Proiect inedit pentru București: un weekend pe an fără mașini. Încălcarea interdicției, sancționată cu amendă de până la 2000 lei
Un proiect inedit prevede că circulația mașinilor va fi interzisă un weekend pe an în București, în jurul datei de 1 septembrie, ca măsură pentru reducerea poluării și a aglomerației.
Traficul aglomerat este una dintre cele mai grave probleme cu care se confruntă Bucureștiul și alte mari orașe din România în ultima perioadă.
Problemele au apărut și s-au amplificat pe măsură ce numărul de mașini second-hand înmatriculate a crescut constant, concomitent cu o lipsă de reacție din partea administrațiilor locale în privința locurilor de parcare sau a fluidizării circulației.
Un consilier din cadrul Consiliului General al Municipiului București (CGMB) propune însă o măsură inedită, care ar urma să aibă efect doar două zile pe an: interzicerea completă a circulației mașinilor în București un weekend pe an, în jurul datei de 1 septembrie. Măsura ar avea însă cel mult rolul de a atrage atenția asupra aglomerației din celelalte zile și a gradului ridicat de poluare din București.
"Am propus penultimul weekend dinainte de începerea anului şcolar, deci în jurul datei de 1 septembrie, în fiecare an. Prin acest proiect, vreau să trag un semnal de alarmă privind poluarea din Capitală. Fără reguli, Capitala va deveni un oraş insuportabil din toate punctele de vedere", spune autorului proiectului, consilierul Lucian Iliescu.
Nerespectarea regulii ar urma să fie sancționata cu amenzi cuprinse între 500 și 2000 de lei. În replică, oficialii Organizației pentru Promovarea Transportului Alternativ în România (OPTAR) afirmă că măsura este prea drastică, mai ales în contextul în care transportul în comun nu ar putea face față unui număr mai mare de călători.
"Reţeaua de transport public ar trebui şi ea redimensionată, în acord cu zonele de dezvoltare ale Bucureştiului. Ar trebui să revenim la închideri de bucăţi de şosele, nu tot oraşul", spune Irina Zamfirescu, unul dintre oficialii OPTAR.
Via Digi24
O tampenie. Trebuie vazut ce masini au initiatorii acestor aberatii. Trebuie vazut cat de mult merg pe jos acesti oameni. Eu zic ca nu prea mult. Atunci vom sti cat de ipocriti sunt acestia si ce anume ii mana din spate in astfel de actiuni fara nici un impact. A se vedea si initiativa aia cu o ora pe intuneric, sau mai rau, calatoria in chiloti prim metrou (nu ca n-as vrea sa mai vad si eu niste frumuseti, dar intre ce doresc eu si ce se afiseaza in realitate e o distanta de zeci de kile uneori).