Puzzle-ul Dacia Sandero

Publicat luni, 25.05.2009 18:16 de Sebastian Toma

Sandero este un puzzle finalizat. Fiecare piesa a puzzle-ului este creata de cate un furnizor cu nume international. Va prezentam lista celor la mai importanti 50 dintre acestia.

Pentru a produce modelul Sandero, Dacia are nevoie de peste 50 de furnizori. Jumatate dintre acestia au fabrici in Romania, unele fiind amplasate chiar pe platforma industriala Mioveni. Productia modelului Sandero a marcat o serie de premiere atat pentru producatorul roman, cat si pentru furnizorii sai straini.

Spre exemplu, Bosch furnizeaza sistemul ABS cu AFU (Asistenta la Franarea de Urgenta - brake assist) pentru Dacia Sandero. Sandero este astfel primul model Dacia care beneficiaza de acest sistem. Un producator japonez, Calsonic Kansei Europe, este singurul furnizor de radiatoare pentru modelul Dacia Sandero. Japonezii furnizeaza trei modele diferite de radiatoare pentru Dacia Sandero, precum si intercoolerul folosit la motoarele diesel.

Tara de origine predominanta a furnizorilor Dacia este Germania. Pe langa producatorii germani, Dacia primeste piese de la fabrici din Franta, Spania, Turcia si Statele Unite ale Americii. Fabricarea acestor piese in Romania este contraindicata din cauza costurilor ridicate de utilare a fabricilor in comparatie cu banii economisiti pe transport. Toate motoarele pe benzina folosite de Dacia Sandero sunt asamblate la fabrica Dacia din Mioveni, Uzina Motoare. Propulsoarele dCi de 1.5 litri sunt asamblate de Renault in Valladolid (Spania) si sunt livrate in forma gata de functionare.

DENUMIRE PIESA
PRODUCATOR  
Amortizor cu gaz pentru hayon
Stabilus - Germania
Produce si in Romania
Mecanism deschidere hayon
Huf Hulsbeck & Furst - Germania
Produce si in Romania

Sistemul de actionare al stergatorului
de luneta

Valeo - Republica Ceha
Produce si in Romania
Lampa din portbagaj
CML Innovative Technologies - Franta
 
Adezivi structurali
Dow Automotive - Elvetia
Produce si in Romania
Grund BASF - Germania
Produce si in Romania
Vopsire electrostatica(doar vopseaua)
PPG Industries - Statele Unite ale Americii
 
Panouri din otel
U.S. Steel Kosice - Slovacia
 
Punte spate
TMD Friction Holding - Germania
Produce si in Romania
Mecanism operare geam
Groupantolin - Spania
Produce si in Romania
Centuri de siguranta
Autoliv - Suedia
Produce si in Romania
Scaune Faurecia - Spania
Produce si in Romania
Stifturi de sudura
Emhart - Marea Britanie
Produce si in Romania
Izolatia cablajului electric
Delfingen - Statele Unite ale Americii
Produce si in Romania
Arcuri elicoidale
Allevard Rejna - Franta
Produce si in Romania
Tambur de frana
Bosch - Germania
 
Planetare GKN Driveline - Marea Britanie
 
Centralina, computer si senzori ABS
Bosch - Germania
 
Brat inferior suspensie
TRW Automotive - Statele Unite ale Americii
Produce si in Romania
Arbori de transmisie
Neumayer TekforHolding - Germania
 
Semeringuri Freudenberg - Germania
Produce si in Romania
Discuri de ambreiaj
LUK - Rusia
 
Cutie de sigurante
Delphi - Statele Unite ale Americii
Produce si in Romania
Convertor catalitic (doar pentru motoarele MPI)
Ebersphacher - Germania
 
Arbore cotit
Thyssenkrupp Forging Group - Germania
 
Wastegate-ul turbocompresorului (doar pentru motoarele 1.5 dCi)
BorgWarner - Statele Unite ale Americii
 
Sistem de injectie common rail - doar pentru dCi
Delphi - Statele Unite ale Americii
Produce si in Romania
Filtru de carburant
Mahle - Germania
 
Radiator Calsonic Kansei - Japonia
Produce si in Romania
Suport filtru de ulei
Sogefi Filter Division - Olanda
 
Garnitura chiulasa
Dana - Statele Unite ale Americii
 
Instalatia de alimentare cu carburant
Inergy Automotive System - Franta
Produce si in Romania
Electromotor Mitsubishi Electric - Japonia
 
Furtunuri de racire
Trelleborg - Danemarca
 
Banda adeziva - grad tehnic
Scapa - SUA
 
Compresorul instalatiei de aer conditionat
Sanden - SUA
 
Carcasa bordului
Reiter - Germania
 
Brat stergator parbriz
Teklas Kaucuk - Turcia
 
Aeroterma Catem - Germania
 
Instrumentar de bord
Johnson Controls - SUA
Produce si in Romania
Difuzoare audio
Blaupunk - Germania
 
Computerul de control al airbag-urilor
Continental Automotive - Germania
 
Oglinzi retrovizoare
Ficosa - Statele Unite ale Americii
Produce si in Romania
Volan Takata - Japonia
Produce si in Romania
Airbag-uri
Autoliv - Suedia
Produce si in Romania
Manerele de deschidere ale usilor
ArvinMeritor - Statele Unite ale Americii
Produce si in Romania
Perna scaunelor
L&P Automotive Group Europe - Statele Unite ale Americii
Produce si in Romania
Bec plafon
CML Innovative Technologies - Franta
 
Barele de protectie fata si spate
Faurecia - Spania
Produce si in Romania
Balamale hayon
Edscha - Germania
Produce si in Romania
Faruri Elba - Romania  

via | Automotive News Europe

  • eu, luni, 25.05.2009 20:48
    what?

    Bre Sebastiane, motoarele diesel se asambleaza la singura uzina Renault din Spania. Pe asta de unde ai mai scos-o?

  • mircea, luni, 25.05.2009 21:35
    @eu

    Corect, s-a rezolvat. Multumim pentru atentionare.

  • Sonky, luni, 25.05.2009 22:07
    PRODMARCOS

    Takata Arad,TrW proiectare ..Timisoara...mai multi furnizori produc sau dezvolta in Romania ,cu inginerii nostrii. Pe langa acestia care livreaza componente ,mai sunt furnizorii de consumabiel pentru utilaje.Unul din ei e Prodmarcos Cisnadie ,care livreaza o mare gama de utilaje si consumabile pentru sectiile de metal ,prelucrari ale diverselor componente.

  • Crysty, marţi, 26.05.2009 01:09
    Furnizori piese

    Si gigantul Magna ? Care vrea sa achizitioneze Opel nu se numara printre ei? Ei care se bat sa preia Opel...

  • j, marţi, 26.05.2009 01:29
    turbo pe benzina ?

    De cand are Dacia motor turbo pe benzina ? In poza apare wastegate TURBOCOMPRESOR ( doar benzina ) . Eu eram constien de faptul ca au doar motoare aspirate pe benzina.

  • flo, marţi, 26.05.2009 07:34

    LUK Rusia = LUK Germania ...cred ca o confundati cu LUK OIl :)

  • COObra, marţi, 26.05.2009 07:43
    originale

    asta e valabil la orice masina. ar trebui sa fie o lectie pentru cei care umfla buzunarele dealerilor ca sa isi puna piese "originale"

  • je, marţi, 26.05.2009 08:24

    Mahle si Continental Automotive produc si in Romania,mai exact Timisoara ;)

  • bogdan, marţi, 26.05.2009 08:24
    dacia

    corect se scrie "simering" nu semering cuvantul privine din germania

  • LauCalin, marţi, 26.05.2009 08:42
    :)) misto

    Si Renault face numai sigla? :))

  • LauCalin, marţi, 26.05.2009 08:44
    puzzle

    Lasand gluma la o parte, acest lucru este valabil pentru orice masina. Pare greu de crezut, mai ales ca tu cand cumperi masina sti ca ai cumparat un Logan/sandero by Renault.

  • andrei, marţi, 26.05.2009 08:46
    dar altii?

    sunt curios la vw audi seat porsche o fi aceasi situatie? masini facute intr-o fabrica cu piese din toata lumea. stiu ca la mercedes mahonu e produs la noi in romania ......

  • Senatorul Melcilor, marţi, 26.05.2009 09:21
    informatii incorecte

    D-nul Sebastian Toma ati publicat un articol care contine o multime de informatii eronate, pornind de la tarile de origine ale grupurilor implementate in Romania pana la furnizorii in sine (furnizorul de scaune este Johnson Controls nu Faurecia etc.) Ma bucur sa vad ca cineva mai scrie despre Dacia in Romania, chiar si pe un astfel de subiect, dar mi-as fi dorit mai mult profesionalism.

  • ionel, marţi, 26.05.2009 09:27
    !

    faza e ca pe toate astea le asambleaza in Romania! Ar putea sa iasa si kalashnikov!

  • Florian T, marţi, 26.05.2009 09:29
    Multe info eronate

    Instrumentatie bord- takosan romania Calculator airbag-Continental romania si multe altele...

  • cris, marţi, 26.05.2009 10:12
    Bateria

    Cine produce bateria?

  • Robert A., marţi, 26.05.2009 11:36

    Scaunele (rama de metal) s-ar putea sa fie produse in Spania de catre Faurecia, dar buretele care este pus peste rama de metal e pusa de catre Spumotim SA din Timisoara.

  • ha ha h a, marţi, 26.05.2009 13:12
    bla bla bla

    Si toate astea pentru...ce? Oricum am inteles,repet am inteles doar(asta ca sa nu fiu acuzat de bazaconiii)ca ar fi mai stabil modelul Logan decat Sandero,ma refer aici ca tinuta de drum...nu ma pronunt legat de alte aspecte,cum ar fi:fiabilitate,consum,intretinere,soriceii care mai fac zgomote prin habitaclu,etc.Sa vedem daca rezista in timp asa cum a rezistat Loganul(bineinteles daca a fost folosita cum se specifica prin carti....)...pa.

  • Alin D., miercuri, 27.05.2009 19:09

    Valeo este din Franta, nu din Republica Ceha. MUlte greseli...plus ca lipsesc furnizori mult mai importanti ca de ex. cel care produce rama pentru stergatoare (contitech, continental, mahle, dura auto, toate din timisoara)

  • Yo, vineri, 29.05.2009 22:40
    AFU-prima data la Sandero?

    AFU nu a fost pus prima oara pe Sandero ci pe Logan PH2 asa ca... www.dacia.ro ;)

  • Ion, duminică, 05.07.2009 11:33

    @ andrei la mercedes, unele piese pt. cutia de viteze, sunt facute iar in Ro

  • je, duminică, 25.07.2010 10:17
    S

    daca ati vedea cum se fac radiatoarele pt. DACIA SI REANAULT,nu ati mai cumpara astfel de masini. -facute la calsonic-ploiesti si scriu made in japonia. sfatuiesc conducera Dacia daca nu au alte interese sa verifice bine aceasta informatie.

  • gabriela, luni, 06.07.2020 13:56

    buna ziua, am masina în service de doua luni si nu o pot ridica deoarece mi se transmite ca ajunge greu computerul de control al airbag urilor. am gasit ca furnizeaza aceasta piesa o firma din Germania . Initial, mi s a comunicat ca in max 15 zile ajunge ! s a confruntat cineva cu o astfel de intarziere ? multumesc