Recall-ul anului vine din SUA: BMW recheamă în service un exemplar X3 pentru probleme la servodirecție

Publicat luni, 17.10.2016 18:19 de Mircea Meşter

Zona siguranței este atât de importantă pentru autoritatea de control din SUA, încât un singur exemplar cu probleme duce la inițierea oficială a unei operațiuni de rechemare în service. În acest caz, e vorba de un X3 cu o potențială problemă la servodirecție.

Obișnuiți de obicei cu rechemări în service care afectează sute de mii sau chiar milioane de mașini la nivel mondial, o operațiune de recall inedită care vine din Statele Unite ne face să zâmbim. Pe de o parte pentru că ne arată cu câtă importanță este văzută o astfel de acțiune în SUA, iar pe de altă parte pentru că ne explică involuntar cât de exact este procesul de fabricație al mașinilor produse de mărcile auto în era digitală.

NHTSA, autoritatea de stat care se ocupă de siguranța șoselelor de peste Ocean, a inițiat un recall pentru un singur exemplar al celei mai noi generații BMW X3. Motivul: una dintre mufele de contact care face ca servodirecția electronică să funcționeze nu a fost construită corect, ceea ce ar putea duce la scurtcircuit și la un eventual incendiu. Conform celor de la NHTSA, riscul se menține chiar și dacă mașina este parcată și cu cheia scoasă din contact.

Evident, proprietarul mașinii produse în 7 iulie 2016 - un X3 xDrive 28i - va fi convocat la service printr-un mesaj personalizat, iar problema va fi rezolvată gratuit. 

via NHTSA

  • q, luni, 17.10.2016 19:21

    intr-un context marcat de prea multe recall-uri trebuia sa vina cu o idee noua si originala...deja mi-e lehamite de publicitatea germana...

  • mircea, luni, 17.10.2016 21:15

    @q Îți dai seama că recall-urile nu sunt chestiuni voluntare inventate de mărcile auto, ci operațiuni impuse de autorități, în cazul ăsta NHTSA-ul din SUA, da?

  • @, marţi, 18.10.2016 10:00

    sa inteleg ca NHTSA a identificat UNICUL contact cu mufele construite imperfect... probabil ca mufele si contactul in sine este nu construit ci mestesugarit de unul dintre angajatii BMW care, aflat in prag de pensie si din motive de sanatate, aka ochelarii din dotare fusesera uitati acasa a dat buleala. evident, contactele alea nu sunt facute in zeci de mii de exemplare pe linie... in acest caz NHTSA a folosit tehnica deja cunoscuta "punct ochit punct lovit", si fara colaterale, ca doar se pricep la asta da, aici e vorba de putin marketing, macar putin...dar e lasand la o parte mistocareala. Daca NHTSA a luat un X3 de pe piata si a identificat eroarea...ea, eroarea, nu poate aparea sa la alte exemplare? Mie greu sa NU cred asta.

  • hans, marţi, 18.10.2016 11:30

    nu este un model cu piese defecte, este un exemplar in care s-au montat piese destinate testelor nu modelelor de serie.

  • q, marţi, 18.10.2016 21:31

    @@pai cam la asta m-am referit si eu adica e...ca si cum chirurgul si-a uitat bisturiul in incizie...

  • @hans, miercuri, 19.10.2016 09:54

    deci sunt doua masini diferite:de serie si de teste...acum...depinde ce nimeresti