Renault Twingo devine electric, dar nu va fi vândut și în România: autonomie de 180 de kilometri

Publicat luni, 24.02.2020 12:20 de Daniel Popescu, Foto: Renault

Renault a prezentat versiunea electrică a modelului de oraș Twingo, care are un motor de 82 CP și o autonomie de 180 de kilometri. Modelul nu va fi însă comercializat în România.

Renault Twingo a primit un facelift în luna ianuarie a anului trecut, iar modelul de oraș este disponibil acum și într-o versiune electrică comercializată sub brandul Twingo ZE.

Versiunea electrică păstrează designul exterior și interior al versiunilor cu motoare cu combustie internă, însă  se diferențiază de acestea datorită unor linii albastre pe grilă, jante și părțile laterale, precum și prin badge-ul ZE Electric.

Prin urmare, principalele noutăți sunt legate de sistemul de propulsie. Așa cum era de așteptat, modelul electric preia sistemul de propulsie al "fratelui" Smart EQ ForTwo și mizează pe un motor electric R80 care generează 60 kW (82 de cai putere) și un cuplu de 160 Nm.

Derivat din motorul electric care propulsează hatchback-ul electric Renault Zoe, unitatea permite modelului să ajungă de la 0 la 100 km/h în 12.6 secunde, în timp ce viteza maximă este de 135 km/h.

Între timp, Renault Twingo ZE mizează pe un acumulator cu capacitatea de 22 kWh care oferă o autonomie maximă de 180 de kilometri conform standardului WLTP, iar aceasta crește la 215 kilometri în cazul utilizării modului Eco, care presupune însă o limitare a accelerației și o viteză maximă de numai 100 km/h. Vestea bună este însă că, în regim de utilizare urbană, autonomia oficială este de 250 de kilometri.

Bateria poate fi încărcată inclusiv la o stație de 22 kW, caz în care duarata de încărcare este de 63 minute. În schimb, încărcarea durează 2 ore și 10 minute la stațiile de 11 kW, 4 ore la încărcarea la un wallbox de 7.4 kW și 8 ore în cazul utilizării unui wallbox de 3.7 kW.

Renault nu va comercializa noul Twingo ZE pe piața din România, însă clienții interesați de un hatchback de oraș au cel puțin trei alternative: Smart EQ Fortwo, Skoda Citigo-e iV sau Volkswaen e-Up!

De asemenea, în 2021 sau cel târziu în 2022, Dacia va lansa o mașină electrică de oraș despre care pentru moment nu se cunosc informații despre motor sau autonomie.

Mașini electrice 2019-2020 în România

MODEL/VERSIUNE SEGMENT PUTERE
(CP) 
AUTONOMIE
(WLTP) 
PREŢ DE LISTĂ*
(Euro, cu TVA) 
Skoda Citigo-e iV hatchback de oraș 83 265 19.990
Smart EQ Fortwo hatchback de oraș 81 160 22.122
Volkswagen e-Up! hatchback de oraș 83 260 22.448
Opel e-Corsa hatchback subcompact 136 330 29.600
Peugeot e-208 hatchback subcompact 136 340 29.990
Mini Cooper SE hatchback subcompact 184 270 33.082
Honda e hatchback subcompact 136 220 33.470 (Germania)
Renault Zoe hatchback subcompact 92 403 33.550
Mazda MX-30 SUV compact 143 200 33.900
Kia e-Niro SUV compact 136 289 35.290 (Germania)
Volkswagen ID.3 1st hatchback compact 204 420 36.072
Nissan Leaf hatchback compact 150 270 36.700
Hyundai Ioniq Electric hatchback compact 120 280 39.199
BMW i3 hatchback subcompact 170 300 39.806
Hyundai Kona Electric SUV subcompact 204 449 45.351
Mercedes-Benz EQC SUV compact 408 416 75.922
Jaguar I-Pace SUV mediu 400 470 77.945
Audi e-tron SUV mare 355 417 81.539
Porsche Taycan sportivă 625 450 157.318
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii 

Via Renault

  • Tatraurs, luni, 24.02.2020 12:45

    Di she? Pt ca m-ai exista si smart electric(aceeasi masina) pe care nu-l cumpara nici dracu,scump si cu autonomia cat aia de furnica.

  • Urban City Vax, luni, 24.02.2020 13:14

    Micuță, plină de rotunjimi, cu interior de mașină de jucărie și ochii machiați...o buburuză destinată tinereilor, femeilor, homosexualilor și ecologiștilor emasculați.

  • someone, luni, 24.02.2020 14:39

    daca nu ar fi avut motorul spate si tractiunea asemenea , ai fi putut jura ca e viitoarea dacie urban city smart small etc. din pacate e doar o varianta mai ieftina a lui smart 4four, dar cu aceeasi autonomie mica mica

  • Dan, luni, 24.02.2020 14:39

    Ce vă mai articulează electrificații cu dislike-uri. Trist, se observă frustrarea multor electrificați pe aici...

  • Andrei, luni, 24.02.2020 21:18

    Baieti, stati calmi, modelul e lansat ca sa atarne acolo la media de CO2 pe marca. Nu e facut sa sparga topurile. Dar cu un pret bun, o sa fie excelent pentru cei care au casa si au nevoie doar de masina a doua de oras.

  • Edikkk, luni, 24.02.2020 21:44

    Preţurile azi sunt mari, mari, dar în 3-5 ani vor scade mult.

  • Profu' de gramatică, marţi, 25.02.2020 07:12

    Edik Pentru că am văzut că se repeată sistematic aceasta greșeală, sunt nevoit să te corectez astfel încât măcar gramatica sa fie ok la tine. Nu te încarc cu definiția completă a timpului viitor, dar ține cont că aici se folosește infinitivul verbului de conjugat, care in cazul ăsta este "a scădea". Deci, se zice vor scădea nu vor scade. Ai înțeles acum?

  • fan skoda, marţi, 25.02.2020 10:20

    @Profu' de gramatica Esti profesor sau doar ai invatat foarte bine gramatica ? Ai explicat foarte frumos. Aceasta masina chiar daca este de oras, are autonomie foarte mica. Doar 180 km. Skoda Citigo-E IV are autonomie de 265 km si pretul este sub 20.000

  • Flavius, marţi, 25.02.2020 14:45

    Sper sa fie doar o speculatie , altfel nu va avea succes. Cu bateria asta e mult sub concurenta directa. Pretul e de asteptat sa fie similar Wv.up. Cum sa se vanda? Si inca ceva , cat de jos sa coboare Dacia , pornind de aici , pentru a scoate un produs vanmdabil , sensibil mai ieftin si care sa ni sa se caniobalizeze ci Twingo?