Renault 5 ar putea renaşte

Publicat duminică, 20.03.2011 11:35 de Cornel Șocariciu

Constructorul francez Renault ar putea da naştere unei versiuni contemporane a lui R5, model care s-a bucurat de un succes enorm în anii '70.

Bătălia care se duce în zona premium din clasa mini ar putea determina renaşterea unui model care a făcut istorie pentru Renault. Vorbim despre Renault 5, cel mai bine vândut model al francezilor în anii '70 şi a cărui carieră s-a încheiat în 1985, odată cu apariţia lui Supercinq. Renaşterea lui R5 va crea un nou competitor pentru DS3, Mini sau Fiat 500 şi, totodată, va deveni o alternativă pentru Twingo sau Clio.

Conform unor surse din interiorul companiei, planurile pentru renaşterea lui R5 sunt încă la început întrucât, constructorul francez are alte priorităţi. Aceleaşi surse sunt de părere că reinventarea lui R5 va avea un succes enorm pe piaţă. Designerii francezi vor avea mult de lucru, întrucât stilul retro al lui R5, nu s-ar potrivi cu actuala filozofie de design a constructorului din Hexagon.

Via | Autocar

  • francezul, duminică, 20.03.2011 19:37
    un Renault 5 cu stil? da, il vrem!

    imi place directia in care merge Renault... ultimele aparitii ne arata clar o marca cu intentii premium, rafinata, senzuala, foarte latina Renault nu ar intra in jocul asta fara o mana castigatoare. De abia astept!

  • bozzo26, luni, 21.03.2011 10:20
    ...

    Din cate stiu eu, Renault R5 este bunicul lui Clio bicorp, si nu inteleg de ce ar vrea sa-l renasca...... cand deja el exista de multi multi ani..

  • francezul, luni, 21.03.2011 14:51
    @bozzo26

    N-ai inteles nimic! Renault vrea sa intre pe segmentul masinilor de life-style cu design retro. Asta pentru ca nu numai Fiat, Citroen si Mini pot readuce modele legendare. Renault a vandut cu succes automobile inca din anii de pionierat ai industriei auto, deci nu-i este foarte greu sa apeleze istorie.

  • LauCalin, luni, 21.03.2011 15:25

    Nu cred ca e o idee rea, pentru ca Renault a aratat ca se pricepe la masini diferite (Avantime). Poate ca isi va baga si Mercedes mana in proiectul asta si ei chiar stiu ce inseamna o masina lifestyle. Au invatat asta cu Smart. Daca s-ar adauga si tehnica Mercedes, hmmm, interesant. :)

  • flavius, luni, 21.03.2011 17:29
    @bozzo26

    Da bozo ,ai dreptate 100 %.Clio si nu porcaria de Symbol, este urmasul lui R5.Un remake s-ar putea face dupa R4 sau mai bine R 4 CV.Imi pare bine ca la varsta ta ai cultura auto.Numai bine !

  • @flavius, luni, 21.03.2011 18:14

    ce "remake"mah? crezi ca aici se toarna filme?! ce treaba are clio si ce treaba are symbol, mai "priceputilor"? de unde pana unde ati adus discutia aici?! voi ati inteles ca e vba de un model retro de fite? ca punct de plecare, Renault 5 e alegerea perfecta. Renault 5 a avut o imagine mai funky, mai sportiva decar R4.

  • bozzo26, marţi, 22.03.2011 08:59
    ...

    Francezule, Renault a apelat intotdeauna la istorie, pentru ca are aceeasi linie. Uite exemple: Renault 12, apoi 18, apoi 21 s-a transformat mai tarziu in Laguna; Renault 16, apoi in 20, apoi in 25 si a devenit Safrane, Renault 19 in Megane, Renault 5 in Clio(bicorp) si asa mai departe....

  • francezul, marţi, 22.03.2011 09:38
    @bozzo26

    Ce vrei tu sa demonstrezi mah? Clio nu e o masina retro !! Clio a aparut dupa 1990 si e complet diferit dpdv tehnic si al design-ului fara de R5. ps: clio bicorp se spunea la clio 2 hatchback si nu vad ce legatura are cu subiectul articolului.

  • raduku, marţi, 22.03.2011 21:09
    Renault 5

    Eu as face un "remake" si dupa un Renault Gordini .. :)

  • io, miercuri, 23.03.2011 10:11
    bozzo26

    eh vrea si el sa-si arate cunostintele cu google in fata... numai ca nu stie cum si cand sa foloseasca aceste cunostinte...

  • max, miercuri, 23.03.2011 15:58

    r5 bijuterie de masina

  • indiga, joi, 12.05.2011 11:48
    R5Clio

    Clio nu prea a mostenit de la R5 multe. Clio are jumate de masina de masa plastica -> ce ma inerveaza cel mai mult. R5 este totul de metal.

  • io, joi, 19.05.2011 21:13
    @indiga

    "jumatate de masina masa plastica"?! cu exprimari din astea nu dovedesti decat ca esti paralel cu domeniul auto, mai "inervatule"... Clio 1 si 2 au fost un succes de piata si sigure la vremea lor... da, aripile fata erau din material compozit si aveau proprietatea de a reveni la forma initiala in cazul unui impact usor... daca asta inseamna ca "jumatate din masina" era din plastic, atunci s-a intors lumea cu susu-n jos si prostii au preluat puterea!