Proiect de lege pentru Rabla și Rabla Plus: bonus de 1.000 de lei pentru mașinile produse în România și bugete mai mari
Programul Rabla Clasic ar urma să aibă un buget dublu și să includă un bonus de 1.000 de lei la achiziționarea unei mașini produse în România, în timp ce bugetul Rabla Plus ar urma să crească cu peste 30%.
Un proiect de lege depus la Parlament prevede câteva modificări importante în cadrul programelor Rabla Clasic și Rabla Plus, care sunt în prezent în plină desfășurare.
Potrivit proiectului, bugetul programului Rabla Clasic ar urma să se dubleze de la 455 de milioane de lei la 910 milioane de lei.
O altă noutate este însă introducerea unui bonus de 1.000 de lei pentru achiziționarea unei mașini produse în România. În țara noastră sunt produse în prezent Dacia Logan, Dacia Sandero, Dacia Duster, Dacia Logan MCV, Ford Puma și Ford Ecosport.
Inițiatorii proiectului justifică introducerea acestui bonus pentru a ajuta industria auto locală, în contextul în care comenzile din Vestul Europei sunt în scădere ca urmare a cererii mai mici pentru achiziționarea de mașini noi.
În cazul pprogramului Rabla Plus, proiectul de lege vizează creșterea bugetului alocat cu peste 30%, de la 140 de milioane de lei la 200 de milioane de lei. Totuși, proiectul prevede ca banii să fie alocați în special pentru cererile primite din partea instituțiilor publice.
Propunerea de creștere a bugetelor pentru cele două programe este însă surprinzătoare în contextul în care cele mai recente date indică faptul că cererea de tichete este mai mică decât anul trecut.
Astfel până în prezent există aproape 20.000 de cereri pentru Rabla Clasic, în contextul în care bugetul este suficient pentru 60.000 de tichete. Între timp, pentru programul Rabla Plus au fost efectuate până în prezent 1.225 de rezervări, în condițiile în care bugetul actual permite vânzarea a circa 3.000 de mașini electrice în acest program.
Via Profit
Nu știu ce părere au importatorii auto.