Rabla a schimbat 16.500 de masini
Programul Rabla, desfasurat anul acesta, a dus pana in prezent la schimbarea unui numar de 16.500 de masini vechi.
A treia editie a programului Rabla a inglobat pana in prezent 16.500 de masini vechi. Programul este sustinut de Ministerul Mediului si Dezvoltarii Durabile.
S-au alocat 49,5 milioane de lei pentru editia de anul acesta, care se va desfasura in trei etape. Primii doi beneficiari de pe piata auto sunt Dacia si Daewoo, cu cate o cota de peste 1900 unitati, pentru prima etapa a programului.
Cei doi producatori interni au fost urmati de principalul importator, Porsche Romania, care a reusit sa obtina un numar asemanator de unitati. .
Anul trecut Dacia si Daewoo au vandut cate 4.576 de masini prin intermediul programului Rabla. Lista este completata de Renault cu 1.872 de unitati, Fiat cu 1.479, Ford cu 1.456, Peugeot cu 934 si Toyota cu 578 de unitati.
-
Paul, marţi, 17.04.2007 08:50Fals!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Sunt dealer Skoda si nu vad sa apara undeva in acest articol numele marcii Skoda care a participat anul trecut la acest program!!! Bineinteles informatiile pe care le detii sunt neadevarate atat pt. anul trecut cat si pentru anul acesta!!!
-
jonny, marţi, 17.04.2007 09:05nu prea cred.....ce treaba auFiat cu 1.479, Ford cu 1.456, Peugeot cu 934 si Toyota cu 578 de unitati.
nu vad nici daewoo cu nici un program care sa spuna ceva despre programul asta poate anul asta ca au ramas cu masini pe stoc si trebuie sa scape de ele atata tot dar anul trecut sigur nu ca m-am interesat pe la firmele astea si nu au auzit de nici un program....
-
AndreiRN, marţi, 17.04.2007 17:37Socialism
Un program cu tenta socialista prin care toata populatia este FORTATA sa-si scoata bani din buzunar si sa se cumpere masinile vechi ale oamenilor. Daca stai si faci un calcul mai amanuntit ajungi la concluzia ca se face mai multa poluare prin fabricarea si folosirea unei masini noi decat produce una veche timp de 5 ani de zile. Dar protectia mediului este doar praf in ochii ca sa isi faca vanzari producatori si functioneaza bine intr-o societate naiva. Valoarea comerciala a unui vehicol uzat ar trebui lasata pe mana celor ce comerciaza piese SH sau metal de reciclare. Sunt sigur ca di milioanele alocate un % considerabil ajunge prin buzunarele organizatorilor astfel perpetuinduse un furt legalizat organizat de un guvern dubios.
-
prudentul, marţi, 17.04.2007 21:33???
Populatia este fortata? Furt legalizat? AndreiRN, esti, se pare, unul din miile de mici Che Guevara, revolutionari de profesie, care considera ca cel mai "cool" lucru pe lumea asta e sa fi contra, sa te opui, sa protestezi. De obicei, cand nu e cazul. De ce nu protestezi, domnul meu, impotriva prezentelor carutelor astea care sunt un pericol pentru toti, dar in schimb esti Gigi-contra cand e vorba de o actiune de eliminare a unor masini vechi si stimulare a achizitiei de masini noi? Metoda asta nu a fost inventata de guvernul roman, a fost aplicata de mult timp in alte societati "naive". Cat despre exprimarea ta "ajungi la concluzia ca se face mai multa poluare prin fabricarea si folosirea unei masini noi decat produce una veche timp de 5 ani de zile", trebuie sa-ti spun ca e cea mai mare idiotenie pe care am auzit-o anul asta, te rog sa ma scuzi. Iti recomand sa te orientezi spre forumuri fasciste, nationaliste, anti-europene, anti-integrare, anti-capitaliste, anti-globalizare, anti-orice_vrei_tu. Cer scuze moderatorilor pentru iesirea de mai adineauri.
-
AndreiRN, marţi, 17.04.2007 22:46Pt vanzatorul de masini
Este foarte posibil ca orice comerciant de masini sa profite mult cand msinile vechi ajung la topitorie. Si mai ales cand sunt platite din impozitele tuturora care poate nici nu au sau or sa aiba vreodata masina. Dar a pus si el niste probleme care isi pot avea meritul lor. Siguranta - parca este asigurata prin revizia techica necesata TUTUROR masinilor indiferent de varsta. Poluarea - O masina "veche" polueaza cu 30-40% mai mult ca una noua si deci trebuie sa comparam acel % de poluare cu poluarea generata pt construirea unei masini noi, energia folosita a poluat si materialele folosite au poluat, plasticul, vopseaua si cauciucurile si sticla si adezivurile si metalul topit si prelucrat. Care polueaza mai mult? Este adevarat totusi ca astfel se stimuleaza industria auto si se baga la datorii populatia dar ....... mediul va fi mai curat? Insultele sunt usor de aruncat dar ratiunea mai greu de folosit.
-
NeaGoe, marţi, 17.04.2007 23:43Pentru NEvanzatorul de masini
AndreiRN, ai un punct de vedere pe care il respect, DAR sa nu plangem de mila contribuabilului! Daca faci socoteala cat din pretul unei masini noi reprezinta taxe, impozite, asigurari, inmatriculari si tot tacamul, vei vedea ca cei 3000 RON nu vor iesi niciodata din buzunarul unuia care nu are masina. Iar pana la urma Programul Rabla nu obliga pe nimeni sa isi schimbe masina. Ofera o optiune. Care care considera ca merita "trocul" fac afacerea. Si atat. Daca respectivii tot vor o masina, de ce e oare asa de rau sa fie una noua Euro 4 si nu alta "comoara" Euro 0,1 sau 2???
-
AndreiRN, miercuri, 18.04.2007 00:32Corectitudine
Nu am nimic impotriva celor ce vor sa-si schimbe masina pe una noua sau mai moua sau chiar si mai veche. Fiecare face ce vrea el cu bunul lui. Dar de unde crezi tu ca provin cei 3000 RON? Dar masina nu face 3000 RON pe piata libera si nu este platita de firma Dacia ci de statul roman care forteaza toata populatia sa dea o cota chiar daca are sau nu ceva de-a face cu masinile. Si pe langa asta mai pune si lozinca "Pt Protejarea Mediului". Masinile poluante, in doi timpi au cam fost scoase din circulatie de ani de zile si in alte parti ale lumi se fac teste de poluare din doi in doi ani.
Citeste si
-
INTERN | miercuri, 27 iunieREPORTAJ: Restart în Bănie - Craiova a revenit pe harta producătorilor auto mondiali cu noul Ford B-MaxAm fost la Craiova pentru a vedea cum România reporneşte a doua uzină auto a ţării. Lăsând la o parte show-ul pus în scenă de organizatori, Craiova reintră pe harta marilor producători auto. Citeste tot
-
INTERN | luni, 25 iunieFord B-Max a intrat în producţie la uzina din CraiovaFord a introdus în producţie noul B-Max la fabrica din Craiova. Debutul producţiei lui B-Max la uzina românească are loc la patru ani şi trei luni de la preluarea fabricii din Craiova. Citeste tot
-
INTERN | miercuri, 20 iunieNoua generaţie Fiat Panda costă 11.550 de euro în RomâniaFiat a lansat astăzi în România a treia generaţie a modelului Panda. Modelul citadin pleacă de la 11.550 de euro în versiune pe benzină de 1.2 litri şi 69 de cai putere. Cu oferta de lansare însă, preţul ajunge la doar 9950 de euro. Citeste tot
-
INTERN | miercuri, 13 iunieLexus GS, în România de la 53.300 euroLexus a lansat noul GS pe piaţa din România. Versiunea GS 250 pleacă de la 53.300 euro cu TVA inclus, în timp ce hibridul GS 450h pleacă de la 63.950 euro cu TVA inclus. Citeste tot
-
INTERN | vineri, 1 iunieYoung Creative Chevrolet 2012: Câştigătorii etapei din RomâniaEdiţia 2012 a concursului de arte aplicate "Young Creative Chevrolet" şi-a ales câştigătorii etapei naţionale. Trei studenţi îşi vor reprezenta ţara în faţa juriului european al YCC 2012, câştigătorul final urmând să fie anunţat în a doua parte a anului. Citeste tot
"Anul trecut Dacia si Daewoo au vandut cate 4.576 de masini prin intermediul programului Rabla". Cine spune chestia asta??? Dacia a avut peste 3.000 de dosare respinse in prima faza a progamului si nu a mai primit o a doua transa in faza din iarna! Daewoo, in schimb, a participat la ambele faze ale programului...