Proiectele de autostrăzi primesc mai puţini bani în 2016: "Lucrările vor fi sistate cu consecinţe dezastruoase"
Autostrăzile A1 Lugoj - Deva şi A 10 Sebeş - Turda au primit finanţări insuficiente în cadrul bugetului statului pentru 2016, astfel că finalizarea acestora la finalul anului viitor a devenit incertă.
La scurt timp după instalarea în funcţie, noul guvern condus de Dacian Ciolos a insistat că proiectele de infrastructură şi, în special, cele legate de autostrăzi, reprezintă o prioritate pentru România.
Faptele sunt însă departe de a coincide cu vorbele, iar proiectul Ministerului Transporturilor pentru anul 2016 lasă numeroase semne de întrebare.
Una dintre ele mai importante autostrăzi aflate în prezent în construcţie, A1 Lugoj - Deva, a primit doar 348 de milioane de lei pentru 2016, în timp ce autostrada A10 Sebeş - Turda a fost "recompensată" cu numai 248 de milioane de lei. În cazul ambelor autostrăzi, bugetul necesar pentru anul viitor ar fi fost de circa 1 miliard de lei.
"Ar fi nevoie de aproximativ un miliard de lei pentru fiecare din cele două proiecte, dar bugetul are un sfert din suma pentru Sebeş - Turda şi o treime pentru Lugoj - Deva. Cu sumele alocate se pot plăti lucrările deja executate după care vom asista la sistarea lucrărilor cu consecinţe dezastruoase: întârzierea închiderii coridorului european Sibiu - Nădlac şi şomaj pentru cele câteva mii de angajaţi pe aceste şantiere", a explicat Cătălin Drula, directorul executiv al Asociaţiei Pro Infrastructura (API), pentru publicaţia Hotnews.
Potrivit unor informaţii neoficiale, bugetul pentru autostrăzi pentru anul viitor a fost structurat pe baza sumelor cheltuite în anul curent, fără ca autorităţile să ia în calcul că unele lucrări au fost întârziate din motive birocratice sau a problemelor întâmpinate la executarea lucrărilor.
Via Hotnews
Mi se pare normal să primească mai putini bani, când și -n anii de criză au avut bugete mari și n-au făcut mare lucru, pentru ce să primească mai mulți bani?