Propunere radicală pentru Formula 1: calificările ar putea fi înlocuite cu o cursă de 100 km care va decide grila de start

Publicat luni, 02.04.2018 17:31 de Daniel Popescu

Noul proprietar al Formulei 1 propune înlocuirea calificărilor cu o cursă de 100 de kilometri fără limită de pneuri și de carburant care să decidă grila de start pentru cursa tradițională de duminică.

Liberty Media, noul proprietar al Formulei 1, a început o amplă campanie de schimbări în competiție, însă marile noutăți sunt pregătite pentru sezoanele următoare. Pe lângă negocierile dure pentru stabilirea noului regulament tehnic pentru 2021, Liberty Media intenționează să opereze câteva schimbări majore și în formatul weekendurilor de cursă.

Potrivit unor informații dezvăluite de publicația germană Auto Motor und Sport și preluate de Eurosport, compania a prezentat echipelor un plan ambițios cu ocazia Marelui Premiu al Australia.

Astfel, conform propunerii, cele două sesiuni de antrenamente libere de vineri vor avea o durată de câte 60 de minute în loc de 90 de minute, în timp ce sesiunea de antrenamente de sâmbătă va fi eliminată.

Calificările clasice vor avea loc sâmbătă dimineață conform formatului actual, însă acestea vor stabili doar ordinea în care se va pleca în cursa sprint de sâmbătă după-amiază. Aceasta se va desfășura pe o distanță de 100 de kilometri fără limită de pneuri sau de combustibil, iar clasamentul final va stabili componenta grilei de start pentru cursa tradițională de duminică.

Prin aceste schimbări, Liberty Media speră să atragă noile generații spre Formula 1, în condițiile în care tinerii preferă evenimentele sportive cu o durată mai scurtă. Tot cu acest scop, Liberty Media vrea ca ziua de joi să fie deschisă pentru fani pentru a asista la pregătirea monoposturilor pentru weekendul de cursă.

Pentru moment, planul Liberty Media reprezintă doar o propunere, iar echipele au fost invitate să ofere feedback pe marginea acestui subiect.

Via Eurosport

  • liberty mafia, luni, 02.04.2018 18:02

    Cea mai tampita ideie

  • Bwoah, luni, 02.04.2018 18:27

    Formatul calificarilor e bun asa liberty media vrea sa schimbe tot in formula 1 daca s-ar putea dar vin numai cu idei proaste a mai incercat cineva sa schimbe formatul calificarilor si a iesit un dezastru.

  • m, luni, 02.04.2018 19:52

    Intersant e ordinea in care se va pleca in cursa de 100 km.

  • FanF1, luni, 02.04.2018 20:19

    Cea mai buna modalitate de a il angaja pe cutaritza sa intre in nu stiu care astfel incat duminica in cursa traditionala ala sa ia startul de pe ultimele benzi de start fapt desigur in favoarea coechipierului sau chiar a sa( impiedicandu-l pe adversary sa obtina in cursa puncte mai bune ca el). Cum spunea cineva mai sus: "Cea mai tampita ideie".

  • Radu, luni, 02.04.2018 20:26

    Am citit cuvantul TAMPENIE de doua ori, dar din pacate trebuie sa recunosc ca e potrivit pentru ce vor sa faca.

  • KALEL, luni, 02.04.2018 20:35

    pana una alta, astept cu maxim interes sa lanseze secolu asta platforma aia TV online ... dupa aia mai vedem si cu ideile astea futuriste

  • alooo, luni, 02.04.2018 21:32

    cea mai buna idee sunt calificarile din anii 80-90-ce se intimpla azi in f1 este o bascalie ordinara

  • AyrtonSenna1991, luni, 02.04.2018 21:34

    Ce idioțenie ! O mare prostie . Si cursa aia de 100 km la ce folosește ? Ăștia pun în practică ce visează noaptea ! Si cum adică fără limite de pneuri sau combustibil ? Adică faci o cursă de 100 km cu 5l de benzina ? Eu cred mai degrabă ca își bat joc de fani ( ca tot a fost 1 aprilie ). Dacă vor să aibă spectacol să pună 2 sesiuni de calificare , dezvoltarea monopostului în timpul sezonului , testele să nu le mai interzică. Au atâtea alternative si ei ca niște idioți fac chestia asta. E egal cu 0. E o frecție la un picior de lemn...

  • liviu, luni, 02.04.2018 22:24

    oare cine a dat atatea voturi negative la aproape toate comentarile,incredibil!

  • ES, luni, 02.04.2018 22:41

    O ideie excelenta ... am avea un spectacol pe cinste si mai multi piloti ar avea sansa sa faca un pole position chiar daca ar fi un pole position norocos. Vrem spectacol nu RUTINA.

  • AyrtonSenna1991, luni, 02.04.2018 22:59

    " O ideie excelenta ". Respect părerea fiecăruia dar asta e ceva absurd. Va fi aceiași chestie doar ca vor f1 100 km în plus . Regula asta va distruge puținul ADN pe care îl mai are F1. Pai ori e raliu , ori e F1 ! Se vede că au preluat americanii competiția. Au prostul gust în sânge din păcate. Dar dacă unora le place nu am nimic împotrivă. Însă parcă văd că după prima cursă cu regula asta vor sări ca arși si vor vrea din nou vechiul sistem. S-a mai întâmplat odată așa în 2016...

  • S, luni, 02.04.2018 23:13

    Nu ma mai uit de cel putin 2-3 ani la F1. E o bataie de joc si o mizerie ce e acuma. Cum va puteti uita la asa ceva ? Nu se compara cu regulamentul, monoposturile, pilotii si spectacolul ce era oferit in urma cu cativa ani. (peste 5 sigur).

  • FanF1, marţi, 03.04.2018 08:04

    @ES, Cu pole position-uri norocoase poti vedea rezultate meritate la finalul campionatului? Si cu asemenea campionate vrei sa continui istoria F1? Ti-as recomanda sa te duci sa joci la Loto si sa nu mai urmaresti acest sport!

  • daniel, marţi, 03.04.2018 12:24

    Daca nu se ridica limitarea numarului de motoare si componente ce rost are o cursa fara limitari la carburant si pneuri? O propunere cel putin stranie!

  • GrosJan, marţi, 03.04.2018 14:00

    Calificarile actuale sunt bune imo. Vezi mai mult din ce conteaza, anume lupta la varf de vreme ce pilotii din prim plan sunt prezenti in toate cele trei parti ale calificarilor. Prin '90 - 2000 incepeau calificarile asa de incalzire cu echipele fara pretentii si toti asteptau sa iasa Schumacher & co. Cateodata iesea un pilot cu pretentii la pole, facea un singur tur pe final si gata, pole. Sau faceau deseori rocade pe parcursul intregii sesiuni. Sunt putin nostalgic dupa asta. Totusi, erau momente de plictiseala cand erau pe circuit doua trei masini mai de pluton asa. Calificarile actuale elimina exact neajunsul asta. Toti sunt grabiti sa intre pentru a accede in sesiunea urmatoare iar pilotii de la varf sunt obligati sa iasa pe circuit.

  • ..., marţi, 03.04.2018 14:02

    Hmm, aaa .... dar in cursa de calificare cine pleaca din pole?

  • ., marţi, 03.04.2018 14:04

    Eu prefer cursele lungi. Mai bine ma uit in WEC, 6 ore sa ajunga. Cursele de F1 sunt si asa prea scurte, daca intarzii putin pierzi toata cursa :))

  • bigu, marţi, 03.04.2018 17:45

    daca vor sa schimbe ceva, sa interzica convorbirile radio

  • manute rosii, marţi, 03.04.2018 20:46

    Cineva adora manutele rosii...sigur e lol

  • poo, marţi, 03.04.2018 22:50

    Poate ca esti chiar tu. Altfel lol ti-ar fi dat si tie manute rosii, nu?

  • lucky70, miercuri, 04.04.2018 10:27

    @...daca am inteles eu bine,in loc de antrenamente3,sambata dimineata vor fi calificari pt cursa scurta de dupa-amiaza...poate nu ar fi o idee rea,daca ar scoate si limitarea de motoare...e un cerc vicios(:

  • ZZZ, miercuri, 04.04.2018 14:41

    https://www.motorsport.com/f1/news/honda-replaces-engine-parts-bahrain-toro-rosso-1021470/

  • aristotel, miercuri, 04.04.2018 18:26

    Multe comentarii ascunse probabil interzis sub 12 ani! Cam multa cenzura pe site , fie moderati, fie eliminati comentariile. Ps: Nu mai avem democratie nici pe site de auto. Nu mai avem coloana vertebrala si nici respect sau civilizatie.

  • mircea84, joi, 05.04.2018 08:08

    mircea da numai cu rosu...a ramas blocat de la prima cursa-PODIUM ROSU :)))