PSA Peugeot-Citroen va înjumătăţi numărul de modele din gamă pentru a reveni la profit

Publicat luni, 14.04.2014 12:42 de Sebastian Toma

Portofoliul PSA Peugeot-Citroen va fi redus de la 45 la 26 de modele pentru a facilita revenirea concernului la profit. Noul CEO al corporaţiei, Carlos Tavares, este responsabil de planul de restructurare.

PSA Peugeot-Citroen îşi va restrânge gama la jumătate pentru a reveni la profit, anunţă Automotive News. Gama DS de la Citroen va deveni o marcă separată, în timp ce Peugeot şi Citroen vor renunţa la jumătate dintre modele pentru a elimina pierderile. Noua strategie a concernului francez a fost gândită de Carlos Tavares în urma unei evaluări a companiei care deţine mărcile Peugeot şi Citroen. De la 45 de modele, cât are gama PSA Peugeot-Citroen în prezent, portofoliul va fi redus la 26, în paralel cu o abordare mai încrezătoare a pieţei auto din China, alături de partenerii de la Dongfeng Motor Corporation.

Schimbări importante în fruntea PSA Peugeot-Citroen: după 118 ani de "domnie", familia Peugeot pierde şefia Consiliul de Administraţie în favoarea fostului director Airbus

Noul plan al concernului francez va fi de a tripla livrările pe piaţa din China până în 2020, alături de revenirea la profit pe pieţele din Rusia şi America Latină. Modelele care au vânzări slabe vor fi eliminate din gamă, în favoarea celor lansate recent, care au un viitor bine trasat în cadrul organizaţiei franceze. Orientarea premium a gamei DS ar putea fi accentuată semnificativ prin implementarea unei noi mărci, care va delimita numele DS de Citroen, cu toate că nu este clar ce se va întâmpla mai departe cu modelele respective.

20 de lucruri pe care nu le stiai despre... Peugeot

Carlos Tavares a preluat frâiele PSA Peugeot-Citroen în luna martie şi plănuieşte revenirea la profit până în 2018.

"Noua strategie de la PSA demonstrează că Tavares s-a inspirat din planul ”Drive the Change” de la Renault, ambele fiind concentrate pe obţinerea profitului pe termen scurt şi de revenirea la profitabilitate pe termen lung. Este un început bun pentru Peugeot-Citroen, nu se poate proceda altfel cu o companie atât de mare, nefiind posibilă o schimbare completă de direcţie în doar câţiva ani", a declarat Erich Hauser, analist auto pentru International Strategy&Investment Group.

Via AutomotiveNews (înreg.)

  • iceman, luni, 14.04.2014 13:03

    Citroen a dominat prima etapa de WTCC, Loeb a castigat a doua cursa http://www.fiawtcc.com/news/detail/id/2913

  • Andy, luni, 14.04.2014 14:20

    PSA are probleme din cauza preturilor pe care le practica, spre deosebire de Ranault. Da, sunt de acord, un Peugeot e mai fiabil ca un Renault iar un Citroen arata mult mai bine insa e totusi criza. 2-3000 de euro in plus pentru un model cu echipari similare fac diferenta pe praful asta. Nu mai zic de gama DS care nu are nicio sansa sa produca vanzari constante si puternice in fata producatorilor pe care-i vizeaza...

  • Misha, luni, 14.04.2014 15:06

    @iceman Este la fel de irelevant ca si performanta lui de la Pikes Peak. Faptul ca reusesti sa faci o masina competitiva care sa doboare un record sau sa castige o competitie, este un bun exercitiu de imagine si atat, neavand nimic in comun cu performanta economica a brand-ului respectiv! Pentru exemplificare GM s-a clasat mai prost decat Citroen in competitia respectiva, dar asta nu inseamna ca, la nivel mondial francezii stau mai bine decat GM. Sau, ce inseamna Lada ca vanzari in UE? Mai nimic! Si cu toate astea exista o Granta care participa onorabil in WTCC.

  • iceman, luni, 14.04.2014 15:19

    GM nu mai are treaba cu WTCC de anul trecut, acesta e si scopul, sa isi faca reclama, daca le iese sau nu e altceva

  • Andrei, luni, 14.04.2014 19:49

    @misha. Bine punctat. PSA a investit enorm in actiune de comunicare si in general problemele lor sunt cauzate de o proasta gestionare a fondurilor disponibile. Este probabil unul din putinele grupuri auta care nu a luat nici o masura de reducere a costurilor odata cu inceperea crizei. Franta, o tara profund socialista, a uitat sa stranga surubul cheltuielilor dupa 2007. Stilul pompieristic a intrat in actiune mult prea tarziu, in 2012 spre final, dupa 5 ani de criza petrecuti cu motoarele turate in cheltuieli de comunicare si imagine, nesabuite. Cred ca tactica lui Tavares poate da rezultate, intradevar portofoliul de modele este prea extins si riscul canibalizarii modelelor foarte mare (vezi C1 versus Peugeot 108, C-Elysee versus Peugeot 301

  • insight, luni, 14.04.2014 20:30

    @Andy si amatorii care te-au votat Nu sunt de acord . N-ai toate datele si esti superficial baiatule. Sa elimini jumatate din gama denota o problema mult mai grava si mai profunda. Nu e vorba aici numai de pret, ci de intregul pachet, iar aici se include bineinteles fiabilitatea. Ori Renault are modele superioare in majoritatea punctelor unde conteaza. Legat de gama DS cu aprox 25.000 unitati vandute, ai fi surprins sa vezi ca avut un impact semnificativ, ajutandu-i pe cei de la PSA sa-si mai spele rusinea. Gama DS e considerata in industrie un succes.

  • insight, luni, 14.04.2014 20:31

    *250.000

  • Andy, luni, 14.04.2014 21:48

    In cati ani au vandut 250.000 si cate modele DS exista? Compara rezultatele cu cei trei crai de la rasarit (Merc, Audi si BMW) si cei trei japonezi (Infi, Acura si Lexus) in aceeasi ani si ai sa vezi ca 250.000 inseamna foarte putin. Deci?

  • Andrei, luni, 14.04.2014 21:55

    @insight. Ai perfecta dreptate. Problema este foarte profunda si grava. Dar pleaca si de la faptul ca mult timp marcile s-au concurat intre ele scotand modele in aceaesi clasa, la aceleasi preturi, in aproape aceasi timp. Mult timp, marcile au existat in majoritatea tarilor intr-o concurenta stransa, dar odata cu criza, in majoritatea tarilor s-au unit filialele Peugeot si Citroen. Uita-te si in Romania, de 1 an de cand sunt sub acelasi importator, se promoveaza din fiecare marca doar cate un model, nicioadata doua modele din aceeasi clasa in paralel. Atunci, nu e mai inteligent sa faci sa dispara C1 sa zicem daca Peugeot 108 merge ceva mai bine, si sa te concentrezi pe alte modele Citroen in locul unora de la Peugeot, in functie de cum au prins la public? Ideea lui Tavares pare buna, logica in sensul schimbarilor din ultimii doi ani, si da, ateste probleme grave in grup. Gama DS a prins pt ca intr-adevar auce acel ceva "wow" in peisajul de lux dominat de nemti. In China a prins ff mult pt ca tanarul chinez antreprenor sau corporatist cu bani nu suporta sa cumpere masini nemtesti (Audi, BMW) pe care le asociaza cu nomenclatura comunista (care le foloseste din plin)

  • @Andy, luni, 14.04.2014 22:21

    Vanzarile s-au contabilizat la Citroen. Citroen -o marca de volum mai exact. DS e o gama de modele, nu un brand in sine. Nu face confuzie. Faptul ca asta a fost o eroare de strategie din partea PSA (prin probleme de imagine; necrearea unui brand distinct, in stilul Infiniti / Lexus; etc) , nu diminueaza catusi de putin impactul semnificativ pe care l-a avut in lupta cu Renault, Ford, Vw si alti constructori puternici in Europa.

  • Andrei, luni, 14.04.2014 22:50

    Te-ai intrebat vreodata cati bani trebuie sa investesti in publicitate pentru a crea un brand distinct, in sine, cum s-ar fi putut crea linia DS? Ori momentul in care a fost lansat primul DS3 - 2009/2010 - nu era tocmai un moment propice pentru a investi in comunicarea unui brand nou, intrucat criza musca din profituri peste tot in lume. Asa ca legatura cu Citroen era mai mult decat necesara. Din acelasi motiv se lanseaza adesea modele gen Noul Citroen C3 sau Noul Peugeot 208, tocmai pt ca cheltuielile de comunicare sunt enorme pt a crea brand awerness pt un produs nou in sine. Este o subtilitate a marketingului auto. Dar intre timp, se poate desprinde gama DS ca o gama in sine, un brand, profitand de endorsemntul legat de Citroen.

  • mm, marţi, 15.04.2014 08:38

    nu sunt un fan dar trebui sa invete lectia nemtilor, respectiv marea gama de echipare (vw pot oferi 4x4 la gama medie si mare), chiar daca nisa nu aduce profit, contribuie semnificativ la prestigiul marcii.

  • Andrei, marţi, 15.04.2014 10:10

    @mm "chiar daca nisa nu aduce profit, contribuie semnificativ la prestigiul marcii" Tocmai asta era subiectul, prestigiu si-a creat indelung marca, acum are nevoie de profit, ca sa nu intre in faliment. Un mare grup nu poate rezista prea multi ani din "economii", are nevoie si de profit. Lectia mentilor este profitabilitate, ai incercat sa vezi ce profit face WV in plina criza? PSA incearca sa se salveze acum, nimic altceva, TAVARES a fost recrutat pentru a salva compania, adica a evita falimentul. Volkswagen reports successful fiscal year 2013 • Operating profit rises to EUR 11.7 billion (EUR 11.5 billion) • Net liquidity in Automotive Division at EUR 16.9 billion (EUR 10.6 billion) • Dividend to increase to EUR 4.00 per ordinary share (EUR 3.50) and

  • @Andrei, marţi, 15.04.2014 20:30

    Si cu toate astea gama DS este invidiata cam de toti constructorii de volum din Europa si este vazuta ca una cu potential. Treaba este mult mai complexa, 308 este o compacta care se poate ridica la nivelul lui Golf, C4 este o compacta mai deosebita ca design si accesibila (undeva la pretul lui Kia Ceed, sau Megane... adica nu e cea mai scumpa compacta), 208 este o masina ok din clasa mica, 2008 si ultimul 308 se vand bine, 108 promite sa fie un mini bun sunt gandite ca doua masini low cost. Problema este ca amandoua sunt oferite pe aceleasi piete.Bine, pana la urma pe oricare ai alege-o banii tot la PSA ajung. Problemele nu sunt aici, ci la faptul ca la PSA costul de productie este ridicat, chiar daca vanzarile sunt oarecum normale. In plus sunt cateva modele care sunt destul de scumpe, precum 5008 sau hibrizii. In plus lui PSA ii lipsesc aliantele din trecut cu Ford sau BMW cu care au facut bani frumosi. Deci nu este o problema atat de mare numarul de unitati vanute cat costul pe care il au cei de la PSA pentru productie.

  • tot @Andrei, marţi, 15.04.2014 20:35

    Rectific: "108 promite sa fie un mini bun sunt gandite ca doua masini low cost" 108 promite sa fie un mini bun, IAR 301 SI C-ELYSEE sunt gandite ca doua masini low cost. Problema este ca amandoua sunt oferite pe aceleasi piete.Bine, pana la urma pe oricare ai alege-o banii tot la PSA ajung. @automerket, facem si noi ceva sa ne putem edita mesajele?