Renault Clio RS, primele imagini şi informaţii oficiale
Renault a prezentat noul Clio RS la Salonul Auto de la Paris. Noua generaţie renunţă la propulsorul aspirat în favoarea unui 1.6 Turbo de 200 CP şi la transmisia manuală pentru un EDC cu două ambreiaje.
Renault Clio RS a debutat la Salonul Auto de la Paris într-o haină nouă, cu un motor 1.6 Turbo de 200 CP şi 240 Nm şi cu o nouă transmisie. Vorbim despre un EDC cu două ambreiaje şi sase trepte, care exploatează din plin cei 240 Nm atinşi între 1.750 şi 5.600 rotaţii pe minut. În comparaţie cu vechea generaţie, remarcăm acelaşi nivel de putere, dar 25 Nm în plus şi apariţia unei transmisii cu două ambreiaje, care este capabilă să schimbe treptele în doar 150 milisecunde atunci când este activat "Race Mode". Odată cu noua generaţie, Renault Clio RS renunţă simultan la trei lucruri: caroseria cu trei uşi, motorul aspirat şi transmisia manuală.
Fabrica RenaultSport din Dieppe va construi în continuare două versiuni ale lui Clio RS, una cu şasiul Sport şi alta cu şasiul Cup. Cea din urmă este cu 15% mai rigidă şi are o gardă la sol redusă cu cinci milimetri. Această ofertă dublă este o caracteristică distinctă a celor de la Renault Sport. În ceea ce priveşte sistemul de frânare, noul Clio RS 200 EDC este echipat cu discuri ventilate de 320 milimetri diametru pentru puntea faţă şi cu un set de discuri "pline" pentru puntea spate. La fel ca fratele său mai mare, Megane RS, noul Clio RS vine cu un buton sport, numit R.S. Drive, care permite modificarea comportamentului motorului şi comportamentul transmisiei EDC. Folosind RS Drive, şoferul alege între modurile Normal, Sport şi Race şi îi permite lui Clio RS să-i arate mai multe setări pentru propulsie, ESP, direcţie şi răspunsul la pedala de acceleraţie, care îi accentuează caracterul sportiv al lui Clio RS 200 EDC.
Noul Renault Clio RS vine cu sistemul R-Link, care integrează o funcţie numită R-Sound Effect. Aceasta generează o serie de sunete care aparţin unor motoare iconice de la Renault şi le difuzează prin sistemul audio al maşinii, în ritm cu viteza şi acceleraţia modelului. Sistemul R-Link oferă în continuare toate funcţiile sale, cum ar fi acces fără cheie, radio, Bluetooth, conexiune USB, climatizare cu reglare automată şi sistem de navigaţie.
Via Renault
Misto si asta sunt curios de noul 1.6 T cum se va descurca. cel de 2L era un motor reusit din cate am inteles.