Renault va disponibiliza 7.500 de angajaţi în Franţa până în 2016, dar nu închide nicio fabrică
Francezii de la Renault au executat deja prima fază a planului lor de reducere a costurilor stabilit cu reprezentanţii sindicatelor care le reprezintă angajaţii. Până în 2016, concernul va disponibiliza 7.500 de angajaţi, dar îşi va conserva fabricile din Franţa.
Renault a anunţat că a disponibilizat deja 2.500 de salariaţi din planul său pe trei ani, negociat cu sindicaliştii, care vizează eliminarea a 7.500 de locuri de muncă din cadrul reţelei sale din Franţa. Potrivit Reuters, concernul francez a efectuat aceste disponibilizări pentru a economisi 500 de milioane de euro pe an până în 2016, anul în care va fi încheiată campania de reducere a efectivelor din Franţa în favoarea păstrării uzinelor din ţară deschise. Concernul Renault a anunţat în 2013 că-şi va proteja fabricile din Franţa, dar va opera schimbări în organigrama internă pentru a reduce costurile, cum ar fi prelungirea programului şi îngheţarea salariilor.
Înţelegerea dintre Renault şi sindicaliştii care reprezintă angajaţii mărcii a fost semnată de trei dintre cele patru sindicate principale ale corporaţiei franceze. Contractul stipulează încă o obligaţie pe care şi-o asumă Renault, anume creşterea producţiei din Franţa cu o treime, urmând să totalizeze aproximativ 710.000 unităţi pe an. Totodată, disponibilizările au fost oferte de pensionare anticipată voluntară, care au atras între 80 şi 90 la sută dintre angajaţii eligibili. Potrivit celor de la Renault, eliminarea celor 7.500 de locuri de muncă din organizaţia sa din Franţa nu ar trebui să fie o problemă, având în vedere pachetul compensatoriu de disponibilizare.
Francezii de la Renault încearcă şi să aducă salariile angajaţilor din Franţa mai aproape de cele ale omologilor lor din Spania, unde concernul francez are mai multe facilităţi şi fabrici. Sindicaliştii Renault din Spania au semnat mai multe înţelegeri de flexibilitate în privinţa salariilor, în schimbul păstrării uzinelor şi a locurilor de muncă. În baza înţelegerii dintre Renault şi sindicatele sale din Franţa, apare prima scădere a costurilor salariale din Franţa pentru industia auto. Cu toate acestea, reprezentanţii Renault spun că salariile din Franţa sunt printre cele mai mari din întreaga sa reţea globală.
Renault în 2013: profitul operaţional a crescut cu 59% datorită Dacia
Via Reuters
de ce nu produc VW care au cerere mare pe piata decat sa trimita acasa 7500, sau se gandesc la calitatea produsului cei de la vw cred ca e o intrebare retorica!