Renault este in tratative cu Ford pentru achizitia Volvo
Oficialii Renault discuta cu directorii Ford privind posibila achizitie a marcii Volvo.
Renault si Ford sunt in tratative privind vanzarea marii suedeze Volvo. Cele doua companii au inceput negocierile anul trecut, dar le-au intrerupt temporar, din cauza unor neintelegeri. Problemele au aparut in momentul in care cei doi producatori nu au putut stabili un pret pentru Volvo.
Ford a cumparat marca suedeza Volvo in 1999 pentru 6.4 miliarde de dolari si a cerut 6 miliarde de dolari pentru aceasta marca in 2008. Interesul Renault pentru marca Volvo dateaza din anul 1993, cand tentativa francezilor de a cumpara marca suedeza a fost blocata de Consiliul Actionarilor din Suedia si de catre anumite persoane influente din cadrul companiei Volvo.
Aceasta marca premium ar fi o achizitie buna pentru grupul Renault-Nissan. Nissan este un producator japonez axat pe volum, pe cand Renault este axat pe productia de monovolume si automobile compacte, segmentul premium nefiind atins in mod corespunzator de nici unul dintre cei doi membri ai aliantei. Volvo nu va fi partener egal in alianta, ci probabil o divizie a producatorului francez Renault.
Via | WorldCarFans
-
marius, miercuri, 04.02.2009 13:10dilema...
Din ultimul paragraf al articolului am dedus ca Nissan nu a atins in mod corespunzator segmentul premium.Scuzati`ma daca gresesc ,dar Nissan Murano,370z etc...nu sunt considerate premium? multumesc anticipat :)
-
sebaa, miercuri, 04.02.2009 13:13Modele premium
Volvo are numai modele premium, precum si o reputatie foarte buna in materie de siguranta. Tocmai de aceea am spus ca Nissan si Renault nu au atins segmentul premium in mod corespunzator. Doua modele premium nu au o imagine potrivita intr-o gama care contine numeroase modele de volum. O zi buna!
-
gogo, miercuri, 04.02.2009 13:55@Sebastian Toma
DE CE STERGETI COMENTARIILE?
-
mircea, miercuri, 04.02.2009 13:58@gogo
Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile. Daca acestea nu corespund unor norme minime de bun simt, sunt eliminate. Daca acestea nu se refera la subiectul stirii de deasupra, la fel. Multumesc.
-
gogo, miercuri, 04.02.2009 14:07@Mircea Mester
Nu era nimic lipsit de bun simt in comentariul meu! Am atras atentia asupra a doua chestiuni: 1. Exista produse premium in alianta Renault-Nissan 2.Renault achizitioneaza Volvo, nu Renault-Nissan. Redactorul a facut un comentariu care dezvaluia cat habar are de mediul auto, la care i-am raspuns in consecinta. Si-a modificat ulterior comentariul si mi le-a sters pe ale mele. Este vorba de lispa de bun simt pentru ca atrag atentia asupra unor greseli grosolane? Nu putem confunda eventuala achizitie a companiei Volvo de catre Renault cu implicarea celor Nissan. (Nissan are vreo legatura cu Dacia?) Este o confuzie majora si trebuie tratata ca atare. Recomand mai multa documentare in domeniul "achizitii-fuziuni", pentru a vedea cum merg lucrurile acolo.
-
sebaa, miercuri, 04.02.2009 14:45@ gogo
Imi cer scuze pentru neintelegere. Eu mi-am modificat comentariul la cateva clipe dupa ce l-am postat, si am observat ulterior comentariile tale. Iti multumesc pentru atentie.
-
paul, miercuri, 04.02.2009 16:35
Nissan are o marca premium si se numeste Infiniti, acum disponibila si in Europa. Se pare ca intr-adevar nu prea le aveti cu cunostintele auto. Deci, DA, ALIANTA chiar are o marca premium, Renault, intr-adevar, nu.
-
LauCalin, miercuri, 04.02.2009 16:36Volvo
Renault nu face masini premium. Daca ar fi asa ar insemna ca Vel Satis sa se "bata" cu Clasa E, A6 si Seria 5 si nu ar iesi prea bine. In plus pretul inferior al masinii justifica faptul ca Renault nu tinteste segmentul premium cu ea. Nissan iar nu este marca premium. Pentru asta exista Infiniti. Personal nu sunt incantat de o posibila achizitie a marcii Volvo, mai bine zis nu imi doresc ca Volvo sa ajunga iar pe mana celor de la Renault. Dar cred ca momentan este imposibil chiar si pentru Renault sa faca "miscarea". Criza loveste puternic si in ei. Pe de alta parte masinile Volvo, facute dupa tehnica Renault nu a fost chiar ok, iar istoria s-ar putea repeta. Oricum e mai bine decat sa ajunga pe mana chinezilor.
-
Victor, miercuri, 04.02.2009 19:47Renault-Volvo
Exceptand constructorii din China ,Renault este singurul constructor care poate cumpara Volvo Cars iar colaborarea poate fi de succes. Din ce am citit eu tratativele sunt avansate fiind posibil ca acordul sa fie semnat in aceasta luna. Tinand cont ca Renault este cu 21% cel mai mare actionar la Volvo Trucks(Volvo ,Renault Trucks,Mack si Nissan Diesel), aceasta achizitie capata o semnificatie aparte.
-
LauCalin, miercuri, 04.02.2009 23:12greseala mare
Imi cer scuze pentru ca voi fi in afara subiectului, dar Victor, ai facut o greseala mare: Renalut Truks apartine de Volvo Trucks si toate camioanele Renault au tehnica de la Volvo. In plus Volvo Truks mai detine si Mach. Iar motoarele diesel de pe Nissan provin de la Renault. Vei vedea ca pe doate motoarele pe motorina de la Nissan scrie DCI.
-
Victor, miercuri, 04.02.2009 23:35Unde este greseala ?
In 2000 Volvo Trucks a cumparat de la Renault divizia de vehicule comerciale Renault VI(ce cuprindea si constructorul american de camioane Mack) in schimbul a 15 % din actiunile Volvo Trucks. Intre timp Renault si-a marit pachetul de actiuni de la 15 la 21%,fiind cel mai mare actionar la Volvo Trucks care a achizitionat de la Nissan divizia sa de camioane Nissan Diesel. In 2002 Renault Vehicules Industriels devine Renault Trucks. Inca odata Volvo Trucks are urmatoarele divizii : Volvo Trucks,Renault Trucks,Mack si Nissan Diesel.
-
Robert, joi, 05.02.2009 09:26Volvo-Geely Auto ?
Azi dimineata Bloomberg.com a anuntat ca Ford este in discutii avansate cu producatorul chinez de automobile low cost Geely Auto.
Citeste si
-
INDUSTRIE | joi, 28 iunieBMW ar putea produce maşini la o fostă fabrică MitsubishiUzina NedCar din Olanda, singura fabrică Mitsubishi din Europa, ar putea fi utilizată de BMW Group pentru producţia de modele Mini. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 27 iunieBMW nu va prelua tehnologie de propulsie alternativă de la General MotorsOficialii BMW au anunţat că au sistat discuţiile cu omologii lor de la General Motors privind tehnologiile de propulsie alternativă. Cele două companii nu au renunţat la ideea unui partneriat. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 27 iunieGiles Taylor este noul designer şef de la Rolls-RoyceRolls-Royce are un nou designer-şef. Numele său este Giles Taylor şi s-a alăturat mărcii de lux acum un an de zile venind de la Jaguar. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 27 iunieRenault vrea să vândă mai multe maşini în afara EuropeiFrancezii de la Renault vor să-şi reducă depdendenţa de piaţa fragilă din Uniunea Europeană, plănuind să vândă mai mult de 50% din producţie pe pieţele din afara Europei. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 27 iunieBMW i3 va avea un preţ între 35.000 şi 40.000 euroPrimul automobil electric construit de BMW va avea un preţ de bază ce va varia între 35.000 şi 40.000 euro. BMW i3 va fi disponibil pe piaţă începând cu 2014. Citeste tot
Este adevarat ca alianta nu are o MARCA premium - dar are produse premium. Nissan GT-R, 370Z sau Vel Satis ce dracu sunt? In legatura cu achizitia Volvo de catre Reno, mi se pare deocamdata imposibila, in conditiile in care compania franceza asteapta lichiditati de la stat.