Rabla 2010: Guvernul a alocat inca 50.000 de tichete suplimentare

Publicat joi, 29.04.2010 09:43 de Sebastian Toma

Programul Rabla 2010 va fi suplimentat cu inca 50.000 de tichete valorice. Aceasta decizie a fost luata deoarece prima suplimentare de 50.000 de tichete nu a fost suficienta pentru nevoie consumatorilor.

Reprezentantii executivului au anuntat ca vor suplimenta numarul de tichete din Programul Rabla 2010 cu inca 50.000 de unitati. Pana in prezent au fost distribuite 103.000 tichete de casare a masinilor uzate pentru persoane fizice, precum si aproximativ 400 de vouchere pentru firme. Potrivit premierului, pana in prezent au fost cumparate prin Programul Rabla 2010 circa 12.300 de masini noi, dintre care aproximativ jumate sunt produse in Romania. Aceasta este cea de-a doua suplimentare a bugetului pentru Programul Rabla din acest an, prima suplimentare avand loc la jumatatea lunii martie si avea valoarea de 190 de milioane de RON, pentru a furniza inca 50.000 de tichete valorice.

La acea vreme, reprezentantii executivului au considerat ca este suficient sa suplimenteze Programul de Innoire al Parcului Auto din Romania cu inca 50.000 de tichete. Aceste tichete ar fi trebuit sa ajunga pana la sfarsitul anului, dar normele care guverneaza editia 2010 a programului Rabla permit achizitia unei masini noi cu pana la trei tichete Rabla, iar aceste tichete pot fi tranzationate in mod liber pe piata. Primele tichete din Programul Rabla aveau un termen de valabilitate pana la incheierea programului, respectiv pana in noiembrie 2010, dar cele 50.000 de tichete suplimentare au un termen de valabilitate de numai trei luni, pentru a descuraja bisnita.

Editia 2010 a programului Rabla a inceput in data de 18 februarie. La fel ca anul trecut, prima de casare a fost de 3.800 de lei. La acea vreme, Guvernul anunta ca spera sa scoata din uz intre 50.000 si 60.000 de masini mai vechi de 10 ani. Reprezentantii executivului au ramas in continuare la aceasta estimare, desi urmeaza sa emita inca 50.000 de tichete valorice, care vor duce numarul total de tichete distribuite la aproximativ 153.000. Din cauza tranzactionarii acestor tichete, programul Rabla nu a fost inca un succes deosebit in materie de vanzari, majoritatea persoanelor care caseaza masini avand scopul de a tranzactiona tichete valorice, in loc sa doreasca sa isi cumpere un autoturism nou.

Un tichet valoric de 3.800 de lei pentru Programul Rabla este tranzactionat, in medie, contra unei sume de 1.500 de lei.

PENTRU A ACCESA SECTIUNEA DE ANUNTURI DEDICATA VOUCHERELOR RABLA 2010 DE PE AUTOMARKET, CLICK AICI.

Via | Mediafax

  • valentin, joi, 29.04.2010 11:20
    suberb , bravo BOC

    FOARTE TARE, sunt sigur ca pretul tichetelor va scadea brusc si undeva prin septembrie vor costa maxim 300 ron bucata, macar atat a facut Piticul electro-atomic anul asta , a mai e eliberat din locurile de parcare ocupate cu JAFURI si a mai scos de pe drumuri "CARUTELE FARA CAL " in ce priveste vanzarile.....sper ca Samsarii sa se tavaleasca in chinuri cu tichetele astea peste vreo 2-3 luni, ei sunt cei care blocheaza piata si nu se vinde nimic SEMNIFICATIV din masinile NOI

  • Maka, joi, 29.04.2010 22:56

    Asazisul succes e doar un ambalaj.Gubernocul a aruncat pe piata niste hartii din care unii fac specula neimpozitabila si a mai strans niste rable, Acum, dupa ce numai o fractiune din hartii s-au transformat in masini noi, mai dau drumul la niste hartii, dar industria auto de care depind in Romania cateva sute de mii de oameni, daca nu cumva vreun milion indirect, nu a castigat mai nimic. Incep sa cred ca vreunul dintre ministri si-a deschis tipografie...

  • Maka, joi, 29.04.2010 23:21

    Daca o tinem asa in curand Guvernocul va tipari cartele pentru ratii alimentare de subzistenta pentru un numar insemnat de romani, inclusiv someri din industria auto romaneasca.

  • ha ha ha, vineri, 30.04.2010 22:03
    ha ha ha

    Degeaba fac ei tichete, daca voiau sa ajute, dadeau liber la rable sa fie duse chiar in curtea celui care vinde masini noi, exact cum se intimpla cu televizoarele, masinile de spalat, frigiderele, unde duci produsul vechi, iti da discountul si pleci cu produsul nou, cel vechi urmind sa-l predea magazinul de la care ai cumparat...

  • vlad, duminică, 02.05.2010 02:56
    mare balmajeala (in capul unora)

    Bre Maka, roman perfect scrie pe tine.Indiferent ce s-ar intampla in tara asta, tu o sa gasesti ceva de comentat. In loc sa te bucuri ca peste 100 de mii de rable dispar, stai pe net si dai din degete. Ei bravos amice, stii ca-mi placi ?

  • Cosmin, duminică, 30.05.2010 11:09
    Probleme de perceptie...

    Programul Rabla este dupa parerea mea o mostra reprezetativa de "gandire romaneasca". In primul rand, e o contradictie aici foarte evidenta pe care se pare ca nimeni nu o sesizeaza... Ce legatura poate exista intre "fondul pentru mediu" - care se presupune ca ar trebui sa fie folosit pentru protectia mediului si acest program care are ca scop declarat "stimularea cumpararii de masini"- fie ele si noi. Oare nu masinile sunt unul dintre principalii factori de poluare? Da, dar masinile vechi polueaza mai mult, veti spune. De acord, dar acest program stimuleaza in primul rand cresterea numarului de masini, si avand in vedere acest lucru iata cum banii pentru mediu sunt folositi intr-un scop tocmai pe dos fata de cel propus. Si in niciun caz in interesul nostru, al romanilor, dimpotriva. Adevaratii beneficiari sunt marile companii producatoare de masini (in cea mai mare parte straine sau cu capital strain) si cei ce au incasat oarece "comision" gras pentru a pune la punct si sustine un asemenea "program" in interesul acestora. Se pare ca noi romanii avem grave probleme de perceptie. Am ajuns sa ne bucuram atunci cand cineva ne face rau. Ganditi-va doar cate lucruri bune puteau fi facute cu acei bani in situatia economica in care ne gasim. Pentru a intelege mai bine, sa ne uitam peste granita: da, Programul Rabla exista si in alte tari... doar ca acolo functioneaza asa: dai o masina veche si primesti... o bicicleta noua. Iata cum se stimuleaza cumpararea de masini in tarile civilizate. In Germania, in intersectii, prioritate au bicicletele. In Japonia s-a introdus recent obligativitatea detinerii unui loc de parcare. In mai toate tarile exista culoare unice pentru transportul in comun iar in altele se pune problema interzicerii circulatiei autoturismelor cu o singura persoana sau aplicarea unei taxe pentru locurile neocupate; a existat si o initiativa legislativa supusa votului in parlament ce viza interzicerea circulatiei automobilelor ce folosesc benzina si motorina. Dar cel mai bun exemplu este Amsterdam-ul unde, de exemplu, de vreo 20 de ani se intrec edilii sa desfiinteze cat mai multe locuri de parcare si exista cartiere intregi unde masinile nu au acces. Si sunt votati pentru asta. Noi ne plangem pana si de taxa auto... pentru ca se pare ca noi romanii nu intelegem nimic... Si vom fi tare surprinsi si revoltati daca asemenea reguli ne vor fi impuse, inevitabil, in curand de comunitatea europeana. Dar ne lasa rece ca banii nostri sunt cheltuiti aiurea, pe "programe rabla", ba chiar ne bucuram...

  • ha ha ha, luni, 27.09.2010 12:38
    ha

    Pai la ce saracie lucie este si va fi in tara asta, o sa ne luam singuri biciclete, mai ales la ce taxe vom plati pentru masini.