Record de autonomie pentru Volkswagen ID.3 1st: 531 de kilometri parcurși în trafic real cu o singură încărcare a bateriilor
Un exemplar Volkswagen ID.3 1st a parcurs în trafic real 531 de kilometri cu un singur plin al bateriilor. Autonomia oficială comunicată de nemți pentru ediția de lansare este de 420 de kilometri.
În urmă cu câteva zile, Hyundai anunța un record de autonomie pentru SUV-ul Kona Electric. Modelul a reușit să parcurgă 1.026 de kilometri cu o singură încărcare a bateriilor pe un circuit de teste în condiții speciale.
Acum a venit rândul celor de la Volkswagen să anunțe un record de autonomie. Modelul utilizat de nemți a fost un Volkswagen ID.3 în ediția de lansare 1st. Exemplarul ID.3 1st Pro Performance echipat cu motorul de 204 CP și 310 Nm, și cu bateria cu capacitate de 58 kWh are o autonomie WLTP de 420 de kilometri.
La volanul lui ID.3 1st s-a aflat Felix Egolf, specialist în teste de consum. Acesta a plecat de la uzina din Zwickau, Germania (locul unde Volkswagen produce ID.3) și a parcurs 531 de kilometri până în Schaffhausen, Elveția. Traseul a fost realizat cu un singur plin al bateriilor, iar distranța rulată a fost cu 26% mai mare comparativ cu valoarea autonomiei oficiale.
234 de kilometri au fost realizați pe autostradă, în timp ce restul de 297 de kilometri au fost rulați pe drumuri naționale. Viteza medie cu care Egolf a ajuns la finalul călătoriei a fost de 56 km/h.
Volkswagen menționează că pe parcursul traseului, consumatorii auxiliari precum ecranul sistemului de infotainment și navigația, luminile de zi, sistemul audio și sistemul de climatizare au funcționat temporar sau în permanență.
Nemții au mai adăugat că alături de Felix Egolf s-a aflat și un cameraman, dar și echipamentele necesare acestuia din urmă, ceea ce s-a tradus prin aproximativ 250 de kilograme în plus. Pe parcursul traseului, Egolf a utilizat funcția de coasting a lui ID.3 1st, iar în anumite situații a ales să ruleze și în spatele vehiculelor mari pentru a beneficia de o rezistență mai mică la înaintare.
si dupa ce a terminat testul nu s-a mai putut intra in masina, asa putea a transpiratie de la mersul fara AC. mda, sunt satul de teste de neaplicat in realitate.