Record istoric pentru Skoda: 316.000 de mașini vândute în primele 3 luni. Creștere de 26% în România

Publicat vineri, 13.04.2018 11:15 de Petre Barac

Skoda a raportat cel mai bun prim trimestru din istoria companiei, după ce a vândut 316.000 de mașini, cu 11.7% mai multe decât în primele trei luni din 2017. România a fost una dintre piețele importante pentru constructorul ceh, având o creștere de aproape 26%.

Skoda a început 2018 cum nu se putea mai bine. Cehii au anunțat că primele trei luni din acest an au însemnat un record istoric pentru companie.

În intervalul ianuarie-martie, Skoda a vândut 316.000 de unități la nivel global, în creștere cu 11.7% față de aceeași perioadă din 2017. Este cel mai bun prim trimestru de până acum pentru constructorul din Mlada Boleslav.

Skoda Octavia a rămas cel mai bine vândut model al companiei. Un rezultat notabil a fost înregistrat de SUV-ul Kodiaq, cu o creștere de 500% a vânzărilor în primele trei luni din 2018.

În Europa (cu excepția Rusiei), cehii au vândut aproape 200.000 de mașini în primul trimestru. România a avut una dintre cele mai mari creșteri din regiune, respectiv 25.8%, cu 2.700 de vehicule livrate în țara noastră.

Un top 3 al vânzărilor pe modele arată că Octavia este câștigătorul detașat (105.000 unități vândute în primele luni), urmat de Fabia (54.600) și Rapid (49.000).

Via Skoda

 

  • Anonim, vineri, 13.04.2018 11:29

    Raport pret ,calitate, spatiu este una din cele mai bune oferte de pe piata . Dovada si numarul mare de unitati vandute . Skoda Octavia este nr 1 la modele de import vandute in Romania in ultimii 10 ani .

  • MarDark, vineri, 13.04.2018 12:26

    @Anonim Clar daca iau romanii multe Skoda Octavia înseamnă ca are cel mai bun raport preț calitate pentru ca romanii întotdeauna sunt cei mai cunoscători :)) . Sunteţi simpatici oricum.

  • Scrooge, vineri, 13.04.2018 14:22

    E normal ca o masina de pensionari sa aiba asa vanzari intr-o tara tot mai imbatranita ca populatie.

  • sandu, vineri, 13.04.2018 17:24

    per total e o masina buna. pacat de puntea spate care face ca masina sa fie f rigida si sa iti rupa spatele. bine, asta daca te pricepi cat de cat la masini si simti diferenta.

  • pipo, vineri, 13.04.2018 18:49

    @Scrooge : ar fi nemaipomenit ca pensionarii nostri sa-si permita o Skoda ! Dar lucrurile nu stau asa, de fapt explicatia este foarte simpla : pe langa faptul ca modelele cehilor sunt in general peste tot apreciate ca masini "bune" (fapt ce este dovedit de cifrele ultimilor ani in toata Europa si inclusiv in articolul de mai sus) , in Romania cresterea mai accentuata este datorita romanilor cu un buget mediu spre bunicel si doritori de o masina foarte spatioasa si care nu-si permit modelele mai/mult mai scumpe de la alti producatori care ofera un nivel de spatiu similar. Stiu ca multi o sa zica ca Skoda este deja foarte scumpa, dar asta este realitatea daca studiezi bine piata .

  • Coco, vineri, 13.04.2018 22:14

    Iar avem comentarii cu argumente subțiri sau având la bază o lipsă evidentă de documentare și/sau cunoaștere privind o marcă și poziționarea modelelor sale. 1. Skoda apreciata ca mașină de pensionari arată lipsa totală de cunostinte și informații legate pe de o parte de tradiția mărcii ca adresabilitate în istoria sa, de la care nu s-a îndepărtat niciodată indiferent de perioadă, iar pe de altă parte de target-ul de clientelă al său stabilit și comunicat de către grupul VAG decand acesta este deținătorul mărcii din Cehia. 2. Pe piata din Romania creșterea modelului în discuție este importantă și ar fi fost nemaipomenit ca pensionării noștri să dețină o pondere mare din nr de deținători ai modelului Octavia sau să crească și mai mult cotă de piață a mașinii dar din păcate nu este foarte accesibila fiind nevoie de un buget mediu + pentru a deține un astfel de model. 3. Creșterea este dată de 2 calități indiscutabile - raportul imbatabil preț/calitate/tehnologie și oferte de spațiu și organizare cu soluții practice și foarte riguroasă 4. Legat de punte ( discuție vechea dar de multe ori fără implicații determinante ) trebuiesc luate în calcul pe de o parte oferta producătorului ( cuprinde posibilitatea de opțiune ) precum și politica de necesitate ( simplitate plus reducere de costuri ) raportat la oferta de putere a motorizărilor.

  • Scrooge, sâmbătă, 14.04.2018 12:23

    1. la ce pensii au unii in Romania, o Skoda isi permit foarte multi dintre pensionari 2. comentariul meu are si substratul ca multi desi sunt tineri au mentalitate de pensionar 3. degeaba se face referire la istoria Skoda (foarte misto inainte de razboi si foarte anosta dupa), vorbim de prezent, un prezent dominat de o calitate relativ buna (totusi sa nu ridicam in slavi o masina mediocra) dar foarte anosta la design (parerea mea). Iar cum designul e relativ si tine de gusturi nu are rost sa dezvoltam subiectul. Detin o Skoda Rapid in familie, chiar echipata bine, necumparata de mine, iar in rarele ocazii in care o folosesc ma plictiseste ingrozitor :)

  • Coco, sâmbătă, 14.04.2018 19:44

    Chestiunea de design este relativă și tine de gustul fiecăruia și de educația frumosului în complexitatea sa, de tradiția și conservatorismul pozitiv că element de individualizate și identitate ( la marcă cehă este evident un plus și are la baza cristalul de Boehmia ) sau de modernism, iar aspectul teutonic actual este un element pragmatic înainte de orice alt argument. Este în realitatea o marcă foarte corectă pe toate segmentele auto unde activează cu oferte ( indiferent de model și target ) nicidecum mediocră ( mediocritatea fiind atributul produselor lowcost sau simple/reduse conceptual sau create pe criteriul costului - nefiind cazul aici ) iar experiența sau opțiunea fie proprie fie de utilizare diferă de la un nivel la altul și de la o persoană la alta. Fără să am nici cea mai mică intenție de răutate sau jignire când vorbim de actualul Rapid vorbim de modelul cel mai puțin atractiv al mărcii ( model de volum creat pentru cotă de piață pe piețe emergente ) deci nu putem caracteriza alte modele ale mărcii raportat la experiența cu acest model diferențele între un Superb L&K ( nava amiral a producătorului în varianta full ) și un Rapid fie el și bine echipat fiind URIAȘE poate de aici și diferența de senzație și încadrare. Dar chiar la nivelul Rapidului , că element de comparare pe aceeași adresabilitate, exceptând modelul frate de la Seat, tot este cea mai buna alegere la oferta actuală....deci că și concluzie obiectivă Skoda știe să facă mașini bune indiferent de segmentul și tipul de cumpărător căruia i se adresează, bineînțeles cu diferențele de rigoare.

  • radu, sâmbătă, 14.04.2018 20:51

    @Scrooge, nu mai fura masina a plictisitoare a tatalui ca te prinde si-ti da o mama de bataie de vor ride toti cunoscutii de tine...