Prototipul Toyota TMG EV P002 a bătut recordul pe Nurburgring pentru un vehicul electric
Cu un timp de aproape 7 minute şi jumătate, cel mai performant prototip electric al celor de la Toyota a bătut recordul all-time pentru o astfel de maşină pe Nordschleife Nurburgring. Timpul este mai bun decât cele ale lui Nissan GT-R 2011 sau Maserati MC12.
Toyota a anunţat că prototipul electric TMG EV P002, produs de divizia de motorsport a constructorului japonez, a doborât recordul oficial de timp pentru un tur pe circuitul de 20.8 kilometri Nordschleife de la Nurburgring.
Pilotul care a reuşit această performanţă este germanul Jochen Krumbach. Acesta a reusit să parcurgă cei aproape 21 de kilometri ai circuitului din sud-vestul Germaniei în 7 minute, 22 de secunde şi 329 de miimi. Timpul astfel obţinut este mai bun cu 25 de secunde faţă de anteriorul record, obţinut tot de Toyota şi de acelaşi prototip în luna august a anului trecut.
"De la stabilirea ultimului nostru record pe Nurburgring, în luna august a anului trecut, am dezvoltat un motor care să livreze mai multă putere şi mai multă consistenţă pe o distanţă mai lungă prin faptul că am reuşit să avem grijă de temperatura bateriilor, a motorului şi a invertorului. Dar această performanţă nu este doar una pe pistă. Suntem foarte mândri de sistemul nostru de încărcare rapidp DC Quick Charger, care a fost o sursă de energie electrică pe care ne-am putut baza într-un loc relativ izolat", spune Ludwig Zeller, unul dintre managerii Toyota Motorsport GMbH (TMG).
Motorul de sub capota prototipului TMG EV P002 dispune de 470 de cai putere şi de un cuplu de 900 Nm disponibili de la zero rotaţii pe minut. Viteza maximă pe care o poate atinge este de 255 km/h, iar temperatura la care poate opera este de 0-40 de grade Celsius.
via Toyota
Toyota. Restul ii vor urma.