Renault lucrează la motoare biturbo de serie şi la un Clio hibrid
Renault a anunţat că testează mai multe motorizări biturbo pentru viitoarele sale modele. Alături de acestea, francezii pregătesc noi pistoane şi o versiune hibridă plug-in a lui Clio.
Renault a anunţat o parte din strategia sa de viitor cu privire la reducerea emisiilor de CO2. Francezii vor să ducă downsizing-ul la un nou nivel, prin introducerea unui sistem de supraalimentare în două etape pentru viitoarele motorizări, primele lansări din domeniu fiind programate pentru 2014. În comunicatul oficial, francezii au vorbit despre faptul că un motor diesel de 1.6 litri va putea livra acelaşi nivel de putere ca o unitate de 2.0 litri odată ce a fost echipată cu două turbocompresoare, în timp ce consumul de carburant înregistrat va fi în normele unui propulsor de 1.6 litri. Testele au arătat că un prototip care furnizează o presiune de supraalimentare de 2.5 bari poate să livreze în jur de 160 CP şi că motorizarea poate să ofere chiar şi 80% din cuplul maxim încă de la 1.100 rpm.
Noua generaţie de motoare cu patru cilindri în linie de la Renault va avea şi noi pistoane. Acestea vor fi realizate din oţel şi vor fi mai ”scurte”, inspirate din cele folosite în Formula 1, după cum explică reprezentanţii Renault. Graţie pistoanelor din oţel, motorizările vor obţine un consum mai redus şi nu vor avea de suferit pe partea de fiabilitate, fiind utilizate cu succes în gama de camioane a constructorului francez. Diferenţa de masă dintre pistoanele actuale şi soluţia din oţel este insignifiantă sau nulă, deoarece pistoanele din oţel vor fi mai mici.
Reprezentanţii Renault au anunţat că vor prezenta un Clio plug-in hybrid în 2014. Modelul are rolul de a prefaţa un vehicul accesibil destinat familiilor, care să emită doar 50 de grame CO2 pe kilometru şi să fie disponibil pe piaţă până la sfârşitul deceniului. Prototipul va avea o transmisie hibrid , aflată încă în stadiul de testare, care reuneşte peste 30 de patente şi elimină vâscocuplajele în favoarea craboţilor.
Via Renault
nu vreau sa comentez despre descoperitul apei calde ... se stia ca doua turbine sunt mai bune ca una singura ... si ca trei turbine... dau un M550d dar este imbucurator sa vad ca o marca de volum se gandeste la a pune aceasta tehnologie pe motoare mici, acolo unde constructorii premium nici nu isi pun probleme de a se apuca de treaba. ... mai putin imbucuratoare este vestea cresterii complexitatii motoarelor pe masinile de volum ... si in general cresterea complexitatii masinilor de volum. Din pacate tot mai multe operatii simple devin imposibil de realizat "in fata blocului, cu trusa de chei in mana" , iar asta este rezultatul a doi factori : 1. Masinile devin tot mai dependente de computere...ceea ce nu-i un lucru rau... pana se aprinde bordul ca pomu' de craciun si tre sa o duci la service 2. Masinile sunt facute astfel incat sa nu mai poti sa schimbi un bec la ele fara sa apelezi la service. Avem aici un articol excelent despre becuri; am un prieten posesor de Octavia si Focus - la octavia becul se schimba in service... la focus scoti bateria doar demontand juma de masina ... prietenii stiu de ce, aia din service ;)