Renault pregăteşte patru modele de top pentru a se bate cu PSA

Publicat marţi, 28.08.2012 17:58 de Bogdan Mirică

Arnaud Montebourg, ministrul francez al dezvoltării industriale, a declarat că Renault se pregăteşte să lanseze în următorii ani patru modele de top.

Într-o perioadă în care toţi marii constructori auto caută o soluţie pentru a vinde mai mult sau îşi îndreaptă atenţia asupra soluţiilor de mobilitate alternativă, Renault preferă să adopte o strategie complet diferită.

Într-un interviu recent, Arnaud Montebourg, numit în martie în funcţia de ministru al dezvoltării industriale în guvernul francez, a declarat că Renault are în plan nu mai puţin de patru modele de clasă superioară.

Montebourg a recunoscut că ”industria franceză se adaptează şi se transformă. PSA Peugeot Citroen a investit în modele de top şi acum Renault vrea să fie prezent pe aceeaşi piaţă”, a declarat ministrul francez. Tot el a dezvăluit că oamenii din conducerea constructorului din Hexagon se pregătesc să anunţe în viitorul apropiat că vor riposta cu patru noi modele, poziţionate în segmentul superior.

Acelaşi Montebourg a luat-o înaintea diviziei de marketing Renault şi a anunţat că producătorul francez va relansa modelul Espace în 2014.

Primele zvonuri anunţă un sedan bazat pe platforma lui E-Klasse şi un înlocuitorul pentru vechiul, dar legendarul Alpine. Celelalte două modele sunt încă învăluite în mister. 

via cnetfrance

  • Decebal, marţi, 28.08.2012 18:00

    Renault si "modele de top" nu e ca vorba aia "Baba si mitraliera?!"

  • Andy, marţi, 28.08.2012 18:24

    De Renault 25 Baccara ce zici? Era masina de lux care in echiparea de top avea mai multe dotari care au ajuns standard pe masinile de serie abia dupa 2000. Plus motor de 2.5 de 205 cp si toate astea in 1990! Au avut masini de top si trebuie sa-si revina. Quality Made e doar un slogan in prezent care nu e intalnit in realitate. Pacat.

  • dan_grc, marţi, 28.08.2012 18:29

    Totusi dc vorbeste ministrul al dezvoltarii industriale din Franta? Stiu ca si statul francez are participatie la Renault, dar nu mai stiu cat, oricum nu mi se pare normal ca un functionar al statului sa anunte aceste proiecte de parca ar anunta un plan al guvernului.

  • Pana, marţi, 28.08.2012 19:53

    Din spusele oficialilor Renault se pot trage niste concluzii pe care unii incearca sa le spuna demult, iar fanii Renault refuza sau nu au capacitatea sa le inteleaga. Concret, cei din conducerea Renault considera ca PSA este cu un pas inainte, chit ca au vanzari mai slabe. S-a mai scris pe-aici, multi au citit, putini au putut intelege. Renault a facut o miscare foarte buna cand s-a alia cu Mercedes. Parerea mea este ca PSA va trebui la randul ei sa se alieze cu un constructor premium, iar colaborarea sa se faca la un nivel mult mai mare fata de cea realizata cu BMW.

  • adm@dan_grc, marţi, 28.08.2012 22:17

    http://www.automarket.ro/stiri/politicienii-francezi-carlos-ghosn-trebuie-s-demisioneze-36853.html Atata timp cat statul francez detine 15%, deci banu' public, orice politician (deci om pus sa administreze banu )cred ca poate face declaratii, binenteles sa fie linie cu actiunile si binele companiei.

  • AndreiRN, marţi, 28.08.2012 22:36

    De laudat nu e greu si este o caracteristica franceza dar era mult mai bine sa faca acele modele si apoi sa vb despre ele public. Cam asa fac cei seriosi.

  • mntsn, miercuri, 29.08.2012 12:03

    M-ar interesa o lamurire din partea domnului Montebourg: care sunt modelele de top in care a investit PSA, ca eu nu vad niciunul? Si cam care ar fi acele modele de top ale lui PSA pe care vrea Renault sa le atace cu indarjire? Oare pentru bietul C6 se agita atat? Pentru "frumoasa ciudatenie originala" care se vinde in sub 1000 de bucati pe an? Ca alt model "de top" nu au. Sper ca prin model de top, dom'ministru nu se refera la lungimea masinii... :) Tare amuzant. O sa rad (amar, ca nu gasesc nicio placere din suferinta altuia) si mai bine cand Renault o sa dea din colt in colt si o sa planga dupa banii investiti aiurea. Renault de clasa mare pe platforma de Mercedes, auzi. Initiale Paris, nu ? :)) Oare cine o sa cumpere asa ceva in dauna unui Mercedes adevarat sau a unui Audi / BMW? Nici macar avantajul pretului nu cred sa-l aiba deoarece platforma tehnica este cel mai scump element dintr-o masina, ea ingloband nu doar metal si costul fortei de munca, dar in principal costuri imense de dezvoltare, pe care Mercedes sigur nu le va da ca pomana. De acord cu readucerea lui Alpine, o sportiva autentica, dar eu cred ca mai sus de clasa medie (Laguna), Renault n-are ce cauta. Doar au luat-o pe coaja de atatea ori, ca si cei de la PSA, de altfel. Sunt - de bine, de rau - intr-o alianta care merge relativ ok, cu Nissan, eu zic sa nu se amestece peste ciorba lor si sa-i lase pe japonezi sa vina cu o noua Maxima sau preferabil cu un Infinity de clasa mare caruia chiar poti sa-i zici "model de top" cu toata gura. PS: Talisman, modelul din poza este creat pt China si bun pt China, in EU are sanse zero, sper ca Renault realizeaza asta.

  • LSM, miercuri, 29.08.2012 12:11

    Deci nu le trebuie un efort considerabil, credeam ca vor sa se bata cu cel de la VW

  • vlad, joi, 30.08.2012 10:32

    Renault are gama de top RS pt care putem scoate palaria. Gama Alpine se va baza intr un fel pe modelele RS, dar va fi semnificativ mai scumpa, probabil in zona "nemtoaicelor" si nu cred ca le va intrece. Gama premium in PSA: noua gama "DS" de la Citroen de la care apreciez doar DS3 si poate noul 508 care este destul de mult peste Laguna. Un model de clasa mare pt Renault este cea mai mare prostie pe care o pot face. Infiniti are o imagine ceva mai buna in aceasta clasa si tot are vanzari modeste.