Renault nu va mai vinde Logan în India din aprilie

Publicat marţi, 25.01.2011 12:09 de Sebastian Toma

Peste trei luni, Renault le va preda indienilor de la Mahindra licenţa pentru Logan, după care modelul va fi comercializat sub altă denumire pe piaţa respectivă.

Indienii de la Mahindra au decis împreună cu francezii de la Renault să nu mai vândă modelul Logan în India. Vehiculul în sine va fi supus unui rebranding şi va fi vândut de cei de la Mahindra&Mahindra sub marca proprie, dar va utiliza în continuare propulsoare şi transmisii de la Renault. Francezii vor veni în India cu propria gamă începând cu jumătatea anului 2011, gamă din care Logan nu va mai face parte.

Renault şi Mahindra au vândut 45.000 de unităţi Logan în India din aprilie 2010 până în prezent. Modelul francez destinat pieţelor emergente era produs local, la fabrica din Nashik, dar lungimea sa a fost problematică pentru vânzători şi clienţi deopotrivă, deoarece modelele mai lungi de patru metri sunt supuse unor impozite mai mari în India. Mai precis, un model mai scurt de 4.000 milimetri este taxat cu 10% din valoarea de nou, în timp ce un model care este mai lung de 4.001 milimetri este taxat cu 22% din valoarea de achiziţie. Cei de la Mahindra doreau de mult o versiune mai scurtă a lui Logan, dar francezii de la Renault au renunţat ulterior la această idee.

Acordul între Renault şi Mahindra expiră peste trei luni, după care Mahindra va deţine licenţa modelului cunoscut nouă sub numele de Logan. Ulterior, indienii vor avea dreptul de a-i aplica diverse modificări lui Logan, având libertate de mişcare în acest sens. Singurele excepţii vor fi legate de motorizări şi transmisii, care vor fi preluate în continuare de la Renault. Ulterior, francezii le-ar putea oferi indienilor tehnologia necesară actualizării lui Logan.

Via | Wheelsunplugged

  • Cristi, marţi, 25.01.2011 15:23
    curiozitate

    Poate stupida intrebarea: Dacia cu ce se alegea practic din vanzarile in India? Modelele comercializate sub sigla Renault aduceau vre-un profit Daciei? Vanzarea dreptului de productie la Nashik de anul trecut sau a licientei aduce ceva Daciei sau totul se invarte intre Renault si indieni? Daca Renault detine aceasta putere completa asupra licientelor Logan, imputernicirea Renaultului cu acest drept a adus vreodata ceva buzunarului Daciei?

  • gelu, marţi, 25.01.2011 16:23

    Intrebarea ta ar putea sa fie la fel de bine si "cu ce se alege Fanta (produsa in India) cu vanzarile companiei Coca Cola". Dacia este un BRAND al Renault iar beneficiile obtinute de Renault (de ori unde) se vad in investitiile in tehnologizare, centrul de la Bucuresti, etc. Tu chiar crezi ca investitiile din Romania s-au realizat (numai) din vanzarile Dacia Mioveni in Romania si export, etc? buzunarul Daciei...:D

  • c., marţi, 25.01.2011 16:43
    alo

    Fratilor intelegetiodata dacia nu e masina romaneasca nu stiu ce va bateticapul atata e renault dar romanul prost mereu wow dacia iar Francezi ne vand maini looooool

  • nu fiti ignoranti..., marţi, 25.01.2011 16:54
    @Cristi si acelora cu comentarii de mai sus

    "Modelele comercializate sub sigla Renault aduceau vreun profit Daciei?" Da, aduceau ! ckd-urile de unde crezi ca veneau? erau aduse de la Mioveni amice

  • io, marţi, 25.01.2011 18:39
    sa le explicam la prosti...

    @Cristi CKD este un acronim pentru "Complete Knock Down", adica piesele necesare asamblarii unei masini in strainatate. CKD-urile pentru India pleaca din Romania.

  • AdrianosFidi, marţi, 25.01.2011 21:53
    Va rog sa imi precizati daca gresesc .

    Daca "Renault şi Mahindra au vândut 45.000 de unităţi Logan ..." inseamna ca si Mahindra a mai produs Loganuri , asadar "modelul va fi comercializat DOAR sub altă denumire pe piaţa respectivă."

  • @AdrianosFidi, miercuri, 26.01.2011 09:13

    Mahindra a oferit fabrica si logistica pt a pune in vanzare Renault Logan. Acum Loganul va fi rebranduit in India (se va vinde, dar sub alt nume)

  • @c., miercuri, 26.01.2011 19:16
    Dacia e marca romaneasca

    Faptul ca impartim profitul cu francezii nu face Dacia mai putin romaneasca decat a fost in trecut. Ba chiar acum, Dacia are facilitati ultra-moderne unde poate sa conceapa o masina de la zero