Renault pregăteşte noi motoare: diesel 1.6 dCi şi benzină 900 TCe
Renault va lansa până în 2012 două noi motoare, un diesel şi un trei cilindri benzină. Dieselul va avea 1.6 litri şi va înlocui actualul propulsor 1.9 dCi.
Tendinţa generală de downsizing, adoptată de tot mai mulţi constructori, va deveni evidentă şi la Renault în următoarele luni. Constructorul francez promite două noi propulsoare, unul pe benzină şi unul diesel, gata să reducă valorile de consum şi emisie.
Primul agregat aşteptat în gamă este dieselul de 1.6 litri dCi, cunoscut deja de publicul larg. Motorul cu patru cilindri va oferi aceeaşi putere ca cea livrată de actualul 1.9 dCi, pe care de altfel îl va şi înlocui. Resursele totale, 130 de cai şi 320 de Nm, vor fi livrate în aceleaşi condiţii, dar performanţele în materie de consum şi emisii se vor îmbunătăţi substanţial.
Renault promite un consum mai mic cu 20 de procente şi emisii reduse cu 30 de g/km, ceea ce califică motorul pentru normele stricte Euro 6. Pentru a putea îndeplini normele, noul motor adoptă distribuţia cu 16 valve, un sistem EGR îmbunătăţit şi bineînţeles o funcţie start-stop, în echiparea de serie.
După debutul dieselului, aşteptat în primăvara anului viitor, constructorul francez va aduce în 2012 şi un nou motor pe benzină, cu trei cilindri. Unitatea TCe de 900 cmc va fi oferită cu mai multe versiuni de putere, cuprinse între 90 şi 115 cai. Supraalimentarea şi injecţia directă, completate de un sistem start-stop, vor face ca emisiile de CO2 să se situeze sub 100 de g/km.
Performanţele vor califica acest propulsor pentru modelul Twingo, dar şi pentru cea de-a patra generaţie a lui Clio.
Daca noul Clio va arata ca Zoe Preview, atunci ma voi gandi serios sa-mi iau unul cu motor 1.6 dci. Cred ca va fi cel mai tare din segment