RABLA 2011: Guvernul a suplimentat bugetul, în joc intră încă 60.000 de tichete

Publicat joi, 02.06.2011 10:25 de Mircea Meșter

După ce programul Rabla a scăpat străzile româneşti de 50.000 de maşini vechi până acum în 2011, guvernul pune la dispoziţia celor interesaţi alte 60.000 de tichete.

Executivul a anunţat ieri, prin vocea purtătorului de cuvânt al Guvernului, că a suplimentat cu 228 de milioane de lei bugetul acordat proiectului de casare a maşinilor uzate (aşa-numitul Rabla).

Aceasta suplimentare - care reprezintă de fapt o dublare a banilor puşi la dispoziţia celor care-şi doresc o maşină nouă - va duce la acordarea a încă 60.000 de tichete în 2011. Decizia nu este una surprinzătoare, membrii Executivului anunţând încă de la începutul acestui an că bugetul va fi suplimentat dacă cererea de pe piaţă va necesita acest lucru.

Până în acest moment, programul Rabla 2011 a dus la casarea a 50.000 de maşini vechi. În 2010, programul de reînnoire a parcului auto a scăpat străzile din România de 190.000 de maşini vechi, în schimbul acestora fiind achiziţionate 63.000 de autoturisme noi.

Conform regulilor programului Rabla, fiecare cumpărător al unei maşini noi îşi poate achiziţiona o maşină cu ajutorul a maximum trei tichete, valoarea unuia fiind de aproximativ 900 de euro.

via | Mediafax
foto | Libertatea 

  • antonny, joi, 02.06.2011 12:27
    ****

    uite asa mai vinde si tara FIER la greu ......cine poate castiga decat fiscul prin taxe ,dealerul prin vanzare si k la prins pe fraier min 3 ani cu garantie unde trebuie sa isi faca revizii

  • Cristi, joi, 02.06.2011 12:34

    @ antony Hai ca mai beneficieza si cetateanu de o masina mai accesibila (renuntand voluntar la una de care nu se mai foloseste), mai se reduc numarul de masini vechi din parcul auto si se incurajeaza cumpararea de masini noi (deci progresul industriei auto)...Daca cei din service ar fi cinstiti, faptul ca ai o garantie 3 ani ar trebui sa fie un plus.

  • vali86, joi, 02.06.2011 12:36
    statul

    cel mai mare castigator e statul deoarece un sfert din pretul fiecarei masini merge la el 24% tva +restul de taxe

  • ha ha ha, joi, 02.06.2011 14:48
    Sigur ca DA

    Daca ar fi facute lucrurile cum trebuie, ar fi ceva bun ..... problema la noi sunt salariile si ratele ..... nesiguranta zilei de maine ..... frica de a lua bani din banca de teama ca poti ramine fara servici ..... disparitia clasei de mijloc, ce reusea sa aduca un echilibru financiar tuturor ..... taxe peste taxe, puse total fara gandire ..... lumea deja si-a dat seama, ca cei care ne conduc, habar nu au sa conduca, nu-s pregatiti ..... decat sa fure ..... asta stiu, asta fac ..... si pe vremea lui Ceausescu, tot atit faceau ..... furau ..... in rest, mi-e scirba ca sunt roman si mi-e indiferent ca conduc Logan sau alta masina .....

  • tomita, vineri, 03.06.2011 16:40

    rable. uite domne cum s-a ajuns la o pacalire mondiala a cetatenilor. masinile nu reprezinta un factor de poluare atat de dramatic. in primul rand cargoboturile gigant la un loc sunt fruntasii (referitor la mijloace de transport nu industrii, care de departe sunt factorul nr1). avioanele care debiteaza resturile direct in straturile superioare ale atmosferei, si abia la final masinutele. Si uite asa ne dam seama ca suntem prostii unei tactici de consum, practicate la nivel de concerne, de grupuri de interes mondial. Cat de greu e sa tii tare si sus ca masinile vechi polueaza. Daca s-ar planta paduri, si spatii verzi in loc de malluri si zone comerciale pustii, atunci altfel ar fi situatia. Dar cine ar mai castiga de pe urma copacilor? Noi, cetatenii si nu ei, cencernele. Asa ca luati voi in gusa cea mai mare hotie mondiala, si tineti-o sus si tare. Cumperi un produs nou care in 3 ani valoareaza fix pix, si in plus esti si "poluator" =))))))))))))) In aceasta ecuatie mafioata: 1. castiga vanzatorul 2. statul castiga tva, dar pierde subventia acordata 3. firmele de casare castiga 4 cetateanul castiga doar impresii, deoarece preturile de vanzare oricum sunt umflate la greu, si se mentin mult dupa amortizarea C-D. Un exemplu concludent ar fi 206+ O masina veche de peste o decada, care s-a vandut f bine (deci si-a scos cheltuielile cu var si indesat) si a sufert recent un facelift minimal. Se vinde la un pret incredibil de mare, valoare reala cu niste marje normale fiind sub pragul de 5000 de euro in loc de 7-9000euro Loganul de asemenea e bine stiut de costurile lui. In fine, cumparati masini noi sa va pierdeti valoarea, si sa cumparati alta masina in 3 ani. La buy back ti se ofera 3 luele 3 surcele pe masina lor. Si intretinuta perfect si km putini, ei se comporta precum un tigan in piata....