Proiect de lege: permisul va putea fi suspendat dacă nu oprești la solicitarea Poliției sau dacă mașina emite prea multe noxe

Publicat luni, 26.06.2017 11:04 de Daniel Popescu

Un șofer va putea rămâne fără permis timp de 90 de zile dacă nu oprește la solicitarea polițiștilor său timp de 30 de zile dacă mașina pe care o conduce emite mai multe noxe decât limita legală.

Codul Rutier a primit recent două noi proiecte de lege în Parlament care vizează câteva schimbări importante pentru șoferi. Ambele proiecte de lege prevăd o pedeapsă similară, și anume suspendarea permisului de conducere, singura diferență fiind intervalul de timp pentru această sancțiune.

Astfel, primul proiect vizează suspendarea permisului timp de 90 de zile în cazul șoferilor care din diverse motive nu opresc la solicitarea polițiștilor, măsura fiind propusă în urma numeroaselor incidente din ultimul timp, când autoritățile au fost nevoite să pornească în urmărire sau chiar să folosească focuri de arme.

Cel de-al doilea proiect prevede suspendarea permisului de conducere timp de 30 de zile în care în care șoferul se află la volanul unei mașini care poluează fonic sau emană noxe pentru limita legală admisă. Prin această măsură, autoritățile își propun să descurajeze utilizarea unor mașini poluante sau cele care emit un zgomot peste limita legală, în special în mările orașe ale României, afectate de zgomot și poluare.

Cele două proiecte urmează să intre în dezbatere parlamentară în perioada următoare.

Via Profit

  • someone, luni, 26.06.2017 11:28

    ce legatura are permisul cu noxele? ridicarea talonului sau a cartii masinii pana la rezolvarea problemei e altceva.....dar permisul? ce te faci daca acasa mai ai 1 masina electrica si 2 hybride? nu mai poti circula din cauza uneia?

  • bolovan, luni, 26.06.2017 11:45

    @someone Da...categoric...el nu are are nici o devina ca masina polueaza...de ce sa-i suspende permisul. Ca tu n-ai nici o vina ca nu esti capabil sa iti faci masina functionala ok...nu te duce capul... Acum serios...daca mai ai o masina electrica...de ce nu o conduci pe aia? Si daca nu o conduci...iti place motorul cu arderea interna...macar sa o intreti cum trebuie...daca n-ai bani de o intretinere corespunzatoare...ghinion: bicicleta/trenul/autocarul/tramvaiul. Masina nu este o obligatie. Cum nici noi nu suntem obligat sa suportam omanei incapabil de a respecta niste reguli de bun simt.

  • zen, luni, 26.06.2017 11:52

    @bolovan Dar tu poti conduce o masina care polueaza mai mult decat limita legala, fara sa iti dai seama si fara vina ta (dieselgate, etc.) Sa admitem o ineptie ca proiectul asta de lege cand poluarea se datoreaza unor modificari intentionate la sistemul motor sau aerodinamic al masinii( neomologate RAR).

  • cristi, luni, 26.06.2017 11:54

    @bolovan: si uite asa ti-ai transformat numele in renume !!! si daca sunt la volanul unei masini de serviciu ce fac ? 1. refuz sa-mi fac treaba= concediere! 2. imi fac treaba cu masina de servici, apare un control,raman fara permis, desi acasa am hybrida! 3. inchiriez o masina(rent-a-car), sunt oprit la control, raman fara permis, posibil probleme la servici(daca pozitia in firma presupune drumuri in scop de serviciu) dupa concediu... Oricum o dai tot rau iese ! Folositi-va creierul dragii mei, ca de aia il aveti!

  • bolovan, luni, 26.06.2017 11:58

    @zen stop..Una-i vina producatorului (diesel gate)...alta-i vina utilizatorului. Altfel, in logica asta...si astia care merg cu 250 km/h prin localitate nu sunt vinovati...nu ei au facut masina aia sa mearga cu viteza asta. Producatorul...deci producatorul este vinovat.

  • @bolovan, luni, 26.06.2017 12:23

    E vinovat soferul ca merge cu 250km/h, dar si producatorul. Daca oricum 130 e maxim permis, de ce fac masini care merg cu 200-300? Mai bine s-ar concentra pe economie. Dar e ma simplu sa pui cai putere.

  • QAR7, luni, 26.06.2017 12:41

    Inchiriezi o masina, conduci una a firmei la care lucrezi sau pe a unui prieten, te opreste Politia Romana, emite noxe cam multe, adio permis. Logica acestui aspect lipseste cu desavarsire. Legislatia spune clar ca nicio persoana nu poate responsabila pentru faptele unei terte persoane. Mno, e doar un proiect de lege negandit si atat. Noi sa fim sanatosi.

  • Lolozaurus, luni, 26.06.2017 13:11

    @Bolovan - este strict vina producatorului si a statului ca se vand masini care pot circula cu 300 la ora intr-o tara unde limita maxima de viteza este de 130. Ar putea sa fie limitate toate masinile din fabrica sa nu poata depasi o anume viteza si gata s-ar rezolva problema cu viteza in toata lumea. Ba mai mult, ar putea sa puna un sistem gps care monitorizeaza vitezele pe anumite sectiuni de drum in functie de limitarea data in legislatie. Ba chiar s-ar ajunge la concluzia ca nu avem nevoie de sute de cai putere sa circulam cu masinile noastre la 130 la ora, si asa s-ar rezolva si problema cu poluarea. De ce imi vinzi mie masina capabila sa atinga 250kph cand eu nu am unde sa circul cu ea ? Doar pentru ca in Germania sunt anumite zone fara limitare de viteza ? Problema e mai adanca decat o faci tu sa para, pentru ca traim intr-o economie a consumerismului si nu a bunului simt.

  • Gucifer, luni, 26.06.2017 13:13

    Pai si daca am o petarda hitlerista gen: Passat B8 TDI 2017 care polueaza peste limita admisa, cu ce-s eu vinovat ca producatorul imi declar in carte cat de ''eco'' sunt motoarele sale ?

  • Barto, luni, 26.06.2017 13:16

    Misto, sper sa dispara toti smecherii cu DPF anulat si care lasa in urma un nor de fum...

  • vianu, luni, 26.06.2017 13:24

    pai afumatorile au trecut de un ITP, nu? In situatia in care te prinde politia in aceeasi zi cu stampila alora de la ITP "ce facem"...intreb doar. Ca idee proiectul e ok, iar QAR7 6a ridicat mingea la fileu....dar proiecte de astea facute pe genunchi cu bune intentii nu sunt straine politicienilor nostri Dar de aia se pun in discutii publice....

  • italian-roman, luni, 26.06.2017 13:28

    nu inteleg de ce in Romania nu se schimba legislatia pentru permis?Am permis de conducere obtinut legal in Italia,dar in Romania nu mi se da voie ca nu vad cu ochiul drept! In U.E. daca vezi cu stangul(adica oglinda de pe usa soferului esti apt din toate punctele de vedere.O tara de cacat,care ne goneste incet-incet pe toti cu legile de 2 bani!

  • Sam93, luni, 26.06.2017 13:47

    Intr-un fel dorinta de a verifica noxele e buna, dar implementarea este cretina, ca orice proiect de lege din Romania. Chiar si la masina personala, eu n-am de unde sa stiu exact daca respect noxele. Nu numai fumul indica noxe. Poti trece de limita legala a noxelor si fara sa-ti iasa fum vizibil din esapament. Nu trebuie neaparat sa conduci o rabla ca sa treci de limita noxelor fara sa-ti dai seama. Sa nu mai vorbim de situatiile in care nu conduci masina persoana. De acum poate toti vom avea in masina aparate de masurat noxe. In schimb, am vazut nenumarate dube cu DPF anulat care fac sute de mii de km poluand la greu. Chestia asta trebuie oprita. La fel si camioanele alea vechi care lasa un nor de fum cand trec pe strada.

  • roty, luni, 26.06.2017 13:48

    Prosti or fi sa nu dea o lege in care sa poata circula decat cei cu masini noi si cei care fac dovada ca au bani sa o intretina , ca asa e la noi .Politia in alte tari nu se ocupa cu asa ceva nu merg cu masina de masurat noxele in porbagaj ,pentru ce mai exista RAR hai sa se desfinteze daca tot se ocupa politia de tot.

  • LR, luni, 26.06.2017 13:48

    Și, până acum, cine i-a oprit să rețină actele vehiculelor?! Pe cei de la ITP, cine i-a luat la bani mărunți? Expertizele tehnice, cine le-a măsluit? Cine a ascuns probele? Tata Moșu'?

  • Inorogul Roz, luni, 26.06.2017 15:16

    Depinde de normele de aplicare - daca "prea multe noxe" = dezactivat sistemele de filtrare din fabrica eu sunt de acord, daca nu permisul macar talonul sa-l ridice pina rezolva omul problema - si mi se pare mai corect asa, desi si aici ar fi o discutie lunga - proprietarul a fost sau nu de acord sa-i scoti hirbul pe drumul public ? Teoretic soferul este raspunzator pt vehiculul pe care il conduce, chiar daca nu e proprietatea lui, dar daca depasesti normele cu citeva procente nu ai cum sa-ti dai seama. Legi neclare si lipsite de logica, numai bune sa fie interpretate de fiecare cum vrea ...

  • catalinf71, luni, 26.06.2017 15:17

    cum sa-mi ia permisul ca am noxele mari la masina ???? poate talonul sa-l opresca pana remediezi problema, mai cap patrat de reporterul puliii.

  • joe, luni, 26.06.2017 15:32

    " măsura fiind propusă în urma numeroaselor incidente din ultimul timp" Cu siguranta sunt mult mai multe cazuri cand sunt prinsi la volan cu alcool in nas,sau cei fara permis.Ce le face "legea"? Dosar penal apoi liber, "cercetat" luni/ani de zile ,apoi ise da cu suspendare! De ce nu arestat pe loc,masina confiscata,la fel si pt supraviteza! Sa vedeti apoi ce ca in "Vest" se va conduce,si coboram in top accidente mortale!

  • Vava, luni, 26.06.2017 16:48

    Pai eu cred că cei care vor merge cu fumul in spate târâș vor plăti amendă și suspendare permis. daca ești cu copilul in mașină și stai la semafor te" distruge " ... Sa dispară aceste mașini, punct.

  • workingformyliving, luni, 26.06.2017 18:25

    @bolovan.... intradevar in loc de creier ai un bolovan! persoanele care circula cu golf 1 sau passat din 90 sau mai stiu eu ce jafuri sunt pe sosele, circula dintr-un singur motiv...nu au bani sa isi cumpere o masina noua. fiecare om are dreptul la masina si nu il poate obliga nici un idiot de ecologist sa circule cu autobuzul. nu exista asa ceva ca "ghinion" pt ca niste bolovani ca tine de la conducere ,caka bolovani de legi . oaenii au nevoie de masina pt nevoile personale, poate ca vrea omul sa mearga la sat ca cumpere un porc ca tine, nu poate merge cu metroul... . Sunt oameni care stau la sat unde nu exista probleme cu poluarea pt ca ei nu stau ca lichelele unele peste altele .... de ce trebuie sa plateasca ei pt ca tu ai creierul poluat ?

  • libertarian, luni, 26.06.2017 21:45

    noroc cu America ca le da peste nas ecologistilor si legilor lor ce restrâng activitățile personale si dreptul de decizie . @bolovan...nu vrei sa te polueze jafurile, mutate la casa in afara orasului. nu ai bani ? ...."ghinion"

  • mm, marţi, 27.06.2017 09:27

    - anulat DPF - toba schimbata - boxe de 1000W date la maxim cateva cazuri de rea intentie care ar trebui amendate. mai degraba as propune o lege generala a bunului simt care probabil ne-ar lasa pe jumatate dintre noi fara permis, repectiv hotii de coada, cei care nu semnalizeaza, cei care adorm pe banda a doua, flash-uitorii etc, etc.. problema e ca aceasta propunere legislativa ar fi un atac direct la identitatea noastra nationala si am risca sa devenim altceva, respectiv un popor cu bun simt si serios, doamne fereste am deveni nemti...

  • bolovan, marţi, 27.06.2017 23:34

    @workingformyliving nu stiu care are bolovanul mai mare. N-ai bani sa-ti intreti masina...ghinion...mergi cu autobuzul/tramvaiul/trenul. Masina este un drept ce vine cu responsabilitati...nu este o obligatie. Daca nu esti capabil sa-ti asumi responsabilitatiile care vin la pachet...atunci te reorientezi. Faptul ca pe tine nu te duce mintea...si te-ai nascut in masina...asta tine doar de intelectul fiecaruia. Eu nu merg zilnic cu masina (de fapt la lucru nici nu merg cu masina)...si am mers ani de zile cu trenul. Dar nah...romanul parca nu e prost destul daca nu e si fudul. Daca tu nu esti capabil sa-ti intreti rabla...de ce sa-ti inghit eu fumul? Stii...ast-ai ca si cum ai spune: eu sunt idiot...merg ca idiotul...ghinionul tau...daca mai mult nu pot...nu ai dreptul sa-mi iei permisul...ca am omorat 5 oameni pe strada...atata pot...

  • Coco, joi, 29.06.2017 07:42

    Mulți iubitori de rable avem... păcat. Dacă asta este realitatea cruntă, indiferent de cauză, de la lipsuri financiare la mentalități învechite, ne merităm soarta ( multe boli ) și poziționarea europeană ( la finalul clasamentului indiferent de subiect măsurat ). Progresul și dezvoltarea trebuie să aibă câștig de cauză...chiar dacă de face prin impunerea, interdicții și victime colaterale ce au la bază imposibilitățile de stare. Vă reamintesc tuturor că vechimea parcului auto în România...a ajuns la cifra de peste 12 ani... și involuția continuă în ritm major.