Renault îşi schimbă strategia în Europa şi se concentează pe pieţele emergente
Renault a anunţat că noile Laguna şi Espace vor debuta în 2014, în timp ce anul 2013 va marca schimbări importante în producţia fabricilor sale din Europa, care se vor orienta spre modele mai ecologice şi vehicule electrice.
Oficialii Renault au anunţat planurile lor pentru următorii ani. Printre informaţiile dezvăluite de francezi se numără lansarea noilor generaţii Laguna şi Espace în 2014, iar cele două modele vor avea o platformă comună cu echivalentul din gama Nissan. Noile generaţii Laguna şi Espace vor avea calităţi ce ţin de clasele superioare şi vor fi construite la fabrica Renault din Douai din Franţa. În următoarele 12 luni va fi luată o decizie legată de forma viitoarelor generaţii Espace şi Laguna şi va fi prezentată ulterior sub formă de concept la un salon auto european.
Renault vrea să-şi concentreze investiţiile din Europa pe produsele cu valoare adăgată mare, în special pe modelele de clasă medie şi clasă superioară, dar şi pe vehiculele comerciale şi vehiculele electrice. De asemenea, francezii vor face investiţii şi în rândul motoarelor electrice şi ale bateriilor pentru vehiculele electrice. O parte a acestui plan este de a fabrica 100.000 de seturi de baterii pe an la fabrica din Flins până în 2013, uzină care produce acum modelul Clio Campus. Până în 2015, 80% din producţia de vehicule electrice Renault va avea loc în Franţa. Uzina din Cleon va produce din 2013 un motor electric ajuns deja la cea de-a treia generaţie.
Fabrica Renault din Novo Mesto va fabrica următoarea generaţie a lui Twingo, Wing şi Clio Campus. Din 2013, fabrica respectivă va produce şi un model Smart cu patru locuri. Cei de la Renault au prezentat aceste planuri pentru a lămuri Guvernul Francez (care deţine 15% din acţiuni) cu privire la investiţiile masive pe care le va face Renault pe pieţele emergente şi ce se va întâmpla cu angajaţii şi fabricile din Franţa
Via | Autocar