Renault anunță schimbări de strategie în China: va vinde doar modele electrice și utilitare, iar SUV-ul electric K-ZE va fi dezvoltat la nivel global
Renault va renunța la comercializarea modelelor Captur, Kadjar și Koleos în China și va vinde doar modele electrice și utilitare, în timp ce SUV-ul electric K-ZE va fi dezvoltat la nivel global, inclusiv prin lansarea modelului european Dacia Spring.
Renault a anunțat marți o nouă strategie de dezvoltare pentru piața din China. La numai patru ani de la revenirea pe piața asiatică, constructorul francez a anunțat oficial că va renunța la operațiunile de vânzare a modelelor cu sigla Renault echipate cu motoare cu combustie internă.
Astfel, Renault va vinde acțiunile pe care le deține în compania locală Dongfeng Renault Automotive Company către partenerii chinezi de la Dongfeng. În ultimii ani, Renault a vândut în China modele precum Captur, Kadjar și Koleos, însă va continua să asigure service pentru cei 300.000 de clienți pe care îi are în China.
De asemenea, Renault va continua să colaboreze cu Dongfeng pentru dezvoltarea de modele diesel și sisteme de conectivitate pentru mașini, în timp ce vânzarea de utilitare va continua prin compania Renault Brilliance Jinbei Automotive.
Un capitol aparte îl reprezintă nișa de mașini electrice, pe care Renault va continua să opereze prin două companii: eGT New Energy Automotive și Jiangxi Jiangling Group Electric Vehicle. Scopul principal este de a transforma SUV-ul electric K-ZE într-un model global, iar primii pași vor fi făcuți în Europa prin lansarea modelului electric Dacia Spring în 2021 (foto, jos), care va prelua o serie de elemente de la K-ZE.
La revenirea pe piața chineză în 2016, Renault își propusese să comercializeze 800.000 de unități pe an, însă anul trecut francezii au contabilizat mai puțin de 180.000 de unități vândute.
Via Renault
Doua masini, aceleasi lucruri. De ce sa mai dezvolte, exact acelasi model, cu un design foarte asemanator, dar cu alta sigla. Puteau doar sa schimbe sigla. Renault face chestia asta de mult. In unele tari, din afara Europei, Renault vinde masinile Dacia, dar le schimba sigla. Au acelasi design. Dar, oricum, Dacia tot o porcarie ramane. A, si daca vrei sa iti iei electrica si sa te plimbi, putin mai departe, nu poti, pentru ca ai autonomie prea mica. A, de oras. Dar e trafic. Pai, imi cumpar o trotineta electrica sau o bicicleta. Ajung mai repede din punctul A in punctul B, si este mai ieftina. De exemplu, de acasa pana la serviciu. Si ajung mai repede. Nu mai stau in trafic. Pai, si atunci, electricele ce rost mai au ?