Renault Fluence şi Latitude vor părăsi piaţa din Germania

Publicat joi, 08.11.2012 17:23 de Bogdan Mirică

Renault a decis să scoată de pe piaţa din Germania actualele modele Fluence şi Latitude. Motivul este cât se poate de simplu: vânzările extrem de slabe înregistrate anul acesta.

Renault a lansat de curând un facelift pentru Fluence, însă mutarea se dovedeşte a fi destul de tardivă, cel puţin în Germania, cea mai mare piaţă auto din Europa.

Potrivit unui comunicat de presă oferit de Renault, oficialii constructoului francez au decis să retragă Fluence de pe piaţa teutonă din cauza cererii foarte scăzute. Din luna ianuarie şi până în prezent, actualul Fluence s-a vândut în doar 115 unităţi. Este o cifră extrem de modestă dacă stăm să luăm în calcul faptul că Renault vinde anual în Germania aproximativ 100.000 de maşini.

Acelaşi tratament îi va fi aplicat şi actualului Latitude, vârful de gamă al francezilor. Limuzina se confruntă cu un interes la fel de scăzut din partea nemţilor, în primele 10 luni ale anului situaţia vânzărilor fiind chiar mai dezamăgitoare decât a fratelui Fluence: doar 107 unităţi livrate.

Decizia de a renunţa şi la actualul Latitude ar putea fi întârziată doar de un viitor facelift al modelului, anticipat deja în Coreea de Sud de omologul său de la Samsung.

O cauză a vânzărilor proaste înregistrate de Fluence şi Latitude în Germania ar putea fi şi concurenţa indirectă făcută de modelele Dacia, care, deşi nu activează în aceleaşi segmente, propun preţuri mult mai bune. În prezent, constructorul român vine în Germania cât Mazda sau Honda.

via autoforum

  • Vasilica, joi, 08.11.2012 17:48

    Sunt prea bune aceste superbitati pentru piata din germania.Mult prea avansate tehnologic sau sa fie nemtii mai destepti decat altii?Adica la banii aia iti ei masina adevarata

  • un oarecare, joi, 08.11.2012 18:15

    Laitude e urata cu spume!

  • razvanis, joi, 08.11.2012 18:48

    Ha ha ha ha !!!! Lasa ca sunt bune pentru romani aceste samsung-uri cu sigla Renault !

  • sandman, joi, 08.11.2012 19:08

    f bine au facut. acestea nu sunt masini. nu stiu ce e in capul celor care cumpara astfel de masini la noi...nimic probabil

  • Andy, joi, 08.11.2012 20:11

    Oameni buni, in Europa in cazul clasei compacte (unde se incadreza Fluence) majoritatea masinilor vandute sunt HB (sedanurile au succes in US si in Europa de Est). Cum Fluence nu e made in Germany e normal sa nu aiba vanzari mari acolo si asta nu tine de cat de buna sau nu e masina. E normal ca un neamt sa se uite la o masina nemteasca tinand cont ca au atatea variante la fel cum un francez o sa cumpere in 70% din cazuri o masina frantuzeasca. Iar Latitude desi e o masina cu valente premium o sa ajunga in cartile de istorie ca si Avantime si Vel Satis...lui Renault nu i-a iesit niciodata pasenta premium oricat ar fi incercat. Plus ca exista Infiniti pentru asta. E exact greseala facuta de VW cu Phaeton cand exista A8. Cat despre mistocaraia legata de Samsung, reamintesc doar piata mobilelor de acum 10-15 ani. Unde era Nokia atunci si unde e acum fata de Samsung? In industrie lucrurile se schimba de la decada la decada, nu poti generaliza. Lancia a avut multe inventii conform unui articol de saptamana asta. Acum ce e Lancia? O marca care nu conteaza.

  • ChuckNorris, joi, 08.11.2012 20:14

    Aha! Vedeti ca nemtii nu sunt asa de fraieri ca noi romanii si nu cumpara toate prostiile la superpret.

  • SS, joi, 08.11.2012 20:40

    Latitude nu-i DELOC o masina urata, ba chiar e foarte eleganta. Problema insa e ca nu are o personalitate puternica care sa convinga. Renault e una dintre cele mai vandute marci de import in Germania. Nemtii apreciaza Renault, dar nu toate produsele pietelor emergente au intrare la teutoni. Exceptie face Dacia. Cu siguranta isi vor regandi strategia. Traim vremuri grele.

  • @Andy, joi, 08.11.2012 20:47

    @Andy Renault n-a afirmat niciodata ca Latitude ar fi premium sau ca s-ar dori un inlocuitor pentru Vel Satis. Latitude e un model complementar Lagunei. Atata tot. Oricine isi poate da cu parerea. Asta nu inseamna ca are treaba cu ce se intampla in industrie sau cu intentiile constructorului pus in discutie.

  • Andy, joi, 08.11.2012 21:02

    Pentru cel care nu-si da nici numele: Latitude ajunge in varianta full la 37.000 de euro fata de 26.000 de euro cat e Laguna de top. Tinand cont ca sunt tot clasa medie tie nu ti se pare ca Latitude e mai spre premium? Bun e o diferenta si de motorizare in diferenta de pret insa oricum 11.000 de euro nu inseamna numai motorul diesel de 3.0. Inseamna si finisari superioare si dotari care pe Laguna nu exista. Vel Satis era si el in jur de 40.000 de dolari cand a aparut (euro si dolarul erau cam la paritate pe vremea aia).

  • ChuckNorris, joi, 08.11.2012 21:12

    Sa dai 37000E pe un Latitude trebuie sa fi dus cu capu'.A si este un Samsung,nu stiu de ce unii nu vor sa recunoasca dar aceasta masina e facuta in Koreea.Se vede ce inteligenta aveti fanii reno,de banii aia 37000 gasesti masini adevarate:Mercedes C,Cadillac ATS,Audi A4,Mitsubishi Lancer Evo ETC.Latitude nu e chiar urata dar nici eleganta, un cazan ordinar.Si seamana si cu Ford Focus.Nu stiu de ce unii isi iau un Ford Focus de o mie de ori mai prost,la pretul asta imens?Probleme la etajul superior.Nu e nici un model complementar.E un Samsung care nu are nici o treaba cu Laguna.Nemtii nu pot fii fraieriti asa usor.Si nici americanii ca nu accepta reno pe piata lor.N-ai sa vezi un reno in SUA.

  • @Andy, joi, 08.11.2012 21:14

    N-are importanta pretul la care ajunge. Si o Insignia ajunge la banii aia si nu e premium. Latitude are aproape 5 metri si la banii aia iti da motor diesel de 3 litri la 240 cp si dotari generoase. Da, are un raport calitate/pret excelent, dar de la a spune asta, pana la afirma ca e premium e distanta lunga. Vel Satis a trait in alta epoca si o comparatie de pret nu-si are sensul. Filosofia VelSatis mergea mult mai departe: avea aspiratie la usi, adevarate fotolii si un feeling general premium la nivelul anului 2001. Insuccesul Vel Satis a fost datorat design-ului avangardist controversat, ceea ce nu e cazul la Latitude. Sunt chestiuni total diferite.

  • Andy, joi, 08.11.2012 21:21

    Nu vad de ce redactorii automarket mi-au ascuns comentariul de la 20:47 pentru ca nu am jignit si nu am folosit injurii... in fine Masina facuta in Coreea inseamna fiabilitate mult peste made in USA sau made oriunde in Europe. Asta o spun studiile anuale legate de fiabilitate ale marilor firme de audit si consultanta. In America vezi mai multe masini japoneze si coreene noi decat americane noi (majoritatea masinilor americane de pe strazi sunt mai vechi de 10 ani) iar Renault in SUA a existat in anii 50-60 iar in anii 80 defuncta EAGLE (firma a grupului Chrysler pe atunci) a produs Renault 21 care sub numele Medallion. Daca sunteti niste pustani macar cautati pe google inainte sa lansati propozitii cu tenta de axiome

  • ChuckNorris, joi, 08.11.2012 21:24

    Alou,pe ce planeta traiti?Daca sunteti destepti explicati-mi si mie de de va place Latitude.Voua orice cazan vi se para supermasina.Si daca vi se da un Trabant cu leduri la 100000E cred ca l-ati cumpara.Inainte sa va luati o masina,uitati-va mai intai ce mai gasiti,nou sau second hand. Oare ce vi se pare asa interesant la acest tomberon cu leduri Samsung? http://en.wikipedia.org/wiki/Renault_Samsung_SM5 Ce mai ziceti acum?

  • mntsn, joi, 08.11.2012 23:28

    E bine ca le retrag de pe piata germana, deoarece au un aer - ma scuzati - usor "cocalaresc", care nu prinde la nemti. Prinde bine in schimb in Turcia, in Romania, in Ucraina, in Rusia... In alta ordine de idei, Latitude este cvasiinexistent pe o piata cu cumparatori bogati, pe cea mai mare piata de masini premium a continentului. Si cand ma gandesc ca Renault are in plan o marca premium "Initiale Paris" ma umfla rasul...chiar sunt masochisti si probabil le place gustul esecului pe care l-au avut de fiecare data cu R25, cu Safrane, cu Velsatis, cu Avantime, acum cu Latitude.

  • jake, vineri, 09.11.2012 01:21

    Renault vinde cat de cat in Germania doar masinile de clasa mica si utilitarele.Chiar si Megane-urile sunt foarte putine...Locuiesc aici si stiu ce spun.Singurul model Fluence pe care l-am vazut si am ramas foarte uimit a fost un Fluence ZE care apartinea primariei....Nu inteleg de ce Renault se incapataneaza sa faca niste modele cu un design foarte prost care nu prind la public?!?

  • Calingura, vineri, 09.11.2012 10:46

    Mai oameni buni si daca e fabricata sau conceputa in Corea (asa s-ar scrie la noi) care e problema?

  • IN ATENTIA DETRACTORILOR, vineri, 09.11.2012 20:14

    Nici Fluence, nici Latitude NU sunt urate. Puneti-va ochelari ca suferiti de miopie GRAVA ! Inteleg ca sunteti fanii altor marci, dar manifestati o rautate nejustificata. N-au ele cine stie ce personalitate, dar designul e chiar reusit.

  • MAX, sâmbătă, 10.11.2012 13:23

    HAI BRE TATAIE NE LASI CU MASCAREA DE FLUENCE

  • MSt, luni, 12.11.2012 09:56

    Fluence da,nu e ceva deosebit. Totusi Latitude,si va amintesc faptul ca eu am fost printre aia care au scris de rau la vremea aceea cand a fost testata de AM, e ceva putin inedit pentru ce ne-a obisnuit Renault. Ceea ce cred ca trebuie specificat, zic eu, este ca Latitude este un model adus pe piata pentru a testa o nisa, exact cum este cu Elantra de la Hyundai, care are fix o singura motorizare. Asa e si cu Latitude, vor sa vada cum reactioneaza piata. Sunt convins ca la un facelift vor avea ce sa schimbe, ca la orice masina de altfel. Hai sa nu fim carcotasi, nici germanicele nu mai sunt ce au fost. Acum Honda, Mazda sau Toyota sunt in topul fiabilitatii, ne convine sau nu. Fiecare grup are strategia lui referitoare la piata auto si, cu cat concurenta din segment e mai mare cu atat mai mult va castiga clientul final. Adica noi, cei care testam si apoi comentam pe aici. Fata de Laguna Latitude e mult mai sus, atat ca si spatiu cat si din punct de vedere al calitatii materialelor sau antifonarii. Si chiar se simte la un drum mai lung diferenta. Toate masinile sunt bune daca stii cum sa le conduci, cum sa le intretii si ce sa le ceri. Trebuie sa ne fie clar ca nu poti cere unui Renault sa fie Mercedes sau BMW. Renault inseamna de multe ori confort, mai putin sportivitate. Daca vreti oferta mai echilibrata intre confort si dinamica atunci exista alte marci. Asa gandesc eu, nu sunt fan Renault, asa ca va rog sa nu aruncati cu rosii. ;)