Renault prezintă un model electric de oraș al brandului Mobilize: Duo este înrudit cu Renault Twizy

Publicat luni, 10.10.2022 13:09 de Tiberiu Safta

Mobilize, noua divizie de mobilitate electrică a Grupului Renault, a lansat primul său model electric de oraș, numit Duo. Acesta este înrudit cu Renault Twizy și este disponibil în două variante: una pentru pasageri și cealaltă pentru uz comercial, numită Bento. Mobilize Duo va fi disponibil pe bază de abonament începând de la sfârșitul anului viitor.

Mobilize este o marcă nouă în lumea automobilelor, fiind înființată în 2021 de către Grupul Renault. Noua divizie a grupului francez va lansa mașini electrice care vor fi disponibile doar pe bază de abonament, alături de alte produse și servicii care contribuie la tranziția către epoca electrică.

După ce am văzut primul model al mărcii, numit Limo, Mobilize tocmai a lansat și primul său model de oraș, botezat Duo. Noul model este înrudit cu Renault Twizy și este, în esență, un cvadriciclu electric pentru oraș.

Noul Mobilize Duo este propulsat de un singur motor electric, care antrenează roțile spate. Cvadriciclul este oferit în două versiuni: prima versiune are o viteză maximă de 45 de km/h și poate fi condusă și de adolescenți fără permis, dar care au o vârstă de cel puțin 14 ani. A doua versiune are o viteză maximă de 80 de km/h și poate fi condusă numai de cei care au permis de categorie B.

Mobilize nu a oferit informații cu privire la puterea motorului, însă acesta promite o autonomie de 140 de kilometri în regim WMTC, un sistem de măsurare destinat motocicletelor. Cvadriciclul poate fi încărcat la o priză de încărcare standard sau la o stație de încărcare cu o priză Type 2.

Proporțiile lui Mobilize Duo sunt asemănătoare cu cele ale lui Renault Twizy. Designul lui Duo este unul retro-futurist, iar caroseria este confecționată din materiale reciclate în proporție de 50%. Mai mult, 95% dintre aceste materiale sunt reciclabile la rândul lor. Cele mai multe elemente ale caroseriei sunt confecționate din polipropilenă, iar barele de protecție și pragurile conțin granule de plastic, care au rolul de a reduce semnele de uzură și de a elimina zgârieturile în timp.

Ca dimensiuni, Mobilize Duo măsoară 2.43 metri în lungime, 1.30 metri în lățime și 1.46 metri în înălțime. Mașina este atât de mică, încât pot fi parcate perpendicular câte trei exemplare Duo într-un singur loc de parcare.

În partea din față avem faruri LED desenate în forma unor dreptunghiuri, iar în partea din spate avem o bandă LED pentru stopuri. Mașina este vopsită în antracit în combinație cu portocaliu, iar nu mai puțin de 6 suprafețe ale mașinii pot fi personalizate. Printre elementele care pot fi personalizate se numără: banda de sub parbriz, mânerele portierelor, montanții C și chiar bordul.

Designul habitaclului este inspirat de jocurile video din anii '80 și '90, iar bordul este desenat în forma unui casetofon portabil. Acesta are un design cât se poate de simplu și conține un instrumentar digital în centru, un suport pentru smartphone, un port USB-C pentru încărcare și un difuzor. Maneta schimbătorului de viteze este amplasată în stânga volanului.

Scaunul șoferului este amplasat central, iar în spate este amplasat încă un scaun pentru un pasager. Lângă scaunul din față sunt prezente două compartimente de depozitare, care pot acomoda inclusiv un scaun cu rotile pliabil. Scaunul din spate poate acomoda persoane cu o înălțime de până la 1.80 metri.

Mobilize Duo va fi disponibil doar pe bază de abonament pentru clienți privați sau pentru companii începând cu ultima parte a lui 2023.

VARIANTĂ UTILITARĂ BENTO

Noul Mobilize Duo este disponibil și într-o variantă utilitară, numită Bento. Portbagajul lui Bento are o capacitate de 700 de litri, iar modelul conține și o trapă la interior prin care pot fi transportate obiecte lungi, pe partea dreaptă a șoferului.

Mobilize Bento va fi disponibil și cu o serie de accesorii pentru habitaclu, cum ar fi un compartiment special pentru trusa de scule. Varianta utilitară va fi disponibilă din 2024, tot pe bază de abonament.

via Mobilize

  • r, luni, 10.10.2022 14:37

    Decât trotinetele de închiriat astea par mai bune că au și acoperiș. Pozele te fac să crezi că sunt mai late. Mă întreb totuși de ce au două uși ?

  • @r, luni, 10.10.2022 15:52

    Mașinile din Idiocracy aveau două locuri. Realitatea bate filmul.

  • ds, luni, 10.10.2022 16:58

    Of! Puștii ăștia de conduc jucăriile alea de la 16 ani, un adevărat pericol, le-aș interzice, numai impresii pe capul lor. Fără centură, cu telefonul în mână, băgăcioși nevoie mare. Cu greu m-am abținut odată să nu-l pocnesc pe unul... Dar acum când au voie de la 14 ani cu Tărtăreața asta?

  • Flavius, luni, 10.10.2022 17:49

    @ds Au voie de la 14 ani doar in unele tari ,n Italia de exemplu , nu si la noi.

  • Mircea Badea, luni, 10.10.2022 22:08

    morala: mai bine dai in mintea copiilor decat in mintea dizelistilor si a suv-istilor! oricum e suficienta pt oras. sa le faca si ieftine si cu panouri. sper ca india si china e pe receptie, macar!

  • PMC, marţi, 11.10.2022 10:29

    Bateriile pe care le avem acum sunt bune NUMAI pentru asemenea glume proaste. In niciun caz pentru un autoturism in sensul clasic al cuvantului. Adica o chestie din fier in care nu mori la impact de 30 pe ora. Una peste alta, minunea asta e visul umed al tuturor livratorilor de Glovo. Nu-i de colea sa nu te ploua si sa nu te sufle iarna cand cari in spate salatzika aitistului de 150 de kile in viu, care vrea sa arate colegilor cat de sanatos mananca.