Renault şi Nissan vor folosi o platformă modulară pentru viitoarele modele
Reprezentanţii alianţei Renault-Nissan au anunţat că vor utiliza o platformă modulară pentru viitoarele lor modele. Aceasta se numeşte CMF şi va fi utilizată de 11 modele Renault şi de trei modele Nissan, care vor fi lansate în următorii şapte ani.
Alianţa Renault-Nissan a anunţat că va folosi o platformă modulară pentru viitoarele sale modele. Noua platformă se va numi CMF şi va fi utilizată de 14 modele în următorii şapte ani. Arhitectura nouă a celor de la Renault-Nissan va da naştere înlocuitorilor lui Espace, Scenic, Laguna, Qashqai, X-Trail şi a altor modele. Spre deosebire de platforma MQB de la Volkswagen, concernul franco-japonez va adopta o strategie diferită, plaforma CMF fiind bazată pe module compatibile, nu pe ideea unei platforme modulare. Ideea francezilor vizează secţiuni comune pentru mai multe modele din gamă, care să poată fi unite pe o platformă în vederea formării de modele noi. Mai exact, celula pasagerilor va forma un modul, compartimentul motor va forma un alt modul, suspensia faţă şi suspensia spate for forma module diferite, iar toate aceste elemente vor fi compatibile între ele în vederea modificărilor caracteristicilor unui vehicul fără a dezvolta o platformă tehnică nouă.
Potrivit reprezentanţilor Renault-Nissan, soluţia tehnică aleasă de ei permite permutarea platformelor pentru noile modele fără a dezvolta anumite elemente de la zero, dar păstrând individualitatea modelelor. Primele modele care vor folosi platforma CMF vor intra în producţie până la finele anului curent. Specialiştii din industrie estimează că noile platforme aduc reduceri de costuri de până la 30 procente doar pe partea de componente pentru toţi producătorii implicaţi. Reprezentanţii alianţei Renault-Nissan spun că noua platformă CMF le va aduce costuri reduse cu până la 40 la sută.
În primă fază, Renault-Nissan va construi aproximativ 1.6 milioane de modele bazate pe platforma CMF în fiecare an, urmând să mărească progresiv producţia acestui tip de platformă pe măsură ce vor construi mai multe modele bazate pe aceasta. Noua platformă va fi folosită la nivel global, ceea ce înseamnă că Renault-Nissan va economisi sume importante în privinţa modelelor pe care le vindea în formate diferite în funcţie de piaţă sau doar pe anumite pieţe, cum ar fi modelele din portofoliu care aparţin segmentelor A şi B.
Via Autocar | Renault-Nissan