Record stabilit de Skoda Superb 2.0 TDI: 2.831 de kilometri cu un singur plin

Publicat joi, 23.10.2025 14:44 de Silvian Irimia

Miko Marczyk, campionul european de raliuri din 2025, a condus noua generație Skoda Superb în versiunea 2.0 TDI pe o distanță de 2.831 kilometri fără să realimenteze. Prin urmare, acesta a realizat un nou record.

Mașina record este un Superb de serie, cu excepția anvelopelor cu rezistență redusă la rulare și a arcurilor de suspensie preluate de la versiunea Sportline. Garda la sol a fost redusă cu 15 milimetri pentru o aerodinamică mai bună, dar în rest mașina a rămas nemodificată.

Pentru a-și maximiza șansele de a stabili recordul, Marczyk a umplut până la refuz rezervorul de 66 de litri al mașinii sale personale. Traseul său a început în Łódź, Polonia, a continuat prin Germania și Paris, apoi s-a întors prin Țările de Jos, Belgia și Germania, parcurgând distanța cu o viteză medie de aproximativ 80 km/h.

Prin urmare, „modelul record” a înregistrat un consum mediu de doar 2.61 l/100 km, cifră substanțial mai bună decât cea oficială de 4.8 l/100 km. În timp ce traversa Franța, un vânt din spate l-a ajutat să obțină un consum impresionant de 2.2 litri/100 km pe o porțiune de 200 km.

Roțile mici de 16 inch, modul Eco și greutatea relativ redusă, de 1.590 kg, au contribuit, de asemenea, la eficiență.

Acest Superb cu tracțiune față și cutie automată DSG cu 7 trepte avea aproximativ 20.000 km la bord înainte de începerea călătoriei record. Fără îndoială, Marczyk nu a exploatat întregul potențial al motorului TDI de 2.0 litri, care dezvoltă 148 CP și un cuplu de 360 Nm.

Pentru a optimiza traseul, o mașină de sprijin a condus câțiva kilometri înaintea sa, oferindu-i actualizări care l-au ajutat să anticipeze traficul, să reducă frânările și să accelereze lin.

Deși a stabilit deja un record, campionul de raliuri își dorește să-și depășească performanța. Următoarea sa țintă este să parcurgă 3.000 km cu un singur plin.

via Skoda

  • Seriff, joi, 23.10.2025 14:51

    Așa tată, așa mai merge. Cu 5 bidoane la bord nu trebuie să mă opresc decât pentru caca. De fapt, 5 bidoane de cola, să stau treaz alea 35h. Le umplu pe măsură ce se golesc, optimizez. Bine, și să am un tovarăș în față care să încetinească previzibil, sa nu lase pe alții în față etc, dar na, prietenul la nevoie se cunoaște.

  • forest, joi, 23.10.2025 15:11

    Privind dintr-o alta directie acest articol ma face sa ma intreb. Daca un motor de 2l pe o caroserie asa mare poate fii destul de eficient( zic eu) dece ni se ofera de catre producatori motoare slabe si putin performate gen B38 sau ea211 sau m282?

  • @hater, joi, 23.10.2025 15:43

    Pai si la electrice de ce este un argument 700-1000km autonomie, daca faci misto de 2800 de km ? Esti distrus de ura .

  • Mihai, joi, 23.10.2025 16:36

    Daca conducea in fata un tir care sa faca si loc si sa mai ajute la aerodinamica, scotea 5000 km, dar asa...slab. Si cu vantul ajutor din spateesi cu masina in fata care sa ii zica cand sa franeze si sa accelereze:)) Daca o electrica face un traseu numai la vale, atunci ajunge cu bateria plina la destinatie de la regenerare :))

    forest, vineri, 24.10.2025 08:15

    Daca iti punem roti te putem numi motocicleta?

  • DanG, joi, 23.10.2025 20:03

    Pe drumurile locale din Italia am scos lejer consum de 3,7 sau 3,8 litri la suta cu acelasi motor dar pe Passat, si asta doar cu putina atentie si pe modul eco. Pacat ca nu se mai investeste in tehnologia asta, cred ca este loc pentru toate tipruile de motorizari cu conditia sa fie bine intretinute.

  • @DanG, vineri, 24.10.2025 00:47

    Investește tu în tehnologia care face ca emisiile să ajungă doar în plămânii șoferilor. Apropo, în Italia și început sa interzică circulația motoarelor diesel in anumite zile din cauza aerului toxic. PS: tristul cu cenzura, nu-ți place adevărul?

  • Mircea Badea, vineri, 24.10.2025 04:16

    A dat cancer la tot continentul cu tractorul..așa ceva..

  • alex_cu_a_mic, vineri, 24.10.2025 08:38

    @forest Motorul de fata e diesel. Ce ai enumerat tu sunt motoare pe benzina. Un motor pe benzina pe aceiasi masina si acelasi traseu, nu coboara sub 4% consum. Dieselul se descurca mult mai bine cu greutatea si scoate mult mai usor consumuri bune. Mootoarele pe benzina, fara o minima hibridizare, sunt teribil de ineficiente. La asta se adauga si densitatea energetica inferioara a benzinei fata de motorina.

  • Matei_cel_nou, vineri, 24.10.2025 12:07

    E fabulous că vorbim de eficiența diesel vs benzina, care se zbat în jur de 30%, max 40%, dar strâmbăm din nas la eficiență 90%. E clar ca diesel-ul e tehnologia viitorului :))

  • ___, sâmbătă, 25.10.2025 08:35

    fain, skoda a fortat motorul diesel pentru eficienta termica ajungand la cifra de cca 45% eficienta termica la viteza de vreo 65km/h constant. Asta depaseste valoarea hibridelor economice care au 41% + ce mai da partea electrica. In teorie motorul diesel poate ajunge la 85% eficienta termica teoretica. Dar totusi daca acea skoda diesel o duci in oras urca consumu la peste 8% daca nu e mild hibrid diesel. Intr-adevar un mild hibrid diesel consuma ca un full hibrid benzina, daca ambele sunt optimizate pentru eficienta. Doar ca la condus preponderent in oras castiga benzinara ca tine mai mult la startstop-uri.