Renault renunta la Laguna?
Criza financiara si vanzarile relativ slabe ale modelelor mari Renault ar putea lasa urme adanci in gama francezilor.
Renault ar putea sa renunte la trei dintre cele mai cunoscute modele ale sale incepand cu 2011: Laguna, VelSatis si Espace. Informatia a fost publicata astazi, de britanicii de la Autocar, si vine ca o concluzie dupa ce producatorul francez a anuntat ca in uzina de la Sandouville, unde se produc in acest moment cele trei modele, urmeaza sa se asambleze modele utilitare.
Conform Autocar, VelSatis si Espace vor fi deja modele ajunse la finalul ciclului vietii in acel moment, in timp ce Laguna va fi produsa in continuare, in paralel cu utilitarele. Cu toate acestea, Laguna nu va beneficia de o noua generatie atunci cand ciclul sau de viata va ajunge la final.
Daca eliminarea din gama a lui Espace si VelSatis era o chestiune deja cunoscuta, oficialii Renault anuntand la finalul anului trecut ca prefera sa se concentreze pe modele mai mici si mai ecologice, intrarea lui Laguna in discutie poate fi considerata o surpriza.
"Va trebui sa ne adaptam la noile conditii ale pietei, ca regandim mobilitatea individuala si sa ne aliniem la noile trenduri", spunea acum cateva luni Carlos Ghosn, presedintele Renault-Nissan.
via | Autocar
-
Maka, vineri, 13.02.2009 20:33Sa plang , nu alta
NU as regreta sa nu mai vad dihania diforma pe strazile din Romania. Cea dinainte era mai frumoasa. La banii astia iti poti lua ceva mai bun de atat (cum ar fi Insignia, nu mai zic de japoneze).
-
dogy, vineri, 13.02.2009 22:19laguna intentionat banala si scumpa
fata de concurenta e un chix maaare de tot.............puteau sa-i zica laguna 1 facelift nu un model nou .....pentru un asa zis ,,creator de automobile'' e banala,nici macar urata nu e ca sa genereze reactii diverse ......daca o faceau macar in 3 volume poate ar fi surprins lumea dar asa......... .............INCERCATI O COMPARATIE CU HONDA ACCORD DE BAZA LA PRET SI CU MITSUBISHI LANCER 2L TD(18000 EURO CU TAXE)
-
DOGY, vineri, 13.02.2009 22:26,,INTRAREA IN JOC''
nu fac observatii de obicei ,de fapt asta e a doua,dar expresia mai sus mentionata sugereaza ca ar fi la inceput,nu la sfarsit de productie si in orice caz scoaterea din fabricatie a unui model nu e un joc ci o problema pentru posesorii modelului..(scade pret SH )muncitori dati afara...etc.... .........cand lucrurile merg prost doar prostii cred ca e o joaca.........sorry,no ofense......
-
Marian, vineri, 13.02.2009 23:17Renault nu va renunta la Laguna
Cei de la Autocar au exagerat putin ,singurul model care nu va avea urmas si dupa mine nici nu trebuia sa apara este Vel Satis. In schimb sunt convins ca Renault nu va renunta la Laguna tinand cont de importanta acestei clase unde marja de profit este superioara celei din clasa mica si compacta. Renault a investit in Laguna III 2 miliarde de euro. Facand abstractie de designul exterior,partea tehnica este foarte reusita,cele 4 roti directoare(la fel ca la noul BMW Seria 7) fiind o premiera in clasa medie. Interiorul lui Laguna III este alaturi de cel al lui Audi A4 cel mai bun din punct de vedere al calitatii materialelor la un model de clasa medie . Mitsubishi Lancer este un model de clasa compacta fiind un concurent cu Renault Megane Sedan si nu cu Laguna III .
-
Ovidiu C., sâmbătă, 14.02.2009 04:28"Laguna albastra"
Nu stiu ce sa zic. Dupa mine cred ca mai degraba vor renunta la F1 decat la Laguna ;)
-
hollandman, sâmbătă, 14.02.2009 08:27Nea Ovidiu C.
de ce sa renunte la F1 masinile si motoarele sunt ok ,eu cred ca e vorba de talentul si iscusinta pilotilor ,, nu crezi
-
Vlad, sâmbătă, 14.02.2009 12:01nu prea merge
Designul modelului anterior era unul foarte compact...noul model sincer lasa de dorit (opinia mea) cat despre partea tehnica am auzit o multime de minusuri la partea electrica (pentru gropile din Romania).Sa ma contrazica vreun posesor de laguna
-
1923`, sâmbătă, 14.02.2009 12:23pt marian
mariane, lasa-ne tati, iti dam sansa sa nu-ti mai postezi prostiile pe acest site. daca dupa tine A4 si Laguna 3 au cele mai bune interioare, atunci du-te repede si joaca solitaire, nu-ti mai pierde vremea pe acest site. te dai vreun expert in masini dar fac pariu ca n-ai condus nici o masina din clasa medie. probabil ca ai vreun A4 din 2000 cumparat la mana a doua din germania si inainte ai avut o Laguna 1 si te-ai gandit ca ar fi bine sa lauzi putin marcile!
-
Marian, sâmbătă, 14.02.2009 13:16@ 1923'
Citeste toate revistele de specialitate din strainatate si vei vedea ca la capitolul interioare Audi este numarul 1 din industria auto. Renault cu Laguna III si Megane III a facut progrese enorme in materie de finisaje si calitatea materialelor .
-
Cristi B., sâmbătă, 14.02.2009 19:41Pacat....
Pacat sa moara un model care s-a vandut bine in varianta 2. Dar asta este....poate vor scoate alt model cu totul nou...
-
om, duminică, 15.02.2009 14:18romanasi
dragi romanasi, ati uitat cand nici in vise nu credeati ca o sa atingeti aceste marci de masini...si acum va dati grandomani ca va pricepeti la tot felul de marci ....vad ca la jigniri va pricepeti...si la snobism nu mai zic...Daca moda e Audi si BMW pentru baietei teribili...asta nu inseamna ca cele doua marci sunt tot... Remarca cu revistele de specialitate este una buna...de obicei sunt foarte bine informati si stiu mult mai multe decat un baietel de cartier de Romania!
-
Halvin, duminică, 15.02.2009 16:00Opinie
Mie unul mi-au placut VelSatis si Espace. Chiar si AvanTime. Problema celor de la Renault a fost ca au crezut ca vor place multor oameni ceea ce nu s-a intamplat. Au riscat si au pierdut. Eu eram convins ca vor da chix si cu noua Laguna din momentul in care am facut un drive-test cu ea. Masina nu arata bine pentru un executive-car. Daca arata asa Meganul aveau sanse mai mari. Acum a aparut noul Megane. Cred ca va prinde la europeni, mai ales la cei din est.
-
Razvan, duminică, 15.02.2009 16:51Laguna .. nu cred
La interior, clar au facut un mare pas in fata cu noua Laguna, e de calitate, se simte si se percepe ca fiind asa. Am facut test si chiar mi-a placut, cu 1.5 dCi ... nu era un mare atlet dar sa faci multi km economic chiar era ok. Vel Satis chiar nu pricep ce nu a fost ok cu el, cand aparuse se zicea la emisiunile auto ca ar fi concurent ptr clasa E :)) .. si asa o fi, dar nu stiu daca si cumparatorii de E s-au gandit la asta. Laguna Coupe se vinde bine .. are un pret corect si toate revistele de bun simt din ITA si UK o dau ca fiind o masina corecta la un pret corect. Espace s-ar putea evapora, din pct meu de vedere, nu ii vad clientela .. cand au putea lua un Touran 7 locuri sau chiar un MCV si mai ramai si cu bani, iar VelSatis nici nu stiam ca se mai produce .. Laguna nu va fi scoasa din productie, garantat !
-
Ovidiu C., duminică, 15.02.2009 22:38Criza, gama si francezii
Nu cred, dupa umila mea parere. Alonso era in echipa si cand s-au castigat ultimile titluri si acum. Da' nu ma refeream la cat de bune sunt masinile si mototarele Reanult de F1, pentru ca la fel s-ar putea spune de catre multa lume [eu nu stiu] si despre Laguna, Espace sau VelSatis in sine, ca are motoare bune si masina e ok. Ma refeream la pierderi si cat de mult costa finanatarea unei echipe de F1 fata de o linie de productie a unui model cum este Laguna, care de multe ori imparte subansamble si cu alte modele din concern. Cu atat mai mult cu cat castigul este imediat, fata de cel din F1. In F1 s-au inregistrat deja precedente privind retragerile chiar anul asta. Insa, ca sa nu ma abat mai mult decat am facut-o de la subiectul topicului, ceea ce am spus mai sus nu e decat o speculatie personala sub forma de gluma la ce ar putea renunta Renault pentru a-si reduce din anumite chletuieli. Ca n-o sa se mai cheme Laguna si o sa se cheme... "Miruna" sau "Renault 27, 29", asta poate semana cu exemple gen Kadet - Astra sau, de ce nu, Corolla, care prin promovare intr-o clasa superioara a "nascocit" Auris, as crede. Ca nu se vor mai produce vreodata modele ce le vor inlocui pe cele scoase din fabricatie, mi-e mai greu sa cred. Altfel miroase a faliment ceea ce iar nu prea imi vine sa cred ca se va intampla. E doar o parere personala, fara pretentia unei previziuni.
Citeste si
-
INDUSTRIE | joi, 28 iunieBMW ar putea produce maşini la o fostă fabrică MitsubishiUzina NedCar din Olanda, singura fabrică Mitsubishi din Europa, ar putea fi utilizată de BMW Group pentru producţia de modele Mini. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 27 iunieBMW nu va prelua tehnologie de propulsie alternativă de la General MotorsOficialii BMW au anunţat că au sistat discuţiile cu omologii lor de la General Motors privind tehnologiile de propulsie alternativă. Cele două companii nu au renunţat la ideea unui partneriat. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 27 iunieGiles Taylor este noul designer şef de la Rolls-RoyceRolls-Royce are un nou designer-şef. Numele său este Giles Taylor şi s-a alăturat mărcii de lux acum un an de zile venind de la Jaguar. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 27 iunieRenault vrea să vândă mai multe maşini în afara EuropeiFrancezii de la Renault vor să-şi reducă depdendenţa de piaţa fragilă din Uniunea Europeană, plănuind să vândă mai mult de 50% din producţie pe pieţele din afara Europei. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 27 iunieBMW i3 va avea un preţ între 35.000 şi 40.000 euroPrimul automobil electric construit de BMW va avea un preţ de bază ce va varia între 35.000 şi 40.000 euro. BMW i3 va fi disponibil pe piaţă începând cu 2014. Citeste tot
Laguna e singurul model de pe piata care la 20.000 de euro are cu adevarat stil si rafinament. Ar fi pacat daca nu s-ar mai produce.