Redevine Toyota lider mondial la vânzări? Producţia lui Volkswagen Golf, întreruptă din cauza unor probleme cu furnizorii

Publicat sâmbătă, 20.08.2016 11:30 de Daniel Popescu

Volkswagen a anunţat întreruperea pentru cel puţin 5 zile a producţiei lui Golf, cel mai bine vândut model din Europa, ca urmare a unor probleme cu furnizorii.

Strategia adoptată de Volkswagen pentru a trece peste efectele financiare ale scandalului Dieselgate începe să genereze probleme de producţie neaşteptate.

Constructorul german a anunţat vineri o amplă serie de măsuri de reducere a producţiei de maşini, care vizează inclusiv cel mai bine vândut model european.

Astfel, producţia lui Volkswagen Golf de la fabrica din Wolfsburg va fi întreruptă timp de 5 zile pe parcursul săptămânii viitoare, iar 10.000 dintre cei 60.000 de angajaţi ai săi vor lucra cu program redus. Aceeaşi fabrică produce şi modelele Tiguan şi Touran. În plus, alte trei fabrici Volkswagen din Germania vor lucra săptămâna viitoare cu program redus, şi anume facilităţile de producţie din Kassel, Zwickau şi Emden.

Problemele de producţie au apărut după ce furnizorul de componente pentru cutii de viteze ES Automobilguss a întrerupt livrările către Volkswagen, la numai câteva zile după ce o altă companie germană, Car Trim, a luat o decizie similară. Furnizorii au adoptat această măsură din cauza unor neînţelegeri cu privire la unele plăţi, dar şi ca urmare a faptului că Volkswagen a solicitat reducerea preţurilor ca parte a programului de a reduce costurile după Dieselgate.

Volkswagen ar putea înregistra pierderi de 40 de milioane de euro pe săptămână din cauza întreruperii producţiei, iar constructorul a anunţat deja că va apela la justiţie pentru ca furnizorii să-şi respecte angajamentele contractuale.

În cazul în care problemele vor persista timp de mai multe săptămâni, este posibil ca poziţia de lider mondial la vânzări a Grupului Volkswagen să fie afectată. Germanii au vândut în primele 6 luni ale anului 5.12 milioane de unităţi, cu circa 123.000 de unităţi mai mult decât Toyota, în condiţiile în care Volkswagen Golf a înregistrat vânzări de peste 260.000 de unităţi în Europa în primele 6 luni ale anului. De altfel, Toyota a pierdut primul loc deţinut anul trecut în special din cauza unor probleme de producţie.

Via Automotive News

  • rztbrsg, sâmbătă, 20.08.2016 14:23

    Moi ce chestie...eu eram gata sa cred ca problemele sint generate de furnizorii chinezi

  • za car, sâmbătă, 20.08.2016 17:18

    1. neînţelegeri cu privire la unele plăţi 2. Volkswagen a solicitat reducerea preţurilor pai n-ar trebui sa incepeti cu reducerea costurilor on-house? Mai reduceti din prime, mai reduceti din dividende, mai aveti grija la AMENZI (!!!), mai un somaj tehnic....sau ajunge lantu' la par si nici profiturile din China numai reusesc sa acopere gaurile la Departamentul Contabilitate? ehh...mizerie, mizerie... :(

  • tot...za car, sâmbătă, 20.08.2016 17:23

    up-date si speram sa nu uit... sau poate ca motivul real e lipsa interesului pentru oferta concernului? Ca uitandu-ma asa, pe cifre, vanzarile companiei sunt SUB cresterea pietei ceea ce, in termeni economici, s-ar tradue prin incapacitatea de a atrage noi cumparatori din piata deci o supraproductie neacoperita....Poate ca, totusi, e mai usor sa arunci pisica in gradina vecinului (aka furnizori) si sa pozezi, in continuare, in virgina din padurea neagra, nu?

  • mihaitaciobi, sâmbătă, 20.08.2016 22:17

    nu stiu ce probleme au ei cu furnizorii sau e doar un zvon pentru a iesi putin in evidenta, dar eu personal, nu am ce sa reprosez acestei marci. Am avut doar masini marca VW si in afara de ulei si piese consumabile, nu am schimbat mai nimic pe la ele, iar consumul este rezonabil, mai ales la diesel. Acum fiul meu face scoala de soferi, iar saptamana viitoare are sala, asa ca, se pregateste intens pe http://chestionareauto.odat.ro/ pentru a lua examenul din prima, apoi am zis sa-i iau tot o masina marca VW, inca nu stie ce masina ii voi lua, dar sigur va fi multumit, cel putin pana va prinde ceva experienta.

  • vw s-a apucat de făcut cârnați, sâmbătă, 20.08.2016 23:50

    ,,das auto,,

  • Mda, duminică, 21.08.2016 09:04

    Mafia ce te mai plictisesti tu si incepi sa aberezi. Vata rezista ?

  • Marian, duminică, 21.08.2016 09:23

    http://www.jdpower.com/press-releases/2016-germany-customer-service-index-csi-study În timp ce unii se zbat să fie numărul unul la vânzări, alții își dau interesul să își satisfacă clienții. Așa se face că în Germania, Toyota e cel mai apreciat brand între cele de volum, iar Volvo mai bine cotat decât cel mai vestit trio german, care tot așa se luptă să vândă cât mai mult. Deci dacă în Germania, mărcile autohtone nu reușesc să se impună, asta spune multe. Respect Toyota și Volvo, indiferent de cât vând. Clientul e mai presus de numărul vânzărilor. Și oricum la cât de mincinoși sunt producătorii auto germani, în curând vor pierde și mai mult teren.

  • ingerulol, duminică, 21.08.2016 12:14

    Sa nu uitam de Bosch , care tocmai a fost invinuit de VW ca ei au venit cu ideea ECU-ul Dieselgate ! Cred ca sa zica mersi daca vor termina in Top3 . Masinile lor sunt bune , dar cu niste preturi super umflate , incat prefer oricand altceva nou decat o obosita de-asta secondhand .

  • oarecine, luni, 22.08.2016 10:45

    Nu-i problema . Toyota tocmai a lansat in Germania Corolla facelift la facelift care poate acoperi penuria de vw.

  • @marian, luni, 22.08.2016 21:49

    Jdpower = shit , daca ai stii cum se face acel top. Trio german sunt pe primele 3 locuri de f mult timp. Vanzari consecutive inseamna client satisfacut. Daca un client isi cumpara acelasi brand cand isi schimba masina inseamna ca a fost satisfacut de cea veche, doar nu isi cumpara sa se afle in treaba , mai ales daca vb de premium unde preturile nu sunt tocmai mici.