Proiect pilot: mașinile Volvo, Mercedes-Benz, BMW și Ford vor comunica între ele informații despre condițiile din trafic
Volvo, Mercedes-Benz, BMW și Ford au inițiat un proiect prin care mașinile celor patru branduri vor comunica între ele prin internet pentru a furniza informații în timp real despre condițiile din trafic.
Patru constructori europeni și doi furnizori de sisteme de navigație au anunțat startul unui proiect major de siguranță rutieră prin care vor utiliza în comun informațiile transmise de șoferi.
Astfel, modelele Volvo, Mercedes-Benz, BMW și Ford vor transmite pe internet o serie de informații cu privire la condițiile din trafic, pe baza sistemelor pe care le activează șoferii.
Datele vor fi stocate în cloud într-un agregator care are rolul de a concepe un mesaj de avertizare pe care îl expediază prin internet tuturor mașinilor Volvo, Mercedes-Benz, BMW și Ford aflate în imediata apropiere a zonei respective. Șoferii mașinilor din zonă primesc mesajele de avertizare pe ecranele sistemelor de infotainment, iar agregatorul este gestionat de furnizorii de sisteme de navigație Here și TomTom.
Ce fel de informații vor trimite mașinile?
Întrucât este vorba despre un proiect pilot, fiecare constructor a ales anumite informații pe care le va trimite agregatorului prin internet.
Astfel, Volvo va trimite în cloud informații atunci când șoferul activează avariile (Hazard Light Alert) și atunci când sistemul Slippery Road Alert detectează că drumul este alunecos. De altfel, constructorul suedez anunțase încă din luna aprilie că cele două sisteme vor trimite avertizări celorlalți șoferi Volvo începând din 2020.
Între timp, BMW afirmă că mașinile sale vor transmite informații despre vizibilitate slabă, drumuri acoperite cu gheață sau alunecoase sau despre mașini rămase blocate pe carosabil din diverse motive, dar și atunci când șoferul va apela la numărul de urgență prin intermediul funcției eCall.
La rândul lor, cei de la Mercedes-Benz vor trimite informații atunci când șoferul acționează avariile (Hazard Warning System).
Pentru moment, Ford nu a oferit informații despre tipurile de date pe care le va transmite.
Când și unde începe proiectul?
Reprezentanții BMW afirmă că proiectul va începe în 1 iulie, iar în faza inițială acesta se va desfășura doar în Olanda înainte de a fi extins în Germania, Spania, Finlanda, Suedia și Luxemburg.
Cei patru constructori susțin că toate datele transmise prin internet vor fi anonime, astfel că nu vor fi stocate informații de identificare despre mașinile care au trimis informații sistemelui.
Via Volvo, Mercedes-Benz, BMW
VAG nu s-a bagat in schema, probabil le e frica sa nu transpire in comunicatia dintre masini si ceva legat de noxe: "aici Cocalar cdi care mai e consumul tau, boss tdi? Fratica, eu , cocalar tdi nu consum , eu produc noxe bueeeei, -100x temp, sa moara cocalaru 520 d izel"