Renault introduce alimentarea cu hidrogen pe utilitare: autonomiile lui Renault Kangoo ZE și Master ZE cresc la peste 350 de kilometri

Publicat marţi, 22.10.2019 13:10 de Daniel Popescu

Utilitarele Renault Kangoo și Master primesc versiuni alimentate cu hidrogen care permit creșterea autonomiei electrice la 370 și, respectiv, 350 de kilometri, comparativ cu versiunile electrice cu baterii.

Renault a anunțat în această săptămână că introduce versiuni alimentate cu hidrogen în gama să de utilitare, în urma unei colaborări cu Symbio, o subsidiară a Grupului Michelin.

Astfel, Kangoo ZE Hydrogen și Master ZE Hydrogen sunt echipate cu un range extender din pile de combutibil care oferă un spor de 14 CP.

Utilitarele mizează pe două rezervoare de hidrogen care au fost poziționate sub podea. Comparativ cu versiunile electrice, variantele alimentate cu hidrogen au ca avantaje o încărcare completă într-un interval de numai 5-10 minute și o creștere semnificativă a autonomiei electrice.

În cazul lui Kangoo ZE Hydrogen, autonomia este de 370 de kilometri, comparativ cu autonomia de 230 de kilometri pentru versiunea electrică Kangoo ZE, în ciuda faptului că masa totală este cu 110 kilograme mai mare. Noua versiune va fi disponibilă pe piața europeană de la sfârșitul acestui an.

Între timp, Renault Master ZE Hydrogen promite o autonomie de peste 350 de kilometri, comparativ cu autonomia de nuami 120 de kilometri a versiunii electrice Master ZE, chiar dacă masa totală crește cu 200 de kilograme. Master ZE Hydrogen va fi disponibil în Europa de la jumătatea anului viitor.

Pentru moment, Renault nu a anunțat dacă intenționează să dezvolte versiuni alimentate cu hidrogen și pentru modelele dedicate pasagerilor.

Via Renault

  • Edikkk, marţi, 22.10.2019 14:07

    Maşinile pe bază de hidrogen nu sunt verzi deloc. 95% din hidrogen este obţinut din gaz metan, deci mare emitent de CO și CO2 din procesul de formare cu abur. În plus trecerea de la hidrogen gaz la lichid plus menţinerea la temperaturi foarte reci pentru a avea presiuni mai mici, în staţiile de încărcare, duc la o pierdere de energie inutilă, mult mai mare decât la electrice. Oricum hidrogenul este un fel de GPL şi poate chiar mai poluant decât GPL dau direct gaz metan. O maşină pe CNG ar fi mai verde decât una pe hidrogen. Doar.... doar... dacă vor avea hidrogenul prin electroliză dar nimeni nu riscă să producă peste preţul pieţei, mai ales că nu există o taxă pe carbon internaţional acceptată.

  • Quest, marţi, 22.10.2019 18:26

    @AM sunt multe modele cu alimentare alternativa benzina/gpl. s-a fabricat oare vreun model numai cu gpl, care sa injecteze gpl-ul sub forma lichida ?

  • alex, miercuri, 23.10.2019 11:48

    @quest Sunt instalatii Prins doar pentru injectie directa care folosesc injectoarele de benzina ca sa injecteze GPL. Masina merge exclusiv pe GPL, instalatia de benzina putand fi eliminata complet daca se vrea. Masinile ar putea sa vina direct din fabrica exclusiv pe GPL dar e un mister de ce nu exista macar un producator care sa aibe un astfel de model.