Record mondial pentru cel mai lung drift: un BMW M5 a parcurs 374 de kilometri și a fost alimentat în timpul derapajului controlat

Publicat marţi, 09.01.2018 13:55 de Cornel Șocariciu

Un BMW M5, o pistă udată din belșug și un instructor motivat sunt ingredientele acestui record. Cel mai lung drift măsoară acum 374.17 kilometri și a fost realizat în 8 ore.

BMW M5 a intrat din nou în prim-plan. Sedanul de performanță a fost folosit pentru realizarea celui mai lung derapaj controlat. La volanul noii generații M5 s-a aflat Johan Schwartz, instructor în cadrul BMW Performance Driving School.

82.51 de kilometri a fost vechiul record stabilit de Schwartz în 2013 alături de vechea generație M5. Apoi, recordul pentru cel mai lung derapaj controlat a trecut în tabăra japonezilor: 144.12 kilometri cu un Toyota GT86. Noul record era stabilit în iulie 2014.

În iunie 2017, jurnalistul sud-african Jesse Adams a reușit să parcurgă 165.04 kilometri, tot la volanul unui GT86.

Acum, BMW tranșează situația. Pe asfaltul udat din belșug aflat în cadrul centrului BMW Performance din Carolina de Sud, Johan Schwartz a rulat 374.17 kilometri. Instructorul a parcurs traseul de peste 2.000 de ori în 8 ore.

Iar pentru ca lucrurile să fie și mai interesante, alimentarea mașinii s-a făcut în timpul derapajului. Pe parcursul încercării, sedanul de performanță a fost alimentat de cinci ori.

  • BMW, marţi, 09.01.2018 19:39

    Un record greu de egalat pentru Rivalii E63AMG si RS6 , ei nu 4x4 si rear wheel drive cum BMW a reusit sa decupleze noul M5 de la puntea fata . Bravo BMW

  • Green_Alex, miercuri, 10.01.2018 09:54

    Bine, nu stiu daca isi doresc sa egaleze recordul in cauza concurentii. Pe de alta parte mi se pare ca BMW a intuit bine cand a permis decuplarea tractiunii pe fata. Desi nu sunt clientul lor, pentru mine optiunea asta ar face diferenta intre BMW si Audi, poate si Mercedes.

  • zarnesteanu, joi, 11.01.2018 03:48

    Mercedes E63 S AMG face exact acelasi lucru. Are 4x4 permanent iar in Drift Mode trimite 100% din puterea motoare pe puntea din spate. In plus a aparut ceva mai repede decat BMW pe piata, dar bineinteles, ambele masini au fost dezvoltate aproximativ in acelasi timp. La peste 600 CP nu cred ca E 63 are de ce sa transpire langa un BMW, oricare ar fi el :) La banii astia si ceea ce ofera, ambele sunt pur si simplu o chestie de gust. In viata reala, pe strada, diferentele sunt minime. Totul depinde de experienta si numarul de perechi de .... ale soferului. Pentru o comparatie directa: https://www.motor1.com/features/224234/bmw-m5-versus-mercedes-e63s/

  • Ionut, duminică, 14.01.2018 00:13

    si gumele cum au reusit sa le schimbe?