Renault 5 Turbo revine sub forma primului mini-supercar electric

Publicat luni, 17.03.2025 10:04 de Silvian Irimia

Renault a prezentat oficial modelul 5 Turbo 3E, o reinterpretare electrică a legendarului Renault 5 Turbo din anii 1980. Prezentat ca primul mini-supercar electric, acest model are 540 CP. Doar 1980 de bucăți vor fi produse.

Producătorul francez va lansa în 2027 modelul Renault 5 Turbo 3E, cel mai puternic automobil de serie al mărcii, echipat cu 533 de cai putere și o accelerație comparabilă cu cea a unui Porsche 911. Această reîncarnare electrică a modelului 5 Turbo din 1980 ( anul reflectă și numărul de exemplare ce vor fi produse) a creat, potrivit Renault, un segment complet nou: mini-supercarul.

Renault 5 Turbo 3E are la bază modelul electric proaspăt lansat Renault 5, dar dispune de o platformă personalizată, o caroserie unică și două motoare montate în roți. Acestea produc în total un cuplu declarat de 4.800 Nm la roți.

Performanțele rezultate includ un timp de accelerație de la 0 la 100 km/h estimat la mai puțin de 3.5 secunde, 0-200 km/h în sub 9 secunde și o viteză maximă de 270 km/h, destinată exclusiv circuitului.

Motoarele integrate în roți livrează puterea către roțile din spate mai rapid decât cele convenționale, permițând un control mai precis al fiecărei roți. Tehnologia elimină necesitatea unui diferențial electronic.

Motoarele sunt alimentate de un pachet de baterii de 70 kWh, montat astfel încât să optimizeze agilitatea și să ofere capabilități impresionante de drift, conform Renault. Mașina dispune chiar de un mod dedicat driftului și de o frână de mână verticală, în stilul mașinilor raliu.

Pachetul de baterii asigură o autonomie de 400 de kilometri, deși Renault a admis că aceasta va dura între 15 și 20 de minute atunci când este condusă la capacitate maximă pe circuit.

Având în vedere acreditările sale pentru circuit, gestionarea termică a bateriei permite ca mașina să fie condusă la viteze de până la 270 km/h înainte de a fi încărcată rapid la 350 kW, permițând o încărcare de la 15% la 80% în 15 minute.

Platforma din aluminiu a fost dezvoltată de marca Alpine și a fost concepută pentru a nu face compromisuri în ceea ce privește performanța, manevrabilitatea sau eficiența. Se dorește a fi în conformitate cu standardele supercarurilor moderne.

Platforma se află sub o caroserie unică, realizată din materiale ușoare, cu doar oglinzile, mânerele ușilor și stopurile preluate de la modelul standard Renault 5. Structura sa din compozit de carbon înseamnă că are o greutate la gol de aproximativ 1.450 kg, ceea ce este cu doar 1 kg mai mult decât Renault 5, în ciuda pachetului de baterii mai mare, performanțelor suplimentare și motorului adițional.

A fost proiectată pentru a arăta ca un supercar, făcând referire la originalul 5 Turbo și 5 Turbo 2, cu bare de protecție față și spate optimizate aerodinamic, precum și un spoiler frontal și o priză de aer pe capotă pentru a maximiza forța de apăsare.

De asemenea, are prize laterale pentru a canaliza aerul sub stopurile din spate și pentru a o face cât mai aerodinamică posibil, împreună cu extensii ale aripilor din spate, prize mari pentru a răci motoarele, jante de 20 de inch și o apariție generală robustă.

Aspectul impunător a fost obținut datorită unei schimbări în dimensiuni. Este cu 158 mm mai lungă, 256 mm mai lată și 118 mm mai înaltă decât modelul standard 5.

via Renault

  • Andrei, luni, 17.03.2025 10:54

    Abia aștept să îl iau la câteva ture de Nurburgring. Dacă va fi greetings disponibilă, nefiind model de serie.

  • EU, luni, 17.03.2025 12:03

    Adica tura si incarcarea. Misto

  • Andrei, luni, 17.03.2025 13:23

    2-3 ture. De obicei faci 3 ture/distracție. Dar tu nu cred ca ai fost.

  • Jian de la Calafat, luni, 17.03.2025 14:08

    La Mioveni, Dacia arde mocnit, deoarece se afla deja in cerdacul infernului -prin refuzul de a introduce dCi pe toata gama- iar De Meo continua sa se pieptene agale, oferindu-ne dovada clara a faptului ca reveria BEV ii guverneaza existenta. Realitatea insa, spune altceva: -prezentul BEV este mai mult decat precar -viitorul BEV, cert inexistent.

  • Ambulanța, luni, 17.03.2025 14:09

    Ni-no-ni-no!

  • EU, luni, 17.03.2025 14:41

    Andrei, Am fost pe Nurburgring de mai multe ori, ultima data in iulie anul trecut. Faci maxim 2-3 ture pe zi daca ai noroc, programul este scurt, doar de la ora 17 pana la 19.15 (intra ultima masina) si se sta la rand daca vrei sa intri. Fiecare tura se incheie cu iesire de pe circuit, vrei sa intri din nou, stai la coada. O tura cu o masina "normala" si nu vreun supercar dureaza intre 10-12 min., depinde de masina, sofer si ... trafic. La astea mai adaugi sectiunile semnalizate cu steag galben unde reduci viteza la 80 km/h, nu depasesti, si care adauga timp in plus pe tura. Anul trecut din cele 4 ture (facute in 2 zile) in 3 ture am prins steag galben. la viteza maxima. Ringtaxi-urile conduse de soferi profesionisti fac in aprox. 8-9 min. din aceleasi motive expuse mai sus. Prin urmare, am zis ca faci o tura si o incarci pentru ca, daca ai fi citit articolul bateria dureaza 15-20 min. la viteza maxima. Si acum imparte timpul asta la 2 ture si vezi daca poti sa le faci fara sa incarci dupa fiecare tura. Asa ca nu face pe desteptul doar pentru ca cineva nu este de acord cu tine sau are alta parere.

  • Andrei, luni, 17.03.2025 15:05

    Eu te cred, și eu am fost, dar te contrazici. Tu nu vei merge cu viteza maximă, în primul rând pentru că nu poți, ca șofer, și apoi din motivele expuse de tine.

  • Matei_cel_nou, luni, 17.03.2025 17:27

    Partea cu viteza maximă e pentru piloți profesioniști. Eu merg din când în când la Silverstone. E foarte distractiv să dai câteva ture în Aston Martin. Dar nu mergi la viteza maxima, nici macar aproape, fie si pentru ca strangi din fund pe viraje.