Renault va deschide fabrica in Indonezia
Potrivit unui cotidian indonezian, Renault a cerut ajutorul guvernului pentru dezvoltarea unei uzine auto.
Grupul auto francez Renault intentioneaza sa aloce 600 de milioane de dolari pentru constructia unei noi fabrici de vehicule in Indonezia. Anuntul a fost facut de ziarul indonezian Bisnis Indonezia care citeaza surse oficiale.
Muhammad Lutfi, seful Consiliului local pentru investitii, a declarat ca Renault a trimis o scrisoare institutiei prin care solicita asistenta guvernamentala la identificarea unei locatii potrivite pentru realizarea constructiei si dezvoltarea infrastructurii necesare.
Lutfi a afirmat: "Lucram impreuna cu ministerul industriei la pachetul pentru Renault, care include si solicitarea adresata guvernatorului provinciei Java Centrala privind pregatirea regiunii, tinand cont ca una dintre locatiile avute in vedere este Kendal."
Kendal este un oras situat pe coasta principalei insule indoneziene, Java, la distanta de 390 de kilometri de capitala Jakarta. Majoritatea fabricilor auto din Indonezia au fost construite in zone industriale aflate la periferia Jakartei.
In luna iunie, acelasi Lutfi, citat de cotidianul Bisnis Indonesia, a declarat ca fabrica Renault va avea o capacitate de productie de 150.000-200.000 de vehicule anual, destinate atat pietei interne, cat si pentru export. El a mai precizat ca un acord in vederea construirii fabricii urmeaza sa fie semnat in luna sepembrie, odata cu vizita presedintelui Susilo Bambang Yudhoyono in Franta.
Renault a infiintat o retea de dealeri in Indonezia cu mai multi ani in urma, dar volumul vanzarilor este nesemnificativ pentru ca masinile grupului francez sunt mai scumpe comparativ cu cele ale concurentilor japonezi cu centre de productie in Indonezia. In 2006, Renault a vandut numai 19 vehicule dintr-un numar total de 318.883 de unitati comercializate in acest stat, potrivit unor statistici.
Piata indoneziana de monovolume a fost dominata de Toyota, cu modelele foarte apreciate Kijang si Avanza. Ulterior, Nissan a lansat o provocare la adresa Toyota, introducand in cursul acestui an modelul Grand Livina.
Vanzarile de autovehicule din Indonezia au scazut cu circa 40% anul trecut, ca urmare a reducerii cheltuielilor de consum, dupa ce guvernul a decis sa majoreze preturile la combustibil la finele anului 2005. Vanzarile de autovehicule si-au reluat trendul ascendent in acest an, intrucat Banca Indoneziei a inceput reducerea treptata a dobanzii.