Record: Mercedes-Benz EQS cu baterie în stare solidă a mers 1205 kilometri cu o singură încărcare

Publicat vineri, 12.09.2025 13:04 de Tiberiu Safta

Mercedes-Benz a stabilit un nou record de distanță pentru mașinile electrice cu baterii în stare solidă. Un prototip EQS modificat cu baterii solid-state a reușit să meargă 1205 kilometri cu doar o singură încărcare.

Constructorul german se poate lăuda cu un nou record de distanță pentru mașinile electrice. Noul record a fost realizat cu ajutorul berlinei electrice EQS, care a fost modificată pentru a avea baterii în stare solidă. Cu acest tip de acumulator, dezvoltat împreună cu Mercedes-AMG High Performance Powertrains și cu Factorial Energy, Mercedes-Benz EQS a reușit să parcurgă o distanță de 1205 kilometri. Fără reîncărcare.

Pentru acest test, mașina care a stabilit recordul a mers de la Stuttgart, Germania, până la Malmo, Suedia. Marea majoritate a drumului a fost pe autostradă, iar drumul ales nu a inclus feriboturi până în Suedia. Ruta optimă a fost calculată de către sistemul Electric Intelligence. Acesta ia în considerare mai mulți factori de drum, precum topografia, traficul, temperatura ambientală și energia necesară pentru încălzire și răcire.

Atunci când Mercedes-Benz EQS a ajuns la destinația finală în orașul Malmo, mașina indica o autonomie rămasă de 137 de kilometri. Exemplarul EQS cu baterii în stare solidă a reușit să parcurgă o distanță mai lungă cu 3 kilometri decât conceptul Mercedes-Benz Vision EQXX. Recordul anterior a fost stabilit în 2022 cu un drum de la Stuttgart până la Silverstone în Marea Britanie.

via Mercedes-Benz

  • someone23, vineri, 12.09.2025 13:24

    intrebari despre baterie: ce capacitate a avut? ce greutate si dimensiuni a avut fata de o baterie "normala" ?

  • eu, vineri, 12.09.2025 14:07

    frumos si de apreciat, inseamna +50% fata de versiunea cu baterie standard, non-SSB, dar trebuie specificat: - daca s-a folosit climatizarea, eu inteleg ca s-a optimizat traseul in sensul de a nu fi nevoie de clima - s-a mers pe autostrada, perfect, dar nu se spune viteza. una e sa mergi cu 90 si alta cu 120-130 sau peste, unde rezistenta aerului la inaintare este principalul factor care mananca energie, chiar si in cazul masinilor cu coeficient aero excelent, precum EQS (asta cu viteza este valabila indiferent de tipul propulsiei, chiar indemn pe oricine sa faca experimentul si sa vada ce diferente masive de consum apar).