Proprietarii de SUV-uri Toyota din Beijing vor despagubiri de la compania japoneza
Clientii Toyota din Beijing vor sa fie tratati in acelasi mod precum conationalii lor dintr-o provicie cu legi de protectie a consumatoruilor extrem de stricte, care i-au obligat pe cei de la Toyota sa-si despagubeasca clientii.
Clientii Toyota din Beijing, indeosebi cei care au achizitionat SUV-uri Toyota RAV4, doresc sa ceara despagubiri de la Toyota deoarece japonezii i-au despagubit deja pe clientii lor din provincia Zhejiang. Despagubirile din provincia respectiva au fost acordate in premiera mondiala de cei de la Toyota si au fost stabilite dupa doua runde de negocieri cu reprezentantii locali Toyota si reprezentantii clientilor de RAV4.
Chinezii din provincia Zhenjiang care au cumparat un Toyota RAV4 vor primi fie o compensatie in bani, fie un vehicul de schimb pe perioada recall-ului, fie o reparatie extrem de rapida sau alte beneficii. Compensatia oferita de cei de la Toyota pentru clientii sai de RAV4 este prima de acest gen din China. Oficialii Toyota din China nu au anuntat numarul de clienti care au fost despagubiti de noua campanie, dar exista posibilitatea ca aceasta sa ia amploare.
Oficialii Toyota estimeaza ca toate vehiculele afectate de recall de pe piata din China vor fi reparate pana la sfarsitul lunii aprilie, iar proprietarii lor vor fi despagubiti. Secretarul general adjunct al Asociatiei de Consumatori din Beijing considera ca Toyota ar trebui sa-si trateze toti clientii in acelasi mod, sugerand astfel ca japonezii ar trebuie sa se poarte la fel cu toti clientii sai din China. Daca Toyota nu va trata toti clientii in mod egal, Qu Jianhui – reprezentantul Asociatiei de Consumatori din Beijing – considera ca reputatia Toyota va fi compromisa daca nu va fi corecta cu toti clientii sai din China si nu numai. Provincia Zhejiang din China are o serie de reglementari inca din anul 2000 care protejeaza consumatorii si obliga vanzatorii sa repare, inlocuiasca sau chiar sa dea banii inapoi daca produsul are probleme de calitate.
Via | Gasgoo
Am mai scris despre problemele companiei Toyota. Imbuibarea si politica smechereasca de a plati ziare falite care sa le cante (preamareasca) calitatea masinilor a dus la lenevirea excesiva a companiei. Masinile Toyota fabricate in alte tari (china, Thailanda, Malayezia, etc.) au prezentat abateri de la calitate, mai mult sau mai putin suparatoare. Concernul japonez se clatina serios. Daca nu redevin modesti si cred ca prin reviste smecherite (locurile intai la fiabilitate, calitate, etc.) si prin spagi date in tarile din golf sau Africa (taxe vamale aproape zero, sa para masinile mai ieftine) mai au de supravietuit doar in Japonia, unde seriozitaea in fabricatie inca mai persista.