Renault anunță schimbări de strategie în China: va vinde doar modele electrice și utilitare, iar SUV-ul electric K-ZE va fi dezvoltat la nivel global

Publicat marţi, 14.04.2020 10:43 de Daniel Popescu, Foto: Dreamstime.com

Renault va renunța la comercializarea modelelor Captur, Kadjar și Koleos în China și va vinde doar modele electrice și utilitare, în timp ce SUV-ul electric K-ZE va fi dezvoltat la nivel global, inclusiv prin lansarea modelului european Dacia Spring.

Renault a anunțat marți o nouă strategie de dezvoltare pentru piața din China. La numai patru ani de la revenirea pe piața asiatică, constructorul francez a anunțat oficial că va renunța la operațiunile de vânzare a modelelor cu sigla Renault echipate cu motoare cu combustie internă.

Astfel, Renault va vinde acțiunile pe care le deține în compania locală Dongfeng Renault Automotive Company către partenerii chinezi de la Dongfeng. În ultimii ani, Renault a vândut în China modele precum Captur, Kadjar și Koleos, însă va continua să asigure service pentru cei 300.000 de clienți pe care îi are în China.

De asemenea, Renault va continua să colaboreze cu Dongfeng pentru dezvoltarea de modele diesel și sisteme de conectivitate pentru mașini, în timp ce vânzarea de utilitare va continua prin compania Renault Brilliance Jinbei Automotive.

Un capitol aparte îl reprezintă nișa de mașini electrice, pe care Renault va continua să opereze prin două companii: eGT New Energy Automotive și Jiangxi Jiangling Group Electric Vehicle. Scopul principal este de a transforma SUV-ul electric K-ZE într-un model global, iar primii pași vor fi făcuți în Europa prin lansarea modelului electric Dacia Spring în 2021 (foto, jos), care va prelua o serie de elemente de la K-ZE.

La revenirea pe piața chineză în 2016, Renault își propusese să comercializeze 800.000 de unități pe an, însă anul trecut francezii au contabilizat mai puțin de 180.000 de unități vândute.

Via Renault

  • fan skoda, marţi, 14.04.2020 10:56

    Doua masini, aceleasi lucruri. De ce sa mai dezvolte, exact acelasi model, cu un design foarte asemanator, dar cu alta sigla. Puteau doar sa schimbe sigla. Renault face chestia asta de mult. In unele tari, din afara Europei, Renault vinde masinile Dacia, dar le schimba sigla. Au acelasi design. Dar, oricum, Dacia tot o porcarie ramane. A, si daca vrei sa iti iei electrica si sa te plimbi, putin mai departe, nu poti, pentru ca ai autonomie prea mica. A, de oras. Dar e trafic. Pai, imi cumpar o trotineta electrica sau o bicicleta. Ajung mai repede din punctul A in punctul B, si este mai ieftina. De exemplu, de acasa pana la serviciu. Si ajung mai repede. Nu mai stau in trafic. Pai, si atunci, electricele ce rost mai au ?

  • @fan skoda, marţi, 14.04.2020 11:36

    ”Dacia, tot o porcarie ramane” Cât de elegant spus, stimate domn. Nu vă simtiți cumva jignit ca in Cehia, patria Skoda, anul trecut au fost 14.000 de clienti care au cumparat porcariile astea de masini care înțeleg că nu se ridică la înălțimea disprețului dumneavoastră? Cu plecăciune, noblețea voastră!

  • fan skoda, marţi, 14.04.2020 11:59

    @@fan skoda Am fost acum 3 ani in Cehia. In toata Cehia, erau doar 2-3 Dacii. Restu' erau Skoda si cateva VW. Dar toata lumea de acolo, conduce Skoda. Politia folosea Skoda. Ambulanta, Smurdul, pompierii, foloseau Skode. Autostrada lor era foarte aglomerata. Erau doar Skode. Erau, chiar destul de multe Kodiaq-uri, iar modelul abia se lansase. Pe toata autostrada aia era doar Skode, singura masina de alta marca, era o Dacia cu numar de Rusia. Saraci rau rusii astia. Mai bine o masina SH decat o Dacia. Serios.

  • fan skoda, marţi, 14.04.2020 13:24

    Skoda 120L e la ani lumina fata de un Logan 2020.E mai sportiva,mai frumoasa,mai inchegata si cu muuult mai incapatoare, stiu doua surori la mine in bloc pe scala,familia Filip care are un labrador superb dar nu prea rapid,Filip Octavia si Filip Felicia(care nu reuseste sa urle mai tare ca motorul de logan) care nu prea sunt supraponderale si n-au deloc loc in Logan .Cele 4 masini Dacia vazute in Cehia sunt cumparate de Vw si plimbate pe banii lor prin orase,sa vada si cehii unde ajungeau daca se combinau cu francezii.Semnul de la Skoda nu e o pupaza,e un indian care arunca o sageata spre Dacia.

  • fan skoda, marţi, 14.04.2020 17:03

    Daca ar fii stiut indianu cat de costeliva ,atoasa si cam atat nu ar fi mai praduit-o .

  • alex, marţi, 14.04.2020 18:06

    @fan scoda .. 4 din 5 comentarii la articol si nici o mentiune de portbagaj? Pai ce faci? Nu vrei papa azi?

  • alex, marţi, 14.04.2020 18:14

    Cat despre Renault si noua lor strategie nu stiu ce sa zic. Scaderile economice care se vehiculeaza pentru diferite tari, regiuni, blocuri si continente, sunt nemaivazute si merg de la 2% pana la 7% la nivel mondial. Nu stiu daca isi imagineaza cineva ce inseamna macar un 2% scadere la nivel mondial. In ce priveste achizitia/schimbarea de masini sigur va cadea de pe lista de prioritati a multor oameni/companii. Nu stiu daca e un moment bun pentru a paria totul pe masini excentrice/scumpe.