Provincia bate Capitala: Bucureştiul renunţă la metroul Iancului - Pantelimon, Clujul vrea o magistrală până la aeroport
Bucureştiul este pe punctul de a renunţa la construcţia metroului între Piaţa Iancului şi Pantelimon, în timp ce Clujul analizează realizarea unei magistrale care să lege aeroportul de restul oraşului.
În ultimii ani, Clujul a devenit cel mai important oraş din provincie din punct de vedere al industriei IT, iar în această lună a reuşit să atragă o investiţie importantă într-un centru de inginerie software din partea constructorul german Porsche.
Oraşul a devenit atractiv inclusiv pentru evenimente sportive importante, iar acum şi lucrările de infrastructură par să fie mai bune decât cele din Bucureşti.
Fără metrou la Arena Naţională
Cel mai nou exemplu este legat de reţeaua de metrou a Capitalei. În prezent, Metrorex lucrează la construcţia tronsonului Drumul Taberei - Eroilor, care reprezintă primul tronson din Magistrala 5. Aceasta ar urma să se continue pe ruta Eroilor - Universitate - Pantelimon şi ar trebui să aibă o staţie inclusiv Piaţa Iancului înainte de a ajunge la Arena Naţională.
Cu toate acestea, în prezent are loc o lucrare de modernizare a liniei de tramvai care leagă Piaţa Iancului de Pantelimon, care ar trebui practic dezafactată în momentul în care ar începe construcţia metrolului. Din acest motiv, autorităţile par decise să renunţe la proiectul liniei de metrou de pe acest traseu, ceea ce ar însemna ca Magistrala 5 să se încheie la Piaţa Iancului.
"S-a refăcut linia de tramvai care leagă Piaţa Iancului de Pantelimon (n.r - doar parţial), motiv pentru care Magistrala 5 se va opri la staţia Iancului, nu va mai cuprinde partea a doua. Linia de metrou e planificată până în Pantelimon, însă întrebarea este dacă primăria este interesată şi se pare că nu este interesată", a declarat Emanoil Dascălu, secretar de stat în ministerul Fondurilor Europene, la o conferinţă organizată de publicaţia Capital.
Metrou la Cluj?
Între timp, Clujul analizează posibilitatea de a construi o magistrală de metrou care să lege aeroportul din est de centrul comercial Polus din vestul oraşului.
"Deocamdată se fac analize. Eu am propus măcar o discuţie de principiu pentru a se vedea ce ar însemna un metrou de la Polus până la aeroport. Se face o analiză pentru a se vedea cum va fi sustenabil un astfel de metrou la un oraş cu o jumătate de milion de locuitori. Eu cred că nu trebuie exclusă o astfel de variantă pe termen mediu şi lung", a explicat primarul Emil Boc.
Am fost deseori la Cluj și chiar stăteam perioade scurte acolo în timpul în care viitoare mea soție locuia acolo. Știu că întrebarea mea va irita mulți ardeleni (extrem de sensibili când vine vorba de zona lor), dar unde este acest mare centru IT? Din ce văd, marii giganți IT sunt în București (chiar eu lucrez pentru unul din ei). Am fost la Cluj și nu am văzut vreun mare centru construindu-se, pe când aici la Pipera-Aurel Vlaicu în București se ridică zgârie nori și clădiri de sticlă de ultimă generație una după alta în care vor veni aceste companii. În 5 ani de când sunt aici am văzut ridicându-se 9 clădiri noi, un mall și un pod. La fel se întâmplă acum în zona Cotroceni-Grozăvești. Nu întreb la mișto sau în mod defăimător, dar întreb pentru că ritmul construcțiilor și investițiilor nu mi se pare la fel de puternic.