Proiect: Permisul, anulat pe viață pentru șoferii care produc accidente mortale

Publicat marţi, 06.02.2024 12:19 de Tiberiu Safta

Mai mulți deputați din partea PNL au inițiat un proiect de lege prin care cer anularea pe viață a permisului pentru șoferii care produc accidente mortale sub influența alcoolului și drogurilor. Proiectul de lege a fost adoptat în mod tacit de Senat.

Șoferii care produc accidente mortale și care se află sub influența alcoolului sau drogurilor vor avea permisul anulat pe viață, potrivit unui nou proiect de lege inițiat de mai mulți deputați PNL. Noul proiect de lege a fost prezentat Camerei Deputaților și Senatului, acesta fiind adoptat până acum de către Senat.

Conform expunerii de motive din partea inițiatorilor proiectului de lege, „în cazul în care titularul permisului de conducere a comis fapta regăsită în art. 192 alin. (1) din Codul Penal, săvârșită în condițiile prevăzute de art. 336, pedeapsa este interzicerea dreptului de a conduce un autovehicul pe viață.”

România este, din păcate, țara cu cele mai multe accidente rutiere mortale din Uniunea Europeană. De asemenea, numărul șoferilor aflați sub influența alcoolului și drogurilor a crescut în ultimii ani. În 2020 au fost depistați 740 de șoferi sub influența alcoolului. Mai mult, în perioada 1 ianuarie – 30 iunie 2022 au fost depistați 1294 de șoferi sub influența drogurilor și 13.509 sub influența alcoolului.

Noul proiect de lege a fost deja transmis Camerei Deputaților pentru dezbatere. Așa cum spuneam, proiectul a fost adoptat în mod tacit de către Senat.

via Digi24

  • eu, marţi, 06.02.2024 12:59

    perfect asa, in sfarsit, incepem sa ne venim si noi in simturi, ca natie. apoi, ar trebui ca la accidentele nemortale facute de betivi si drogalai sa avem o amenda grasa plus suspendare babana, ok, nu pe viata, dar sa stea pe tusa niste ani buni (5 ani as zice), altfel daca scapa ieftin ca bani si isi recupereaza si permisul dupa 3 luni, betivul sau drogatul o va comite din nou, poate de data asta luand si viata cuiva. in schimb, daca sta linistit vreo 5 ani si-l frigi mega tare la buzunar, nu cred ca i-ar mai surade apoi sa urce la volan sub influenta.

  • Alin, marţi, 06.02.2024 13:33

    E un start bun dar trebuie si mai mult. Numarul soferilor este MULT prea mare, si creste constant. Ce vom face cat avem 15 milioane de soferi in romania? Avand in vedere ca acum sunt cam 10 milioane de masini inmatriculate (sunt unii cu mai multe masini). Nu merge asa, trebuie injumatatit numarul actual de soferi si limitat definitiv. Nu se mai dau carnete daca limita e atinsa. Orice pedeapsa rutiera trebuie insotita de suspendare sau eliminare completa. Chiar si cele mai usoare abateri sa aiba si suspendare pe 3 luni minim. Aia cu alcool si droguri, anulare carnet si interdictie pe viata. Iar pt a lua carnetul, sa fie prag de minim 25 din 26, iar la examenul practic, draconic, orice greseli de neatentie sau delasare, pedepsite prin picare instant. Soferii comerciali (asa zisii profesionisti) testati psihologic la un nivel gen ca la securisti, si orice potential criminal care ar putea cauza nenorociri pe carosabil sa nu fie lasat la volanul vehiculelor comerciale.

  • Fast_and_Curious, marţi, 06.02.2024 13:59

    @Alin - inteleg de unde vii cu propunerea limitarii numarului de soferi, insa consider abordarea ta ca fiind gresita. A impune o limita a numarului de soferi nu se poate implementa. Pe ce baza deduci ca numarul de soferi este prea mare? Te bazezi pe date demografice, pe infrastructura disponibila? Se aplica asta la nivel national sau la nivel local/regional? Pentru limitarea numarului de soferi cea mai buna solutie este inasprirea conditiilor de luare a permisului de conducere. Sunt multe persoane care pur si simplu nu au ce sa caute la volan, ii vezi in trafic zi de zi - nu au nicio regula, nu constientizeaza ca mai sunt si alti soferi in jurul lor, merg prea incet (limita e 50 dar ei merg cu 30 ca le e frica), nu stiu sa foloseasca autostrazile etc. etc. Daca examenul pt permisul de conducere s-ar inaspri astfel incat sa fie codus pe zi, pe noapte, poligon (pornire in rampa, parcare laterala, parcare cu spatele) etc. sunt sigur ca multi nu ar mai lua permisul de conducere. Ah, si sa nu uit. Nu ai ce sa cauti la examenul pt permisul de conducere daca nu ai facut cursuri de conducere defensiva. Cu asemenea conditii, cred ca poti tine in frau numarul de soferi din trafic.

  • @Fâs & Cur_IO's, marţi, 06.02.2024 14:25

    Draga domnule conducerea defensiva se invata in ani de experienta, unele neplacute nu la niste cursuri platite. Poate tu ai firma de taxi, uber Bolt si iti convine sa fie cat mai putini cu permis. Atata vreme cat se da un examen si se promoveaza de acord. De acord si cu un examen mai dificil, dar problema de fapt este NEAPLICAREA LEGII macar in forma in care este ea acum. De ce crezi ca nu se legalizeaza camerele de bord ? Atunci soferii se vor injumatati, iar aia care vor ramane vor conduce 1000% regulamentar.

  • carcotasu, marţi, 06.02.2024 14:26

    Ok, imi place ideea dar voi fi carcotas si voi intreba ce se intampla daca fuge de la locul accidentului si "consuma" ceva sa se linisteasca? Nu asta era problema la 2 Mai?

  • @Alin, marţi, 06.02.2024 14:32

    Pai zic sa renunti tu la permis, ca sa dai exemplu. Sau stai... Vrei sa spui ca nu ar mai trebui sa primească alții permis, cum ar veni, dreptul primului venit?

  • Matei, marţi, 06.02.2024 14:37

    Asta ar trebui extins și la cei care provoacă accidente conducând precum demenții, cu mult peste limita de viteza, depășind complet aiurea, încălcând toate regulile de circulație. În alte țări exista infracțiunea "reckless driving". Care e diferența între unul care omoară beat sau drogat fiind, și unul care omoară conducând așa din nesimțire și mitocănie? După mine ăștia sunt și mai periculoși pentru că fac asta tot timpul, nu doar când sunt beți sau drogați.

  • FărăEducațieDoarConstrângeri, marţi, 06.02.2024 16:45

    Am o dilemă: AM este un magnet pentru tâmpiți, sau...cam asta e țara?

  • Michi, marţi, 06.02.2024 17:05

    Nu e nevoie de academicieni în trafic. La o simplă razie cad permisele ca spicele pt. că se bea aiurea. Măsura asta urmărește să descurajeze, însă leacul trebuie așteptat după câteva cazuri reale (descurajări venite din partea rubedeniilor/apropiaților). Cu drogații e un pic mai simplu, după doză, nimic nu mai contează.

  • @ FărăEducațieDoarConstrângeri, marţi, 06.02.2024 17:08

    Pe tine ce te-a atras?

  • Vali, marţi, 06.02.2024 17:31

    Suna bine, dar sa vedem cum se implementeaza. Carnet luat pe viata ar trebui si cand se depaseste cu 50 km/h limita de viteza pe sectiunea de drum respectiva. Daca nu te poti abtine insemana ca esti retard si nu trebuie sa conduci. Daca vrei viteza, du-te pe circuit si faci acolo ce vrei, fara sa pui in pericol viata altora. Dar in Romania scapa multi nepedepsiti.

  • Dutz, marţi, 06.02.2024 17:59

    Cu tot respectul pentru victimele accidentelor rutiere, și la ce infrastructura avem în România cam oricare putem fi implicați relativ ușor într-un accident… măsura suspendării pe viață după un accident mortal este frecție la piciorul de lemn. Ca și cum te asiguri ca nu va mai produce un alt accident mortal. În rest, când văd la ce spune Alin… este cu adevărat stupefiant… nazism pur!!! Exact cum zicea cineva… Alin, renunță tu la permis ca suntem prea mulți șoferi… incredibil cu cine-mi pierd vremea.

  • @Dutz, marţi, 06.02.2024 18:41

    cu tot respectul, esti bou sau doar analfabet functional? ce legatura are infrastructura cu faptul ca "oricare putem fi implicați relativ ușor într-un accident" cu ce scrie in articol, respectiv accidentele mortale cauzate de soferi aflati sub influenta alcoolului sau drogurilor??

    Dutz, marţi, 06.02.2024 19:21

    Sunt sau nu bou… nu ai tu cum evalua, ești un mărunțel, o focă spălată pe creier. N-ai coșuri de gunoi nu poți da amendă pentru ca lumea aruncă pe jos. N-ai străzi, autostrăzi nu te poți aștepta ca lumea să nu dezvolte comportamente greșite în orice aspect, la condus își asumă riscuri pentu ca stăm ca boii (deci toți) în trafic, șoferii sunt obosiți își pierd controlul și rațiunea, devin agresiv și produc drame. Ca nu înțelegi cum funcționăm (elefant și călăreț), este problema ta, măcar ai putea să te abții. Un om “nervos” în trafic este alt om, și este nervos ca cei ca tine au furat 30 de ani în loc să facă infrastructura, iar cei ca tine (de boi ce sunteți) credeți ca amenzile și suspendarea va rezolva ceva, amenzile și suspendarea permisului nu va rezolva problema… mortul este mort!!!! Ori previi, ori lași pe alții care știu să creeze o astfel de infrastructură să se ocupe. Dacă te arunci ca boul (nu ești singurul) și nu poți citii ce am spus, treaba ta. Repet, nu va rezolva absolut nimic!!!

  • @Dutz, marţi, 06.02.2024 18:43

    dupa dutz cap de putz chiar daca bem si ne drogam, din cauza infrastructurii oricare putem fi implicați relativ ușor într-un accident. pana si un delfin prost sta mai bine la logica decat tine.

    Dutz, marţi, 06.02.2024 19:30

    Ce am spus de droguri??? Tu ai primit bilețel de la “partid” și vomiți ce scrie acolo indiferent de context? Ca voi focile luați câteva cazuri (minoritate) în care soferi băuți sau drogați fac drame și gata ați găsit soluția… prostia curată. Cine-și bea mințile (alcoolism), sau consumatori de droguri… își cam distrug viața și ei știu asta și nu pot face nimic, sunt bolnavi (la cap, dar tot boală este) tu crezi ca o măsură de suspendare a permisului pe viață o să-i facă să renunțe la alcool și droguri… asta da prostie. Se cheltuie miliarde pentru programe în acest sens și gata în România am găsit soluția, îi ameninți ca le suspenzi permisul… deci, ai priceput? Nici o șansă, li se va rupe!!! Vor conduce și fără permis… nimic altceva. De aceea nu aplică nimeni asemenea măsuri, pentru ca nu funcționează!!! Sunt multe țări unde NU se suspendă permisul, nu ți-l ia nimeni inafara de psiholog. Fi tu prost în continuare…

  • Dutz "noaptea NU bate vântul", marţi, 06.02.2024 19:25

    Prostul satului lovește din nou :))) "incredibil cu cine-mi pierd vremea" Nu o mai pierde! Du-te, te rog mult, du-te învârtindu-te. Ești mai prost ca noaptea în care nu bate vântul.

    Dutz, marţi, 06.02.2024 19:33

    Nu ma duc… vezi, ca de obicei ești un nimic care nu poate face nimic ;)))

  • Dutz "noaptea NU bate vântul", marţi, 06.02.2024 19:29

    Auzi? M-am răzgândit, nu te duce. Mai stai sa râdem de bufeele tale.

    Dutz, miercuri, 07.02.2024 16:44

    Te-ai răzgândit pe dreq… ți-au spus prietenii imaginari ca ești prost și nu poți să mergi nici la baie dacă n-au mai vomiți ceva pe aici. Legea este la fel de inutilă ca și tine. Sper să treacă și să se aplice… într-un an o să vedem aceleași rezultate dramatice pentru că pedepsele și pușcăria nu fac educație, cum nu se poate circula in condiții de siguranță fără infrastructură. Tu o să fi la fel dobitoc (este pe viață la tine) și incapabil să recunoști realitatea. În ultimii zece ani au crescut la greu amenzile și pedepsele… vezi rezultatele. “Auzi” tu… în prostia ta nu ești in stare să înțelegi că legea asta nu este decât o dovadă de neputința și disperare… a și motiv pentru voi focile să mai aplaudați.

  • @dutz cap de putz, marţi, 06.02.2024 19:47

    N-ai coșuri de gunoi nu poți da amendă pentru ca lumea aruncă pe jos. sa mori tu. in multe tari din asia (japonia, coreea de sud) e curat bec pe jos si nu exista cosuri de gunoi. daca ajungi pe acolo poti sa arunci gunoi pe jos, sigur nu iei amenda. si vorbeste te rog in numele tau si al altor animale care nu isi pot controla pornirile si nervii la volan, astora ca voi le trebuie anulat pe viata permisul numai dupa astfel de declaratii in care recunosc cum se comporta in mod uzual ca soferi. nu suntem toti atat de imbecili ca tine, ca in lipsa unei infrastructuri care ar permite viteze mai bune sa ne asumam riscuri inutile la adresa vietii noastre sau a celorlalti. in fine, ai dovedit a n-a oara ca esti un pafarist, un afafici analfabet care nu e in stare sa proceseze un text si sa comenteze la subiect, ca sa nu mai pomenesc de halul in care scrii.

    Dutz, marţi, 06.02.2024 20:02

    Era vorba de cum se face o schimbare… prin educație și implicare, nu doar prin amenzii. Nu am aprobat nici bizonii nici descreierații nici cocalarii… dar tu nu înțelegi ca nu poți sa ceri dacă nu dai… ori in România nu este infrastructură. O sa vezi ca nu se va schimba nimic după implementarea suspendării… asta am vrut sa spun. Conduc aprox 50.000 km/an in diferite tari de peste 20 de ani cu zero accidente, am luat o singura amendă pentru viteză, 63 km/h la intrare în localitate, nu erau case, și era după miezul nopții… drum gol și o autospecială în boscheți, oricum am greșit am plătit amenda și am vorbit și frumos cu agentul pentru ca eu am greșit.

  • @Vali, marţi, 06.02.2024 19:55

    chiar nu inteleg cine a putut fi atat de trepanat incat sa iti dea minusuri la un enunt de bun simt. sub nicio circumstanta nu poti ajunge sa depasesti in mod involuntar cu peste 50 km/h limita maxima de viteza pe orice fel de drum, ci intotdeauna o faci voluntar, adica cu intentie, pe deplin constient si asumat. pur si simplu nu exista scuza pentru asa ceva!

  • Banditos, marţi, 06.02.2024 20:35

    "N-ai străzi, autostrăzi nu te poți aștepta ca lumea să nu dezvolte comportamente greșite în orice aspect, la condus își asumă riscuri pentu ca stăm ca boii (deci toți) în trafic, șoferii sunt obosiți își pierd controlul și rațiunea, devin agresiv și produc drame." pai e mai bine sa numai conduci.....Dar pentru a N-shpea mia oara...romania are cei mai multi morti la suta de km de autostrada din Europa. nu ti se aprinde niciun "bec"? ce nu pricepi tu, ca romanul (ca si est-europeanul in general, vezi polonezii) sunt animale din fasa. Nu conteaza daca are infrastructura sau nu, el "baga mare". Cum iti explici transformarea soferilor romani din momentul in care trec granita dinspre Ungaria in Romania? Parca's loviti de streche! Au fost stresati pe autostrada din Ungaria? De ce neamtul, francezul, etc nu isi pierde controlul si ratiunea cand sta ORE pe autobahn din n motive? Nu stiu de cand esti plecat din tara dar n-ai treaba cu psihologia romanului de rand. Asta, opinca, trebuie educata cu "CIOMAGUL". Da-i autostrada si va muri si te va omora in aceeasi masura in care o va face si pe Valea Oltului cand "isi pierde ratiunea" ca e "stresat" ca n-are infrastructura.

    Dutz, miercuri, 07.02.2024 16:51

    La “noi” este zilnic, permanent, de mulți ani… este cronică situația (știu, este trist)… când la “ei” se blochează este pentru un motiv bine întemeiat nu pentru că nu ai unde să tragi pe dreapta să coboare pasagerii din mașină. La cat ne pierdem timpul în trafic eu zic că suntem fooooarte răbdători, ar trebuie să ieșim naibi în stradă și să dăm de pământ cu corupția, da nuuu… noi vrem legi drastice. Tot cu masca pe gurița și năsuc??? Sunt vaccinuri la ofertă… Știu că am fost sarcastic și răutăcios, dar tu poți mai mult ;)

  • Matei, marţi, 06.02.2024 20:44

    Nu te duce duțăăăă! Dutz e inexorabil. Ați observat că de când a dispărut inexo a început cap de maimutz să se bese de 10 ori pe zi.

    Dutz, miercuri, 07.02.2024 16:56

    Matei… vezi-ți de mediocritate, ești în altă ligă. Spre marea voastră surprindere suntem 2 persoane care nici măcar nu se cunosc și chiar dacă am avut 2, 3 “driblinguri” la început, ne respectăm reciproc chiar și când avem păreri diferite.

  • dan_grc, marţi, 06.02.2024 20:48

    Sunt de acord cu această măsură, poate va conta, poate nu, dar sunt mulți drogați pe șosele. Premiul special merge la Alin, băiat fin, limitarea permiselor, propun taxă de 10.000 euro cine vrea permis din 2025, ceilalți cu bicicleta, cine nu vrea, sa plece în Rusia, Africa, în Europa trebuie sa fie cât mai multe limitări, singurul aspect nelimitat fiind chiar ideea de reglementare . A, chiar dacă sunt 10 milioane mașini, cu tot cu utilitare, autoturisme vreo 8, România are in continuare un grad scăzut de motorizare raportat la populație, aici intervine infrastructura, care evident ca nu poate face minuni preluând în continuu milioane și milioane de mașini, dar nici cu o bandă pe sens nu prea se mai poate, de abia acum au început marile lucrări, în vreo 5 ani va fi mai bine în afara orașelor.

  • Dutz "noaptea NU bate vântul", marţi, 06.02.2024 21:15

    Prostovane, dacă îi iei permisul pe viață sunt șanse mai mici să mai omoare pe altcineva când e băut sau drogat. Dar - să fim serioși, tu de fapt ai citit titlul, (unde numai AM știe de ce nu e menționată partea cu alcoolul și drogurile) și ai sărit direct la comentarii, că te mânca în c*r sa mai vomiți niște invective. Nici subtitlul in bold nu l-ai citit. Dacă l-ai citit și ți-a scăpat partea cu alcoolul și drogurile atunci ești fix analfabet functional. Apoi, când te-ai prins de greșeală, în loc să stai în banca ta sau să corectezi, te-ai apucat să insiști, să o dai ca și cum tu de fapt ai dreptate și restul nu. Așa ești tu: cu cât spui o prostie mai mare cu atât insiști mai mult și jignești agresiv, poate-poate convingi pe cineva. Prostul care nu e și fudul parcă nu e prost destul. Am o veste proastă (scuză expresia) pentru tine: nu convingi pe nimeni. Când vezi că nu îți mai răspunde nimeni e pentru ca s-au plictisit să se coboare la mintea ta, te lasă în pace în prostia ta. Cu greu îmi pot imagina prin ce traume ai trecut de ai dezvoltat asa un caracter infect și complex de inferioritate. Nu te-a iubit mă-ta când erai mic? Încerci să compensezi vorbind aiurea despre ce n-ai habar și băgându-le altora pe gât ideea că ai fi deștept? Esti clovnul site-ului. Atât.

    Dutz, miercuri, 07.02.2024 16:59

    Boule… am 3 permise din 3 tari diferite. Atâta de prost ești, ca bubui!!!

  • joe, marţi, 06.02.2024 21:39

    Doar iminsi de UE sa mai scapam de bizoni! Ramane inca problema coruptiei,permisele,scolile pe spagi!https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/experiment-digi24-in-romania-si-in-alte-cinci-tari-europene-ce-poti-cumpara-cu-100-de-lei-si-unde-e-mancarea-mai-ieftina-2676927

  • PMC, miercuri, 07.02.2024 12:11

    Asa cum era de asteptat, aplaudacii pluseristi extaziaza (ca sa nu spun mai rau) de cate ori apare o lege creatza cu interziceri, taieri, anulari, taxari, amenzi. Nicio surpriza. Asemenea vietzuitoare nu au ce face cu viatza lor asa ca singura placere e sa-i controleze pe altii. Excitatia maxima e cand altul greseste sau sufera. Pentru ca atata pot. Schadenfreude... Bine-nteles ca masura e de un cretinism profund, universal. Inainte sa sara nevertebratele cu injuraturi, pt acelea care reusesc sa parcurga inca 2 fraze, o sa le explic si de ce: pentru ca genul asta de masura e extrema. Cate cazuri de soferi drogati ucigasi avem? Cele mai multe accidente in romania se intampla din cauza supraaglomerarii soselelor, infrastructurii proaste si a coruptiei cangrenate in tot statul roman care duce la obtinerea frauduloasa a permiselor. Asta unu. Doi: exista deja legi foarte bune! Dar onor militia romana nu le aplica ci sta la furat bani de la cetateni, nu face munca de preventie, care ar trbeui sa fie sarcina nr 1 a politistilor. Nu frate! Ei stau la amendat. Asta e o noua initiativa care sa dea apa la moara focilor fara creier care aplauda, pt ca altceva nu stiu. Tot felul de idioti utili apreciaza asemenea "legi" pentru ca au impresia ca "se face ceva". Oameni fara minte care cad in plasa usor. Sunt cei care au aplaudat mastile si limitarea libertatii de miscare in pandemie. Amenzile de 500 de lei pentru nepurtarea mastii. Pentru ca nu sunt capabili sa gandeasca cu propriul organ dintre urechi. Au nevoie de specialisti, experti, de stat, de militie, "autoritati", amenzi, taxe. Atunci se simt bine, cand cred ca statul-tatuc are grija de ei. Deci: nu avem nevoie de legi noi, drastice. Aplicati-le pe cele pe care le avem. E ca si cum ti-ai lua o unealta mai puternica sa faca mai bine ce face unealta pe care o ai deja dar nu o folosesti. Foloseste ce ai deja si daca nu ajunge atunci ia-ti alta mai puternica. Problema nu sunt cativa descreierati care se drogeaza si ucid (desi, exista si din astia). Nu. Problema sunt cei multi care incalca legea zi de zi si-si pun in pericol viata lor ai a altora. Politia trebuie sa-i pedepseasca pe acestia. Sa existe autostrazi si sosele decente + politie prezenta in zonele periculoase si aglomerate. Nu legi absurde care reglementeaza situatii rare si marginale. In caz ca tot n-am convins nicio foca, ganditi-va cum se cumintesc cand trec granita "bizonii" nostri din trafic, aia pe care ii dispretuiti voi, cum dispretuiti pe oricine nu puteti controla. Nu cred ca austriecii au legi drastice gen anulat dreptul de conducere autovehicule pe viata. Pentru ca nu e nevoie. Le aplica pe cele pe care le au si ajunge. Pentru ca LE APLICA!

  • Matei, miercuri, 07.02.2024 15:14

    Nu știu in Austria dar in UK se poate suspenda permisul pe viață, sau un număr de ani, în cazuri excepționale, la discreția judecatorului, și doar dacă procurorii îl conving că măsura asta nu face mai mult rău decât bine. Diferența e ca uk are una din cele mai mici rate de accidente mortale din Europa, România cea mai mare. Deci da, ei nu au nevoie. Pentru ca aplica legile pe care le au dar și pentru ca cetățenii respecta legile. De altfel problema lor e cu imigranții veniți din est care aplica legea junglei pe șosele. Dacă înțelegi ce vreau sa zic....

  • Matei, miercuri, 07.02.2024 17:11

    Tu atât poți, nu cred că te mai faci bine. Dai culoare și aromă.

  • Andrei, miercuri, 07.02.2024 18:25

    Cu cât îl bagi mai mult în seamă cu atât revine mai agresiv. Mai bine îl ignori, poate dispare că și celalalt dereglat cu care se respectă reciproc. Deh... Cine se aseamănă se adună.

  • Banditos, joi, 08.02.2024 09:44

    @dutz...ti-am mai spus o data ceva in legatura cu COVul dar nu vrei sa pricepi. Cum experienta personala in cercul de apropiati a fost reala (de la simptome lejere la deces) ma mira nesimtirea ta de a pune la indoiala fara a fi in stare sa aduci dovezi altele decat simple presupuneri. Si sa o mai faci si pe interesantu'. Stiu ca ai impresia ca experienta ta (reala sau voit exagerata) e un fel de referinta si ca tu esti un fel de buricul Pamantului aici pe site. Iti dau o veste: nu, nu esti. Pe viitor, daca ai ce spune inteligent, deschide gura. Altfel, plimba ursu'.