Renault introduce un nou update pentru motor la Monza. Ricciardo, primul pilot care folosește unitatea, va fi penalizat pe grilă
Daniel Ricciardo va fi penalizat pe grila de start a cursei de la Monza, întrucât va utiliza o nouă specificație a motorului Renault. Niciun alt pilot al unei echipei motorizate de Renault nu va folosi update-ul.
Renault a anunțat că va pune la dispoziția echipelor cu care are parteneriat o nouă specificație pentru unitatea de propulsie cu ocazia Marelui Premiu al Italiei.
Oficialii echipei de uzină au anunțat deja că nu vor implementa update-ul pe monoposturile lui Nico Hulkenberg și Carlos Sainz Jr ca urmare a faptului că exista încă unele riscuri în privința fiabilității.
Decizia are la bază faptul că Renault este implicată în lupta petnru locul 4 în clasamentul constructorilor, cu un avans fragil de 6 puncte în fața celor de la Haas.
În schimb, Red Bull Racing a anunțat că Daniel Ricciardo va utiliza noul motor, chiar dacă australianul va fi nevoit să suporte o penalizare pe grila de start.
"Există costuri semnificative în privința integrării motorului în monopost, inclusiv cu sistemul de răcire, așa că dacă exista un plus de performanță suntem fericiți să ne asumăm riscul. Vom utiliza motorul în antrenamentele de vineri, iar vineri seară vom decide dacă îl păstrăm sau nu", explică Christian Horner, șeful Red Bull.
În schimb, situația este diferită în cazul lui Max Verstappen: echipa încearcă să evite apariția unei penalizări pe grilă, iar olandezul poate folosi doar motorul cu combustie internă și sistemul MGH-H fără penalizări. "Dacă este posibil, încercăm să evităm o penalizare", a adăugat Horner.
Teoretic, beneficiile update-ului vor fi vizibile pe circuitele lente, cum ar fi Singapore și Mexic, întrucât Ferrari și Mercedes sunt avantajate pe un circuit rapid precum Monza.
"Nu suntem îngrijorați pentru Monza, dar Singapore și Mexic reprezintă oportunități pentru noi pentru a le face viața grea celor de la Mercedes și Ferrari. Dacă putem obține ceva, sigur că luptăm pentru fiecare zecime de secundă", a mai spus Horner.
McLaren a anunțat că nu intenționează să folosească noua specificație de motor din cauza modificărilor majore necesare pentru integrarea acestuia în șasiu.
Via Autosport
Recomandarea mea e ca Horner sa obtina o dispensa de la FIA si sa integreze de pe acum propulsorul Honda pe vestitul sasiu doar pentru ca competitia sa intre noua era, aceea a *uriasului circ* numai pentru ca titulatura de *mare circ* o consider derizorie cu o participanta ca RBR-Honda !:-)))