RCA-ul va despagubi soferii inainte de reparatie

Publicat luni, 22.02.2010 19:15 de Sebastian Toma

Comisia de Supraveghere a Asiguratorilor schimba regulile pentru despagubirile in urma accidentelor solutionate prin polita RCA.

Noul regulament al Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor ii obliga pe asiguratori sa despagubeasca soferii inainte de reparatia masinii, conform preturilor practicate de service-uri, nu in baza propriilor evaluari. Astfel, soferii nu vor mai pierde timp in asteptarea devizurilor de reparatii sau a acceptului asiguratorilor de a plati despagubirea pentru reparatia masinilor.

Totodata, asiguratorul are oblicatia sa ii comunice asiguratului si pagubitului in scris, in termen de 10 zile de la data avizarii daunei, daca are suspiciuni intemeiate privind modul de producere al accidentului. Aceste investigatii nu pot dura mai mult de trei luni de la data avizarii daunei. Prin modificarea legislatiei, CSA a redus cu cinci zile intervalul in care asiguratorul RCA are obligatia de a efectua plata dosarelor de dauna, dupa ce a fost depus ultimul document necesar stabilirii raspunderii si cuantificarii daunei.

CSA aminteste faptul ca, in orice situatie, pagubitii au posibilitatea de a efectua reparatia la orice unitate de reparatii auto doresc, indiferent daca acesta se afla sau nu pe lista service-urilor cu care asiguratorul are incheiate conventii de colaborare. Modificarile vor intra in vigoare la data publicarii in Monitorul Oficial.

"Am decis modificarea normelor RCA pentru a sprijini si mai mult interesele asiguratilor si imi exprim speranta ca aceste demersuri vor conduce la imbunatatirea serviciilor prestate de catre companiile de asigurare", a declarat presedintele CSA, Angela Toncescu.

Via | Mediafax

  • dorin, luni, 22.02.2010 19:33
    oare chiar asa o sa se intample

    Sincer nu cred ca o sa se intample asa ceva niciodata in Romania.... dupa un accident sa mah duc la ce service vreau eu si sa imi fac masina si dupa aia ce o sa se intample... service-ul o sa trebuiasca si recupereaza banii de la asiguratori gen Carpatica... sunt multe lacune parerea mea...astept pareri.

  • Crysty, luni, 22.02.2010 20:31
    Asigurare

    Ar fi ideal! Nu mai stai sa te trimita dintr-o parte in alta sa iei semnatura, sa iei stampila, sa iei deviz, sa iei acecpt etc. In sfarsit UE ne-a deschis ochii !

  • NewSymbol, luni, 22.02.2010 22:18
    Dar la Casco?

    In continuare trebuie s ama duc la ce service vrea muschiu lui de inspector? Eu am 4 luni de cand tot astept decontarea la un geam de la Astra. Poate se va modifica legislatia, retinand din salariul inspectorului suma ce trebuie paltita la service-uri

  • Marius, marţi, 23.02.2010 12:59
    Povesti nemuritoare de pe plaiuri mioritice

    Tipic romanesc domnilor. Mai concret.......ideea in sine este demential de buna. Praftica insa ne omoara pe noi. Pariez ca va fi un esec. Sau, cei de la asigurari vor majora tarifele pana la loc comanda. Asadar.......cine pica pana la urma de "popa prostu"? Noi sau asiguratorii? :)))

  • Mircea, marţi, 23.02.2010 13:15
    @Marius

    Nici n-a aparut legea si deja vezi partea goala a paharului? Pana la urma, faptul ca aceasta lege va aparea si, mai ales, ca tu stii care sunt reglementarile legale iti va permite sa-i dai peste nas smecherului de la asigurari care vrea sa te trimita unde "stie el pe cineva" ca sa mai faca si el un ban. Haideti sa nu mai fim asa negativisti, vroiam de mult o lege ca asta, ma bucur ca va fi. Mai bine sa spunem tuturor celor care au masini care este noua reglementare a.i sa nu mai faca nimeni smecherii.

  • Cristi F,, marţi, 23.02.2010 14:42
    O parere din interiorul sistemului de despagubire

    Prezentele modificari nu vor modifica cu mult ceea ce se intampla in prezent. Normele mentioneaza ca asiguratorii vor tine cont de preturile practicate de unitatile de specialitate, asa se intampla si pana acum, se ia o oferta de la cativa furnizori de piese, nu e obligatoriu sa fie originale, pot fi si aftermarket, ca acolo nu se mentioneaza nimic de acest fel si poate veni tu cu cate oferte vrei cu pret de original, ca evaluarea a fost facuta in baza preturilor practicate de unitatile de specialitate (a se vedea ce inseamna unitati de specialitate - nu numai service-uri ci si magazine de specialitate). Legea oricum e proasta, iar ceea ce a facut acum CSA ieri a fost sa arunce cu praf in ochii oamenilor, pentru ca nu a citit nimeni si motivul pentru care s-au facut modificarile. Imi pare rau ca nu pot sa atasez si scrisoare trimisa de ASSAI (asociatia societatilor de service auto independente) prin care acuza CSA ca nu a interzis functionarea unor societati de asigurare in pragul insolventei si le-a permis sa vanda polite RCA pentru care nu aveau bani sa plateasca despagubiri (a se vedea Euroins, Carpatica, Ardaf).

  • asm, miercuri, 24.02.2010 08:47
    @ Cristi F

    Cine eşti tu că poţi să ne spui de o anumită societate de asigurare că este în pragul insolvenţei? Asemenea afirmaţii iresponsabile ar trebui justificate, nu crezi?

  • daniel., joi, 25.02.2010 14:14
    @asm @cristi.f

    @ asm - cristi are dreptate , si se cunoaste ca lucreaza in sistem. Spun asta deoarece, nu numai Carpatica, Astra sau Bcr ( Unele filiale) sunt in incapacitate de plata catre anumite reprezentante de service ), ci si Omniasig sau Ardaf. Lucrez cu toate companiile de asigurari, si stiu foarte bine reactia clientilor cand le spui ca inca nu a sosit acceptul de plata, desi, ULTIMUL DOCUMENT LA DOSAR S-A DEPUS DE O SAPTAMANA!!! . Ca sa te convingi, intreaba pe cineva care a avut un eveniment, cat timp a durat sa i se deschida dosarul de dauna ! Iar dupa finalizarea reparatiei in cat timp a sosit si acceptul de plata. Mai sunt si exceptii de la regula , si numesc aici Allianz Tiriac, care , desi nu straluceste din toate punctele de vedere, mai ales cand ai nevoie de reconstatari la daune, sunt de incredere! Si inca ceva asm, daca lucrezi la una din societatile de asigurari cu probleme de plata, nu e vina ta, ci a sefilor tai! Toate cele bune!