PSA Peugeot-Citroen închide şi vinde un centru de cercetare şi dezvoltare pentru a-şi reduce costurile

Publicat miercuri, 22.05.2013 15:33 de Sebastian Toma

Francezii de la PSA au închins un centru de cercetare şi dezvoltare din Paris pentru a reduce costurile. Clădirea va fi valorificată prin vânzare, spun cei de la Automotive News citând surse din cadrul companiei.

PSA Peugeot-Citroen încearcă să-şi reducă la minimum cheltuielile în vederea supravieţuirii în contextul economic dificil al pieţei auto din Europa. O nouă măsură a companiei franceze vizează închiderea şi vânzarea unor proprietăţi folosite de cele două mărci auto din portofoliul său. De data aceasta, vorbim despre centrul de cercetare şi dezvoltare din Meudon-la-Foret, o surburbie din Paris, care va fi închis pentru a reduce costurile. Clădirea va fi vândută ulterior pentru a asista concernul la amortizarea cheltuilelor celor două mărci din portofoliu, spun surse din cadrul companiei, citate de Automotive News.

"Ne concentrăm pe siturile noastre industriale şi este normal să ne apropiem activităţile atunci când acest lucru este avantajos", a explicat Cecile Daimde, purtător de cuvânt PSA Peugeot-Citroen. Din fericire pentru angajaţii PSA, niciunul dintre salariaţii centrului respectiv nu-şi va pierde locul de muncă. Francezii spun că le-au oferit salariaţilor poziţii noi în cadrul centrului de cercetare şi dezvoltare de la Velizy, în timp ce alţii au primit propuneri de mutare la uzina din Poissy. Nu toţi angajaţii PSA Peugeot-Citroen au fost la fel de norocoşi, circa 2.500 de angajaţi în producţie urmând să-şi piardă locul de muncă până la finele anului viitor, prin închiderea uzinei din Aulnay. PSA a semnat deja un contract cu sindicatul angajaţilor săi, care a fost de acord cu închiderea fabricii care produce Citroen C3.

Concernul PSA va încerca să obţină 200 de milioane de euro în 2013 prin vânzarea de proprietăţi. Concernul va economisi încă două miliarde de euro prin disponibilizări şi prin reducerea producţiei la unele situri de producţie. Pentru a realiza acest lucru, compania franceză va disponibiliza 17% din forţa de muncă până la finele anului viitor. În 2012, PSA Peugeot-Citroen a avut o pierdere operaţională de 576 milioane de euro. Luna trecută, francezii au anunţat că au avut o scădere a veniturilor de 6.5 procente în primul sfert al anului curent.

Via AutomotiveNews (înreg.)

  • Argintu, miercuri, 22.05.2013 16:51

    falimentul ii paste pe frantuji

  • Andy, miercuri, 22.05.2013 17:25

    Asa si te bucuri? In locul tau n-as face-o. Cu cat sunt mai putine firme intr-un domeniu, cu atat concurenta e mai mica si piata tinde spre oligopol sau chiar monopol. In final pierde consumatorul. Problema cu firmele din ziua de azi e ca vor sa faca profit scazand salariile si facand concedieri, in loc sa gaseasca solutii mutual avantajoase...de exemplu producerea unui automobil low-cost pentru Africa, Asia de S-E (sunt doar exemple). Solutii s-ar gasi insa prefera masuri pe termen scurt (parca ar gandi romaneste nu alta toti corporatistii)

  • WRC, miercuri, 22.05.2013 20:36

    Ar trebui sa stie si manelistii ca nu mor caii cand vor cainii.

  • R.I.P., joi, 23.05.2013 14:33

    Incet, incet, PSA se stinge...

  • Traian, vineri, 24.05.2013 14:11

    Daca au ajuns sa-si vanda pana si centrele de cercetare si dezvoltare... e de rau pe termen lung!