PSA şi Renault critică guvernul francez: "Taxa pentru diesel-uri nu are un impact pozitiv pentru mediu"

Publicat marţi, 02.12.2014 17:02 de Sebastian Toma

Reprezentanţii celor două companii importante din Franţa implicate în producţia de automobile, Renault şi PSA Peugeot-Citroen, au criticat măsurile propuse de premierul francez privind suprataxarea motorinei pentru a reduce numărul de modele diesel de pe şosele.

Reprezentanţii PSA Peugeot-Citroen şi Renault au criticat măsurile propuse de premierul francez pentru anul 2015. Cele mai importante două companii din industria auto franţuzească se declară nemulţumite de propunerile lui Manuel Valls, prim-ministrul Franţei, care prevăd creşterea taxelor pentru motorină şi eliminarea normelor fiscale care favorizează achiziţia de maşini echipate cu motoare diesel. Reprezentanţii PSA spun că tehnologia diesel este esenţială pentru reducerea emisiilor de gaze de seră şi pentru a evita schimbările climatice. În plus, această schimbare va aduce un dezavantaj pentru producătorii francezi de automobile în raport cu cei din Germania, subliniază reprezentanţii PSA. Între timp, reprezentanţii Renault afirmă că noua taxă nu diferenţiază în niciun fel motoarele diesel după vechime sau tehnologie şi nu are niciun impact real asupra mediului.

Francezii vor să renunţe treptat la diesel-uri pentru a reduce poluarea

Atât reprezentanţii Renault, cât şi reprezentanţii PSA Peugeot-Citron afirmă că propunerea de creştere a taxelor pentru motoarele diesel nu va îmbunătăţi calitatea aerului din Franţa. Potrivit celor de la Renault, noile standarde de taxare propuse de oficialii guvernului francez prevăd scumpirea preţului motorinei cu patru cenţi şi a preţului benzinei cu doi cenţi, deci o creştere inegală. În plus, guvernul nu a specificat modul în care vrea să elimine subvenţiile care favorizează achiziţia de automobile echipate cu motoare diesel, în prezent fiind în funcţiune un sistem bonus/malus care ia în considerare emisiile de CO2 ale vehiculelor noi.

Producătorii de automobile din Franţa sunt deja în mijlocul unei strategii de dezvoltare a unei noi game de motorizări şi transmisii pentru a respecta normele europene de poluare care vor fi impuse în 2021, iar cei de la PSA Peugeot-Citroen trec printr-un complicat proces de restructurare. Măsurile propuse de guvernul francez vin în contextul în care cei doi producători importanţi de automobile ai ţării se străduiesc să se descurce cu situaţia economică dificilă din Europa şi cu piaţa auto care încă nu şi-a revenit la nivelurile anului 2008. Atât Renault, cât şi PSA Peugeot-Citroen fac eforturi pentru a-şi reduce dependenţa de piaţa din Europa în favoarea accesării pieţelor care au rezultate comerciale bune în această perioadă.

Via AutomotiveNews (înreg.) | Sursă foto

  • joe.giorgica, marţi, 02.12.2014 18:46

    in Franta, se agita apele imediat cand e vorba de o scumpire de 2 centi.la noi prin pasivitatea consumatorului guvernantii si firmele distribuitoare modifica la bunul plac[interes] fara nici o logica ,nici legala nici concurentiala! dupa principiul,,,las: ca la Romania merge....!

  • unckle, marţi, 02.12.2014 19:41

    2008 este din ce în ce mai departe ... "analiștii" și producătorii ar cam trebui să-și reconsidere pozițiile și sa facă referința la normalitatea instalata in ultimii 7 ani. Visând la un nou "2008" trece viata pe lângă ei. 2013-2014 = normalitate 2007-2008 = bula pe credit care nu se va mai întâmpla prea curând Problema este pusa greșit și din punctul de vedere al poluării. Toată lumea se leagă de emisiile de CO2 uitând de restul compușilor chimici ce ies pe țevile de eșapament. Este preferabil 100% și fără nici o discuție ca direcția de dezvoltare a automobilului sa fie benzina+electric -> electric/hidrogen. Diesel-ul poluează mult mai mult decât benzina, dacă luam în considerare tot ce iese pe eșapamente. Este suficient ca industria transportului va consuma motorina pana când o sa apară o alternativa viabila , de aceea direcția ar trebui sa fie împinsă de guverne către benzina+electric. Sa nu uitam ca, lucrând in spiritul pur al capitalismului, clienții vor primi exact ce își doresc, indiferent de cat de conștienți sunt asupra alegerii făcute. Producătorii vor satisface totdeauna dorințele clienților fără sa tina cont de ceea ce este cu adevărat util pentru ei, este o regula clara a capitalismului si ii vedem efectele zilnic, la ora 5, la știri ... oamenii vor sa vadă nenorociri, altfel nu le-ar primi. Treaba guvernelor este sa vadă în viitor și sa impună direcții de dezvoltare care sa asigure un viitor (ăstora de la Bruxelles le cam trebuie ochelari, ca sa vadă printre mormanele de bani carate de diverse corporații pentru diverse beneficii).

  • tzenu_bmw, marţi, 02.12.2014 20:30

    inca o dovada ca constructorilor auto auto nu le pasa de mediu si etc.... Europa ca doar e intregu continent........ar trebui sa impuna niste legi de bun simt pt. toti constructori auto europeni toti constructori ar trebui sa lase garda jos si sa faca tot ce e posibil ca sa avem niste rezultate peste 8-10 ani...... sincer nush cum se pune problema climei in guvernele din toata europa si nu numai.......insa in momentu actual e praf in ochi....... ar trebui sa existe o lege mondiala care sa 'zica' negru pe alb ca daca trebe un lucru apaia lucru asta trebe facut si pct....... nu conteaza ca esti BMW sau Fiat daca trebe sa scazi emisiile trebe sa o faci........ ar trebui interzise motoarele mai mari de 5000cc peste tot in lume......peste 5-7 ani urmand sa fie interzise motoarele mai mari de 4000cc si tot asa..... asa in 15 ani se poate reduce nivelul de noxe la jumatate fata de ani actuali...... constructori auto ar trebui sa intervina mult mai mult in lupta care ne cam 'omoara' atmosfera....... sunt de parere ca suntem cam la limita......si doar o strategie extrem de agresiva ar putea salva situatiile in care e implicata industria auto......

  • wld-ro, marţi, 02.12.2014 23:02

    "scoaterea din uz a dieselului nu are impact benefic pentru mediu". astea sunt scuze puerile. cum sa nu aiba cand un motor diesel de 1.4 polueaza mai mult decat un benzinar de 1.6, poate si mai mare ? de ce nu le convine lor ? este evident, aprox. 80% din piata franceza merge pe motorina. masina diesel inca de la achizitie cere macar 2 mii de euro in plus fata de benzina. pai cum sa le scada lor profitul atat de tare ? nu mai vorbim de intretinere unde se stie clar ca dai mai mult pentru un service la un diesel decat la benzina. mergand si mai adanc in miezul problemei, cred ca mai toate companiile europene investesc la ora actuala zeci de milioane de euro, poate chiar sute in cercetarea si inovarea motoarelor diesel pentru a le face cat mai putin poluante, dar ce sa vezi, chiar si asa, un motor pe benzina polueaza mai putin. cu toate astea inca nu e asa mare disperarea. disperare va fi atunci cand se va lua masura la nivelul uniunii, cand vor constrange toate guvernele nationale sa aplice masuri pentru reducerea masinilor diesel. atunci sa vezi razboi intre UE si marii producatori auto. parerea mea, asa ceva nu se va intampla. cifra de afaceri a unor constructori auto europeni este mai mare decat pibul a destule tari membre UE, astfel ca vor avea un cuvant mai puternic de spus.

  • Sam@tzenu_bmw, miercuri, 03.12.2014 10:22

    Capacitatea cilindrica nu e direct proportionala cu emisiile, asa ca te rog nu mai vorbi prostii despre interzicerea motoarelor mari.

  • mishazaitev, miercuri, 03.12.2014 11:40

    Mie personal mi se pare injusta aceasta restrictie si cetateanul francez are dreptate din urmatoarele motive. 1. Nu masinile sunt cel mai mare poluator la nivel mondial. Atata timp cat inca exista furmale ale unor uzine care fumega, mi se pare ipocrit sa obligi cetateanul de rand sa suporte anumite restrictii. 2. Atata timp cat parcurile auto ale regiilor publice, ale institutiilor de stat, ale armatelor sunt formate intr-o proportie covarsitoare din masini echipate cu motoare diesel, as intelege daca masurile de protectie a mediului ar incepe acolo. Dupa ce toate aceste segmente care apartin statelor s-ar dota cu mijloace de transport cu motoare hibride, as intelege sa mi se impuna si mie, cetatean restrictii. Insa pana atungi dati-mi voie sa intreb: "Draga statule, nu-ti convine de Polo al meu 1.4 TDI? Dar, autobuzul tau? Dar camionul tau? Dar tancul tau? 3. O alta dovada a ipocriziei statului francez este aceea ca dupa ce ani la randul a incurajat cetatenii sa-si cumpere masini diesel, acum, brusc a devenit ecologist si nu doar ca renunta la acele scutiri de care beneficiau masinile diesel, dar mareste si pretul motorinei. Deci, pana la urma, suntem ecologisti dar pe spinarea cetateanului. Dar de ce nu incurajeaza statul francez achizitia de masini pe benzina, nu prin scumpirea carburantului pentru masinile diese, ci prin ieftinirea benzinei? 4. In al patrulea rand, corect mi se pare ca aceste masuri sa fie anuntate din timp, chiar asa nedrepte cum sunt ele.Cu alte cuvinte, vrei sa restrictionezi folosirea unei anumite categorii de vehicule. Foarte bine. Dar ala care si-a luat masina ieri, fara sa stie ce-ti trece tie prin cap azi, ce vina are? 5. Sa-i intelegem si pe producatorii francesi. Atat PSA cat si Renault fac bani, nu doar vanzand masini, dar si vanzand motoare diesel. Prin urmare mi se pare norma sa fie nemultumiti de o asemenea masura, mai ales ca ambele companii traverseaza o perioada nu tocmai buna. Prin urmare, inainte sa aplaudam aceste masuri, haideti sa ne gandim daca ultimul segment care trebuie atins de ecologie atat de drastic este industria auto, in conditiile in care SUA are ca deziderat atingere unei norme de noxe mai mare decat cea europeana in prezent abia in 2022, in timp ce in marile orase chineze e aerul este irespirabil.