Renault-Nissan-Mitsubishi rămâne cel mai mare constructor mondial: Alianța a învins Grupul Volkswagen cu numai 20.000 de unități
Alianța Renault-Nissan-Mitsubishi este cel mai mare constructor mondial în prima jumătate a anului, cu 5.538.000 de unități comercializate, cu numai 20.000 mai multe decât Grupul Volkswagen. Toyota este pe locul 3 cu 5.209.000 de unități.
Alianța Renault-Nissan-Mitsubishi a devenit anul trecut cel mai mare constructor auto din lume, după o controversă legată de modul în care Grupul Volkswagen a integrat vânzările camioanelor Man și Scania în raportul oficial.
Alianța franco-japoneză își păstrează această poziție și în prima jumătate a acestui an, iar de data această diferența a fost suficient de mare pentru ca vânzările Man și Scania să nu mai facă diferența.
Astfel, Alianța Renault-Nissan-Mitsubishi a anunțat că a comercializat 5.538.530 de unități în primele 6 luni ale anului, în creștere cu 5.1% comparativ cu perioada similară a anului trecut. Cele mai mari creșteri au fost înregistrate în dreptul modelelor Clio, Captur și Scenic din partea Renault, respectiv Note, Serena, X-Trail și Qashqai din partea Nissan și Eclipse Cross și Xpander din partea Mitsubishi. De asemenea, Dacia a înregistrat vânzări record de 378.000 de unități la nivel global.
Între timp, Grupul Volkswagen a comercializat 5.519.000 de unități, în creștere cu 7.1%, cele mai mari creșteri globale fiind înregistrate de Seat (17.6%) și Skoda (11.6%), în timp ce brandul Volkswagen a înregistrat o creștere mai modestă de 6.3%. Datele includ și vânzările a 112.200 de camioane Man și Scania. Prin urmare, Alianța Renault-Nissan-Mitsubishi își păstrează prima poziție în top cu un avans infim de numai 19.530 de unități în fața rivalilor de la Grupul Volkswagen.
Toyota, care până în 2015 inclusiv a fost cel mai mare constructor auto din lume, a coborât pe poziția a treia, după ce a raportat 5.209.000 de unități vândute în primul semestru.
Constructorul japonez are de recuperat o diferență mai mare decât în trecut, ca urmare a faptului că brandul principal a înregistrat o creștere modestă, de numai 1.3%, la aproape 4.7 milioane de unități. În vânzările producătorului sunt incluse și vânzările mărcilor Daihatsu și Hino, care nu sunt comercialziate în Europa.
Constructor | Vânzări S1 2018 |
Creștere | |
1 | Renault-Nissan-Mitsubishi | 5.538.530 | 5.1% |
2 | Grupul Volkswagen | 5.519.000 | 7.1% |
3 | Toyota | 5.209.000 | 1.6% |
Via Renault-Nissan, Grupul Volkswagen, Toyota
ba ma lesi cu tablele proaste de la renault!