PSA Peugeot-Citroen ia în considerare întoarcerea pe piaţa americană
Francezii de la PSA se gândesc să revină pe piaţa din Statele Unite ale Americii. Reprezentanţii concernului spun că nu vor face nicio mişcare în acest sens până când nu vor finaliza procesul de restructurare a companiei şi de împrospătare a gamei.
Concernul PSA Peugeot-Citroen ar putea să revină pe piaţa din SUA în viitorul apropriat, spun americanii de la Edmunds în urma unui interviu cu CEO-ul concernului francez. Carlos Tavares, noul conducător al concernului PSA, spune că întoarcerea pe piaţa nord-americană, a doua din lume ca volum şi importanţă, nu este exclusă. Însă revenirea modelelor Citroen şi Peugeot pe piaţa din SUA nu va avea loc până când cele două game vor fi împrospătate şi compania îşi va reveni din situaţia financiară actuală. Altfel spus, cei de la PSA vor să deruleze până la capăt planul "Back in the Race", divizat de Tavares, menit să readucă concernul la profitabilitate.
PSA Peugeot-Citroen va înjumătăţi numărul de modele din gamă pentru a reveni la profit
Programul de restructurare al PSA va necesita între trei şi cinci ani, timp în care concernul francez îşi va reduce portofoliul de la 45 de modele la doar 26. Reducerea ofertei în contextul în care toţi competitorii îşi măresc gamele are rolul de a elimina rapid modelele cu vânzări slabe şi de a comercializa doar versiunile populare ale produselor din ofertele Peugeot şi Citroen. Strategia "Back in the Race" mai prevede şi transformarea modelelor DS de la Citroen într-o marcă de sine stătătoare şi o ofensivă pe piaţa din China în compania partenerilor de la Dongfeng.
GM vinde acţiunile deţinute la PSA Peugeot-Citroen, deşi pierde 70 de milioane de euro
În urma acordului formal semnat pe 18 februarie a.c., compania chineză Dongfeng şi statul francez au devenit parteneri egali la PSA cu familia Peugeot, fiecare dintre cele trei părţi deţinând 14% din acţiunile companiei. Atât statul francez, cât şi chinezii de la Dongfeng s-au angajat să plătească 800 de milioane de euro pentru pachetul de 14% din acţiuni achiziţionat de fiecare dintre cele două părţi. Din acel moment, noul plan al concernului francez este de a tripla livrările pe piaţa din China până în 2020, alături de revenirea la profit pe pieţele din Rusia şi America Latină.
PSA Peugeot-Citroen închide o fabrică veche de 40 de ani din Franţa
Concernul PSA Peugeot-Citroen a anunţat, la vremea oficializării tranzacţiei cu Dongfeng, că va investi masiv în dezvoltarea de modele noi, care ar trebui să-i readucă în topurile clasamentelor de vânzări, alături de dezvoltarea reţelei în afara Bătrânului Continent, mişcare esenţială pentru a realiza obiectivul de vânzări.
Via Edmunds
Din cand in cand producatorii auto francezi incearca marea cu degetul...adica intrarea/revenirea pe piata americana. De fiecare data, dupa putini ani se retrag. Pana acum nu au inteles (stupid as zice) ca piata americana e foarte diferita de cea europeana. Pretentiile in ceea ce priveste dotarile, motorizarile si chiar siguranta sunt mult mai mari si au fost asa decand lumea. Japonezii si dupa ei coreeni s-au dumerit cum pot avea succes pe piata americana si chiar sa ajunga in unele segmente sa vanda mai mult decat Big Three-ul din Detroit. Sincer nu cred ca Renault, Peugeot sau Citroen pot fi competitive pe piata americana vreodata, mai ales daca vor produce modelele in Europa si nu vor construi fabrici acolo (ca BMW, Mercedes, VW, japonezii sau coreenii)