Propunere pentru înlocuirea autobuzelor din București: Mercedes a lansat Future Bus, viitorul transportului public

Publicat luni, 18.07.2016 13:59 de Bogdan Mirică

Mercedes a dezvăluit Future Bus, un autobuz cu funcție de rulare autonomă și capabil să ofere facilități moderne pentru călătorii săi.

În condițiile în care actuala flotă de autobuze Mercedes-Benz Citaro din capitală este destul de învechită, lansarea constructorului din Stuttgart pare să fi picat la fix. Mercedes a dezvăluit oficial Future Bus, un autobuz revoluționar pe care îl vom vedea în viitor pe străzile din Europa.

Pe lângă aspectul futurist, autobuzul vine și cu o funcție unică în segment: rularea autonomă. Tehnologia fusese anticipată încă de acum doi ani, când Mercedes dezvăluia conceptul Future Truck 2025. Sistemul autonom Highway Pilot de atunci a fost implementat în autobuzul pe care îl vedem astăzi. Așa se face că acesta poate rula fără intervenția șoferului până la viteze de 70 de km/h.

Pentru a demonstra funcționalitatea sistemului, Mercedes a făcut o demonstrație în Amsterdam pe cei 20 de kilometri ai celei mai lungi rute de autobuz rapid din Europa. Future Bus a oprit la semafoare, în stații, a frânat în fața obstacolelor, a traversat tuneluri și a acordat prioritate. Pentru siguranța pasagerilor, la volan s-a aflat și un șofer care a supervizat totul.

Bazându-se pe o serie de senzori și radare care comunică mereu cu mai multe camere și un GPS, autobuzul folosește o conexiune WiFi pentru a comunica și pentru a învăța fluxul traficului, profitând astfel de lumina verde a semaforului.

Mercedes susține că acest autobuz va putea deveni o realitate doar dacă marile orașe vor beneficia de benzi speciale pentru transportul public autonom. Rolul șoferului nu va trece pe locul doi. El se va afla în continuare la volan, dar va avea posibilitatea să selecteze rularea autonomă pe benzile speciale.

  • cata, luni, 18.07.2016 14:57

    E frumos interiorul ,chiar avangardist as zice,dar total impractic si anti-ergonomic,defapt interiorul respectiv il vad ok pt autocare private gen de transportat staruri rock ,dar nicidecum de transportat civili si volum mare de oameni ,cu bagaje sacose de rafie si multe altele....... ps:banchetele sunt si astea date naibii dar parca sunt cazi de cada :)))

  • cata, luni, 18.07.2016 14:58

    *cazi de baie

  • Scorpionul.negru, luni, 18.07.2016 15:19

    Nu e util interiorul. Arata spectaculos si atat. Daca il fac normal cu multe locuri e ok. Altfel nu se merita decat in orasele elvetiene mici unde sunt foarte putini locuitori.

  • Desteptu', luni, 18.07.2016 17:40

    NU se preteaza la traficul din Bucuresti. macar odata sa se uite la cat de burdusite sunt autobuzele de la noi isi vor da seama ca designul interior este complet neadecvat.

  • ziaristii lu'peste, luni, 18.07.2016 17:49

    Citind articolul mi-am amintit bancurile cu radio Erevan. Intrebare: este adevarat ca Ivan a castigat o Volga? Raspuns: este adevarat, dar nu era Ivan ci Liudmila, nu era o masina ci o bicicleta si nu a castigat-o ci I s-a furat! Ce intelegem daca citim titlul articolului :" Propunere pentru înlocuirea autobuzelor din București::..."? Ca Mercedes a propus primariei capitalei, care are o flota veche de autobuze MB, sa inlocuiasca actualelel autobuze cu un Future Bus. Gata zic, a dat lovitura Madam Stirea, mergem autonom cu autobuzu de la anu! Ce aflam citind articolul: ca de fapt nu I s-a propus nimic primariei Bucuresti iar acest Future Bus nu este un autobuz care se va comercializa, ci un concept. Poate pana se va lansa variant comerciala vor exista si in Bucuresti conditii pentru folosirea acestui autobuz, desi eu nu vad motive de optimism in acest sens!

  • emyg, luni, 18.07.2016 19:10

    cu buy back sa le dam pe astea vechi si sa ne dea noi

  • johnny, luni, 18.07.2016 22:54

    in poze e un concept, nepractic pt prezent nici pt vestul europei util e unul electric nu autonom in prezent...

  • Ram, marţi, 19.07.2016 01:05

    Asta e prototype. Asa sunt prototype-le, si la autoturisme la fel. Pe prototype se pune mult accent pe imaginatie nu pe utilitate.

  • manele, marţi, 19.07.2016 13:09

    sa se introduca pe linia 41 :)

  • Tc1900, marţi, 19.07.2016 17:46

    bt bucuresti, cea mai buna solutie ar fi niste autobuze electrice ( pt reducerea poluarii), chinezii au asemenea produse care se vand cu succes in v europei si banuiesc ca sunt mult mai ieftine decat MB

  • Sandu al-III-lea, marţi, 19.07.2016 20:01

    Nu-s pentru noi,sa nu ne mai amagim.La noi se scrie cu markerul pe scaune,se lasa coji de seminte,un Orbit mestecat si intins intre scaune,praf de vreo doua saptamani pe jos...nu,e clar ca nu-s pentru noi.Dar daca ne-am AUTOciviliza si ne-am schimba mentalitatea...ar putea fi.Intr-o zi...

  • Legiuitoru', marţi, 19.07.2016 20:56

    Iar cumparam autobuze scumpe care vor fi stricate de romani in cateva luni? De ce tre sa dam cel putin 200 de mii de EUR pe un autobuz din asta cand putem sa dam o sansa industriei romanesti si sa cumparam autobuze ROMAN? Sunt mult mai ieftine si mai pt noi. SIncer sa fiu, nu suntem chiar cel mai civilizat popor din lume, sa ca as da o sansa autobuzelor ROMAN. Ieftine, romanesti si eu zic ca destul de bune. In Brasov deja ruleaza si mi-au placut foarte mult.

  • Legiuitoru', marţi, 19.07.2016 21:05

    https://www.facebook.com/Roman.Autocamioane.Brasov/photos/a.1482845581945584.1073741828.1482842755279200/1771400403090099/?type=3&theater

  • Virgil Telea, joi, 21.07.2016 10:54

    Frumoase si interesante dar .... nu sunt potyrivite pentru romani .

  • Uriasu Pornake, joi, 21.07.2016 11:35

    Asta e o masina care sa mergi la femei, nu in trafic plin de calatori :)