PSA şi Renault critică guvernul francez: "Taxa pentru diesel-uri nu are un impact pozitiv pentru mediu"
Reprezentanţii celor două companii importante din Franţa implicate în producţia de automobile, Renault şi PSA Peugeot-Citroen, au criticat măsurile propuse de premierul francez privind suprataxarea motorinei pentru a reduce numărul de modele diesel de pe şosele.
Reprezentanţii PSA Peugeot-Citroen şi Renault au criticat măsurile propuse de premierul francez pentru anul 2015. Cele mai importante două companii din industria auto franţuzească se declară nemulţumite de propunerile lui Manuel Valls, prim-ministrul Franţei, care prevăd creşterea taxelor pentru motorină şi eliminarea normelor fiscale care favorizează achiziţia de maşini echipate cu motoare diesel. Reprezentanţii PSA spun că tehnologia diesel este esenţială pentru reducerea emisiilor de gaze de seră şi pentru a evita schimbările climatice. În plus, această schimbare va aduce un dezavantaj pentru producătorii francezi de automobile în raport cu cei din Germania, subliniază reprezentanţii PSA. Între timp, reprezentanţii Renault afirmă că noua taxă nu diferenţiază în niciun fel motoarele diesel după vechime sau tehnologie şi nu are niciun impact real asupra mediului.
Francezii vor să renunţe treptat la diesel-uri pentru a reduce poluarea
Atât reprezentanţii Renault, cât şi reprezentanţii PSA Peugeot-Citron afirmă că propunerea de creştere a taxelor pentru motoarele diesel nu va îmbunătăţi calitatea aerului din Franţa. Potrivit celor de la Renault, noile standarde de taxare propuse de oficialii guvernului francez prevăd scumpirea preţului motorinei cu patru cenţi şi a preţului benzinei cu doi cenţi, deci o creştere inegală. În plus, guvernul nu a specificat modul în care vrea să elimine subvenţiile care favorizează achiziţia de automobile echipate cu motoare diesel, în prezent fiind în funcţiune un sistem bonus/malus care ia în considerare emisiile de CO2 ale vehiculelor noi.
Producătorii de automobile din Franţa sunt deja în mijlocul unei strategii de dezvoltare a unei noi game de motorizări şi transmisii pentru a respecta normele europene de poluare care vor fi impuse în 2021, iar cei de la PSA Peugeot-Citroen trec printr-un complicat proces de restructurare. Măsurile propuse de guvernul francez vin în contextul în care cei doi producători importanţi de automobile ai ţării se străduiesc să se descurce cu situaţia economică dificilă din Europa şi cu piaţa auto care încă nu şi-a revenit la nivelurile anului 2008. Atât Renault, cât şi PSA Peugeot-Citroen fac eforturi pentru a-şi reduce dependenţa de piaţa din Europa în favoarea accesării pieţelor care au rezultate comerciale bune în această perioadă.
Via AutomotiveNews (înreg.) | Sursă foto
in Franta, se agita apele imediat cand e vorba de o scumpire de 2 centi.la noi prin pasivitatea consumatorului guvernantii si firmele distribuitoare modifica la bunul plac[interes] fara nici o logica ,nici legala nici concurentiala! dupa principiul,,,las: ca la Romania merge....!