Renault susține că autonomia ideală a mașinilor electrice este de 300 de kilometri: "Șoferii conduc doar 50 de kilometri pe zi"
Carlos Ghosn susține că proprietarii de mașini electrice se mulțumesc cu o autonomie reală de 300 de kilometri, întrucât studiile arată că aceștia călătoresc în medie doar 50 de kilometri pe zi.
Unul dintre principalele dezavantaje ale mașinilor electrice în comparație cu cele cu motoare cu combustie internă este autonomia mai mică, însă constructorii încep deja să lanseze numeroase modele de serie care se apropie de o autonomie teoretică de 500 kilometri, conform standardului WLTP.
Carlos Ghosn, șeful Alianței Renault-Nissan, susține însă că autonomia a ajuns deja la valori decente, întrucât un studiu intern a evidențiat faptul că cei mai mulți proprietari de electrice sunt mulțumiți dacă știu că pot conduce cel puțin 300 de kilometri fără să oprească la o stație de încărcare.
"Am observat că proprietarii nu mai vorbesc despre autonomie atât timp cât le garantezi 300 de kilometri. Nu puteam anticipa acest răspuns în cadrul studiului nostru. A trebui să avem 500.000 de mașini electrice pe străzi pentru a înțelege că proprietarii nu pun autonomia pe primul loc când depășești pragul de 300 de kilometri", a explicat el.
Alianța Renault-Nissan are în portofoliu cele mai bine vândute modele electrice. Nissan Leaf este mașina electrică cu cele mai mari vânzări în lume, iar noua generație are o autonomie de 389 de kilometri în regim urban.
Între timp, Renault Zoe este cea mai vândută electrică din Europa și se laudă cu o autonomie de 400 de kilometri conform standardului NEDC. Ambele modele oferă autonomii reale de circa 300 de kilometri în regim urban.
Via Nikkei
Daca spun ei ... o fi... In cazul meu orice masina care nu face 500km cu un plin de combustibil, care o fi el, si nu poate face plinul in 10min ... hai sa zicem pina in 30min, nu prea ma ajuta. Probabil pentru cei care merg prin oras 300km este suficient pt 2-3 zile. Aia cu 50km ... nu prea inteleg de unde au scos-o dar ei stiu ce data au folosit pt estimari. In rest ... o sa renunt la diesel pt o electrica atunci cind va fi cazul. Intr-o tara in care sunt anunturi pe toate gardurile cu "dezactivez dpf" iar batrinele Raba muncesc din greu consider ca sunt rezonabil de curat cu un EURO 6. Drumuri bune sa aveti