PSA Peugeot-Citroen închide o fabrică veche de 40 de ani din Franţa
Francezii de la PSA vor închide astăzi fabrica din Aulnay. Uzina are o tradiţie de 40 de ani şi este prima din planul pe care îl vor derula până în 2015, care prevede trei fabrici închise şi renunţarea la 11.000 de salariaţi.
PSA Peugeot-Citroen a început planul său de reducere a forţei de muncă prin închiderea fabricilor neperformante din punct de vedere economic. Fabrica din Aulnay, Franţa, va fi închisă astăzi după producţia exemplarului cu numărul 8.569.391, un Citroen C3. Uzina localizată în apropierea Parisului are o istorie de 40 de ani şi închiderea ei a fost confirmată în urmă cu mai bine de un an. Fabrica din Aulnay este prima uzină auto din Franţa închisă în ultimii 20 de ani, decizia fiind clasificată drept "inacceptabilă" de Preşedintele Francois Hollande, dar explicată ca fiind "inevitabilă" de ministrul francez al industriei.
Concernul PSA le-a oferit pachete compensatorii muncitorilor de la Aulnay şi le-a promis asistenţă în căutarea lor pentru un nou loc de muncă. Dintre cei 3.000 de angajaţi permanenţi ai uzinei, aproximativ 2.700 au obţinut deja o nouă poziţie sau sunt pe care să obţină un nou loc de muncă. Însă, sindicaliştii spun că există aproape 1.100 de salariaţi de la Aulnay care nu au găsit încă o alternativă, cu toate că uzina are doar 3.300 de angajaţi. Concernul PSA a semnat un angajament faţă de sindicatele sale prin care promite să îngheţe salariile în 2014 şi să reducă plata orelor suplimentare în schimbul investiţiilor garantate şi a lansării de modele noi, alături de asigurarea că nu vor închide alte uzine din Franţa în următorii trei ani.
Cei de la PSA s-au angajat să introducă un model nou în fabricaţie la fiecare dintre cele cinci fabrici din Franţa. Între timp, rivalii de la Renault le-au promis sindicaliştilor în luna martie că vor îngheţa salariile pentru trei ani, dar nu vor închide nicio fabrică din Franţa, cu toate că sindicaliştii au fost nevoiţi să accepte o reducere a forţei de muncă de 17%. Concernul Renault s-a angajat să crească producţia de automobile din Franţa cu 34% până în 2016.
Fabricile de automobile din Europa sunt capabile să producă 26 de milioane de unităţi pe an, incluzând uzinele din Rusia. Potrivit specialiştilor de la IHS Automotive, capacitatea actuală de producţie depăşeşte cererea şi estimările de vânzări cu şapte milioane de unităţi. Pentru ca o uzină auto să fie profitabilă pentru un constructor, aceasta are nevoie de un grad de ocupare de 80%, explică specialiştii de la CM-CIC Securities. Cei de la IHS Automotive estimează că ar fi necesară închiderea a 18 uzine auto în Europa de talia celei din Aulnay pentru a egala producţia cu cererea de automobile de pe această piaţă în condiţiile actuale.
Via AutomotiveNews (înreg.)
Spuneti "PSA Peugeot Citroen" si trageti apa !