Proiect de lege în dezbatere publică: Ministerul Transporturilor vrea să interzică detectoarele de radar

Publicat miercuri, 17.04.2013 19:02 de Sebastian Toma

Proiectul de strategie naţională pentru Siguranţă Rutieră 2013-2020 a intrat în dezbatere publică. Vorbim despre schimbări majore la legile care guvernează circulaţia, incluzând eliminarea detectoarelor de radar şi a ATV-urilor de pe şosele.

Proiectul care vizează creşterea siguranţei rutiere în România, numit "Strategia Naţională pentru Siguranţă Rutieră 2013-2020", a intrat astăzi în dezbatere publică la propunerea Ministerului Transporturilor. Acesta urmează să fie aprobat de Guvernul Românieie şi va intra în vigoare la aproape doi ani de la creaţie. Scopul proiectului, la nivel declarativ şi de spirit, este de a reduce numărul de accidente rutiere din România şi de a îmbunătăţi traficul rutier din ţara noastră. Acesta vine în contextul în care ţara noastră se află pe locurile codaşe din Europa în materie de accidente rutiere fatale, iar anul trecut a marcat un regres din acest punct de vedere, fiind mai mulţi morţi pe şosele în 2012 faţă de numărul înregistrat în anul precedent.

FĂRĂ ATV-URI PE ŞOSEA, FĂRĂ DETECTOARE

Mai ţineţi minte toţi furnizorii de detectoare de radar din ţara noastră şi toţi clienţii lor, care au cumpărat dispozitivele respective în deplină legalitate? Ei bine, toţi vor intra în ilegalitate dacă vor mai comercializa sau folosi respectivele dispozitive din momentul în care proiectul de lege va intra în vigoare. Mai mult decât atât, cei care deţin ATV-uri şi vor să le conducă pe drumurile publice vor trebui să uite pentru totdeauna de această idee, acestea urmând să aibă drept de circulaţie doar pe drumurile comunale, unde va fi necesară o autorizaţie specifică.

O altă propunere a acestui proiect vizează introducerea dispozitivului ALCOLOCK, care va permite blocarea sistemului de pornire a motorului dacă şoferul are o alcoolemie peste pragul legal atunci când va sufla în fiola dedicată montată la maşină. Din păcate, şansele implementării generalizate ale acestui sistem sunt relative, fiind aproape imposibilă montarea sa cu succes pe toate automobilele din România.

MAI MULTE RADARE, AMENZI MAI DURE

Guvernul vrea să extindă la nivel naţional reţeaua de supraveghere video cu radar, pentru a asigura faptul că şoferii care depăşesc viteza legală vor fi pedepsiţi cu siguranţă, indiferent dacă este sau nu un poliţist la faţa locului. De asemenea, măsura vizează modificarea cadrului în care sunt aplicate amenzile, bugetul statului urmând să primească sumele încasate de la şoferi, nu bugetul localităţii pe raza căreia a avut loc abaterea de la Codul Rutier.

Amenzile ar putea deveni mai mari, iar sancţiunile ar putea fi clasate după gravitate cu un nivel superior de precizie, fiind taxată diferit depăşirea vitezei legale pe un segment de drum în funcţie de cât de departe era şoferul de actualul prag maxim de sancţionare, printre altele. Un alt proiect, propus de poliţişti, vizează suspendarea permisului de conducere pentru toţi şoferii care nu îşi plătesc amenzile în termen de maximum trei luni de la primirea acestora, marcând a doua măsură de rotunjire a bugetului statului pe spinarea şoferilor.

SINGURELE VEŞTI BUNE PENTRU ROMÂNI

Guvernul vrea să introducă orele de educaţie rutieră în şcoli, care vor învăţa elevii să traverseze corect, să abordeze o conduită civilizată pe şosea şi să se comporte responsabil atunci când interacţionează cu drumurile publice. Mai mult decât atât, se va încerca schimbarea mentalităţii, urmând să fie promovat conceptul de ”car-sharing” în marele aglomerări urbane, urmat de eventualele facilităţi acordate celor care iau pasageri pentru naveta lor zilnică în vederea reducerii numărului de maşini care au un singur pasager şi a aglomeraţiei cauzate de acestea. Mentalitatea românilor primeşte încă o şansă de modernizare într-o direcţie ecologică şi prin viitoarele campanii de dezvoltare a infrastructurii locale destinate bicicletelor şi a campaniilor pe care le pregătesc guvernanţii pentru susţinerea acestui mijloc de transport.

Via MinisterulTransporturilor

  • gelu, miercuri, 17.04.2013 19:27

    parerea mea: - fara atv-uri - mai multe radare - mai mari amenzile - dreptul la detector de radare

  • vali, miercuri, 17.04.2013 19:54

    De ce sa scoata detectoarele din legalitate?Nu mai este o afacere profitabila pentru ei?

  • vali, miercuri, 17.04.2013 19:57

    Sa faca drumurile, sa scoata carutele dupa strada,oricum amenzile le vor plati tot aia fara pile si nenorocitii vor ramane pe strada....

  • Limit, miercuri, 17.04.2013 20:28

    De acord cu toate. Din partea mea sa le implementeze pe toate. Dar dupa ce mai deschid 800 de km de autostrada

  • ion, miercuri, 17.04.2013 20:35

    parerea mea: cat mai multe carute cat mai multi biciclisti beti.cat mai multi pietoni care sa traverseze aiurea,o mai mare economie la marcaje rutiere! inmultirea gropilor si circulatia alternativ in zile pare si impare... interzicerea porniri masinii fara ocuparea tuturor locurilor din certificatul de inmatriculare...ratie de carburant!

  • yok, miercuri, 17.04.2013 20:47

    Intrebarea este: Statiile cb vor fi incadrate ca detectoare?ca la cata minte au dobitocii astia,sunt toate sansele

  • GsmWorld, miercuri, 17.04.2013 20:53

    Ce ar fi sa nu mai circulam deloc, si atunci sigur se vor reduce accidentele. Nimeni nu spune ca avem cele mai proaste strazi din Europa, cu cel mai mic nr de km de autostrada. Nu sunt adeptul vitezei exagerate, dar nici cu 50km/h nu poti sa mergi un drum Satu Mare -Constanta

  • MRC, miercuri, 17.04.2013 20:53

    Sa inteleg ca sunt detectoare care fac fata celebrelor radare "invizibile"? Pai nu se lauda Politia in urma cu cativa ani ca are cea mai buna tehnologie si ca noi, conducatorii auto, degeaba cumparam detectoare de radar, ca oricum radarele lor nu pot fi detectate? Oare si-au dat seama ca modul in care le foloseau era cel de stand-by, mod in care producatorul radarului nu garanteaza ca viteza inregistrata este cea corecta? Daca vor sa faca ceva pentru siguranta rutiera....repet: SIGURANTA rutiera, mai bine ar face urmatoarele lucruri: - inlocuirea parapetilor din beton de pe mijlocul soselelor cu parapeti metalici (cei din urma absorb din forta oricarui impact si nu pun in pericol integritatea ocupantilor unui vehicol care intra intr-un astfel de parapet); - refacerea marcajelor rutiere la cel mult 4 luni (sunt foarte multe sosele nemarcate sau cu marcajul sters iar pentru un conducator auto incepator sau care nu cunoaste respectivul traseu, condusul pe timp de noapte poate fi chiar periculos pe o sosea nemarcata); - patrularea pe soselele patriei si amendarea celor care nu au ce cauta pe drumurile nationale (carute, pietoni); - cresterea limitei de viteza pe toate soselele nationale (si europene). Este inacceptabil ca pentru un traseu de 250 de km, care trece prin 40 de localitati sa faci 4 ore (in cazul respectarii limitelor de viteza de 50 km/h din localitati). - sunt de acord si cu folosirea radarului, dar nu in modul miseleste in care se face la noi in tara (masina ascunsa dupa vreun copac, masina nemarcata). - sa se realizeze campanii specifice ( pentru cei care nu semnalizeaza schimbarea directiei de mers, pentru cei care nu circula cu luminile de zi aprinse, pentru utilajele agricole care nu au ce cauta pe drumuri nationale/expres si care se deplaseaza cu 15 km/h). Mi s-ar parea normal sa se creeze intai o imbunatatire a infrastructurii si abia apoi sa avem limitari. Altfel, daca faci 1 ora pe cativa km de sosea ciuruita, este normal sa vrei sa castigi cat mai mult timp pe o sosea buna si sa depasesti limita de viteza. Nu sunt pentru incalcarea legii, a nu se intelege lucrul asta. Desi circul cu 70-75 km/h in multe localitati (acolo unde drumul o permite) o fac pentru ca este un drum european si pentru ca in alte localitati, unde limita o permite, sunt nevoit sa merg cu 30 km/h din cauza gropilor. Din nou spun: sa fie intai imbunatatita infrastructura, organele de politie sa-si faca datoria in baza legislatiei actuale si abia apoi sa fie introduse alte limitari.

  • Andi, miercuri, 17.04.2013 20:59

    Cine mai foloseste detectoarele? :D De cand s-au "inventat" statiile de emisie-receptie, cine se mai bazeaza pe detectoare? :)

  • dany, miercuri, 17.04.2013 21:01

    daca e in dezbatere publica atunci hai sa facem propuneri: 1. construirea pe bune de autostrazi 2. viitoarele autostrazi cu 3 benzi pe sens sa nu aiba limita de viteza (in Germania se poate si nr de accidente raportat la parcul auto este net inferior Romaniei) 3. nu vad logica interzicerii ATV sau Quad pe sosele. cu ce sunt mai periculose acestea pt propriul conducator sau pt celilati participanti la trafic decat motocicletele? 4. programele scolare sunt foarte aglomerate asa ca nu vad unde sau in locul carei discipline didactice s-ar introduce disciplina Educatie rutiera (se poate doar ca optional si in prezent) 5. eliminarea detectoarelor de radar (deoarece sistemele de bruiere a radarului sunt interzise si in prezent) nu ar aduce o disciplina in trafic mai mare. majoritatea camionagiilor si a distribuitorilor de marfa cu masini conduse cu permis categoria B, inclusib unii soferi obisnuiti folosesc statiile radio pt comunicare ...

  • Hunter, miercuri, 17.04.2013 21:25

    E foarte interesat cum toti ne dorim drumuri si legi ca in alte tari civilizate, insa cand vine vorba de tara noastra fiecare face ce vrea. E foarte interesat cum in momentul in care romanii ies din tara, stiu sa mearga regulamentar, nu fac magarii, nu opresc pe unde ii taie capu si nimeni cu face gura la nimic. Toata lumea sare de c*r in sus ca de ce sa creasca amenzile, de ce sa inasprim legile, ca drepturile noastre de soferi sunt ingradite si BLA BLA BLA. Da pun pariu ca nimeni din cei care comenteaza nu au fost spulberati de bezmetici care se cred piloti de curse si au scapat sau de betivani urcati la volan si care au omorat pe cineva sau de alti inconstienti care fac ce fac zilnic. Ne plangem ca nu e normal sa ne traim jumate din viata pe 150 de km si 70 de localitati prin care trece drumul dar oare a cui e vina ? A noastra a tuturor, pentru ca suntem prosti si inghitim tot rahatu turnat de dobitocii de aia de sus. De ce suntem prosti ? Pentru ca platim taxe de drum, accize, ne rupem masinile pe hartoape dar de facut ceva pentru noi nu stim, nu suntem in stare sa fim uniti si sa iesim si sa facem scandal si sa ne cerem drepturile sau macar sa cerem acele lucruri pentru care oricum platim si nu primim nimic. Da, sa fie legislatie stricta. Da, sa interzica detectoarele. Da, sa iti suspende permisu pentru ani de zile daca esti prins beat. Sa iti confiste si masina daca ai facut magarii, asa cum e in alte state, pe care le tot dam ca exemple de civilizatie. Da, sa fie educatie rutiera si simt civic in tara asta, sa nu mai calce pietonii ca boii, cu capu intre umeri pe trecerea aia de pietoni, cand masina e in 5 metri de marcaj, ca orice viteza mica ai avea, nu poti opri o masina in jumatate de secunda. Da, sa platim amenzi de 3 ori mai mari daca se poate decat salariul mediu, sa stie tot melteanu ca daca face o prostie, pai rabda de foame 3 luni. Cred ca e timpul sa ne asumam niste responsabilitati si sa ne civilizam, ceea ce e destul de greu tinand cont de mentalitatea de mamaligari ce o avem, fara pic de coloana vertebrala, fara pic de bun simt, dar cu mari pretentii de occidentali.

  • RRR, miercuri, 17.04.2013 22:40

    Eu unul sunt vitezoman dar sunt de acord sa fie mai multe radare cu conditia ca acestea sa fie amplasate logic, in zone cu risc ridicat de accidente, anuntate din timp prin marcaje clare deoarece ideea este sa se reduca viteza si sa se sporeasca atentia pe acea portiune de drum nu sa se incaseze amenzi. De sisteme electronice de monitorizare si informare nici nu mai zic cat de utile sunt dar deja intram in domeniul SF-ului atata timp cat la noi acele 2 sau 3 indicatoare electronice de pe DN1 n-au functionat mai niciodata. Doar pe Buc - Pitesti am vazut ca functioneaza constant acele mesaje electronice ceata, accident si achitati rovigneta :) Cu interzicerea detectoarelor de radar nu sunt de acord (evident). Detectorul radar este foarte util deoarece: - inafara ca te scapa de amenzi :), te incetineste, si prin urmare eu ii voi avertiza pe ceilalti ca este un radar si automat si ei vor incetini, adica pe acea portiune de drum (teoretic periculoasa) se va simti imediat efectul unui radar dar cu MAREA diferenta ca nu se vor mai da amenzi; - cei care au detectoare stiu ca ofiterii de politie pt a reduce riscul de producere a accidentelor lasa parcata masina cu radarul pornit la marginea drumului tocmai pt ca stiu ca soferii se vor avertiza unii pe altii........deci se poate si fara amenda; - detectorul poate primit mesaje de la alte dispozitive si te poate avertiza de conditiile de trafic. O singura data s-a intamplat pana acum in 6 ani sa intalnesc o ambulanta cu un astfel de dispozitv, care venea inspre mine pe contrasens in timp ce eu urcam dealul si nu aveam cum s-o observ- EXTREM de utila aceasta optiune; - un element foarte util este faptul ca detecteaza luminile stroboscopice ale echipajelor de interventii, ambulanta etc (in cazul ca ai dat muzica prea tare sau dormi pe tine) Oricum un detector performant detecteaza din fata radarul politiei in acel mod stand-by "nedetectabil" de la 300m-1500m, cel putin asa face al meu. Nu inteleg de ce ar interzice ATV-urile atat timp cat sunt modele inmatriculabile (multe nu sunt - la care se refera?). Ca sa nu mai zic ca viteza de croaziera este de aprox 50-60 km/h adica viteza legala din localitate. Pot fi echipate si cu anvelope on/off road. Prezinta un risc mai mare de rasturnare intradevar dar mi se pare ceva total exagerat. Presimt o taxa de prima inmatriculare a ATV-ului...... Cu amenzile mai mari iar nu sunt de acord. Daca am facut ceva asa de grav atunci raman fara permis....asta inseamna ca s-a asigurat statul ca nu pun in pericol pe nimeni, nu sa-mi ceara si mai multi bani, nu asa este corect?! Am citit toate comentariile voastre si cert este ca majoritatea aveti idei bune dar din pacate aceste idei au o mare problema - nu genereaza profit pt stat, genereaza doar siguranta rutiera

  • verde, joi, 18.04.2013 09:40

    La ce a zis Hunter as adauga ca este imperativ sa fie pus la punct transportul feroviar, ca sa fie descongestionate soselele, fara tiruri, fara oameni grabiti care vor sa ajunga repede de la Giurgiu la Satu Mare.

  • dan, joi, 18.04.2013 10:21

    Pe mine, unul, nu ma deranjeaza nici una din noile initiative, merg la limita legii si de vreo 2 ani nu m-a mai oprit nici un politist. E adevarat ca si criza m-a potolit, am cautat sa merg cat mai constant, sa consum mai putin carburant. Ma uit, insa, pe caseta "Esential" din stanga articolului si ma declar usor amuzat: 1979, anul cu accidente grave cat in 2012, adica enorm de multe raportat la nr de masini de atunci, si mai jos de el, 1982, anul cu cele mai putine accidente grave din istorie. Sa fie o coincidenta faptul ca intre acesti ani s-a introdus carburantul pe ratie? Sa fie, iarasi, o coincidenta faptul ca scumpirile astea de infarct la carburanti au dus in acesti ani la o scadere importanta a accidentelor grave?

  • Dumitru, joi, 18.04.2013 12:26

    Pentru alcolemie intre 0,2 si 0,5 la mie , carnetul sa fie suspendat pe o perioada de un an iar la recidiva sa fie anulat , ce depaseste 0,5 la mie carnetul sa fie anulat cu drept de a sustine examen pentru permis auto dupa 3 ani de la data anulari

  • mog, joi, 18.04.2013 12:43

    RRR, ce detector de radar folosesti de iti prinde si radarele astea noi de pe mcv-uri?

  • X, joi, 18.04.2013 13:13

    cele noi se vad si cu WHISTLER XTR 330 :)

  • thawormer, joi, 18.04.2013 13:46

    parerea mea este ca nu asa este esential ... mai essential era : 1.scuter 125cc cu categoria B, cu 49cc nu o sa mearga nici un om sanatos la cap cu el mai ales 2 personae 2. radare fixe cat mai multe. 3. suspendarea permisului la neplata amenzii in maxim 30 zile. 4. viteza in localitatile aflate pe DN marita la 60/70km/h si pe drum European 70/80km/h cu semaforizarea trecerilor de pietoni. si sincer as merge cu bicicleta la service dar nu am unde sa o parches. oricum ai doare in *** de noi asi dau legile cum le convine lor, la fel ca taxa de timbre si altele ... am ajuns sa zic ca i-am votat degeaba.

  • Mecanicu, joi, 18.04.2013 14:07

    Auziti ba? Da cand bagati in dezbatere publica un plan de constructie autostrazi in Romania? De ce sa-mi interziceti dectectorul de radar? Sa fac 25 de ore pana la Cluj cu 60 la ora? Çand aveti de gand sa interziceti gropile din asfalt? Problemele majore in Romania sunt gropile din asfalt lispa autostrazilor & aeroporturilor modernizate si transportul feroviar la nivelul anilor 60...rezolvati intai astea dupa care incepeti sa interziceti detectoare, ce vreti voi...faceti intai parcari dupa care ridicati masinile stationate aiurea... Imbecililor! Legat de alcool si droguri la volan sunt de acord ca persoana in cauza sa nu mai poata conduce niciun fel de vehicul toata viata!

  • Mecanicu, joi, 18.04.2013 14:09

    Va mai dau o idee ma desteptilor...vorbiti si voi ca puteti la Dacia, Mercedes, Ford, BMW, VW etc ca pentru Romanica sa faca masini la care viteza maxima sa fie 70 de km la ora ma...ce sunteti fraieri rezolvati toate problemele....a si bagati pe toate masinile detector de alcool inclusiv pe ambulante...cand o fi sa-l ia pe unu in coma alcoolica sa nu porneasca ambulanta....da-l dreacu' cine l-a pus sa bea...

  • Mecanicu, joi, 18.04.2013 14:11

    Auziti ba astia cu propunerile legislative facute de pe tableta din Miami....ma gandeam sa va observe cineva inteligenta si sa va implice in combaterea HIV/SIDA la nivel mondial. imi si imaginez cum ati trata problema: "Care este principalul motiv al raspandirii SIDA" la care functinarul prost platit repede cu statisticile dupa el "Relatiile sexuale neprotejate" atunci va veni decisiva din strafundul mintii "Interziceti relatiile sexuale" ...sa dea SIDA in voi ba... dar nu da ca de...are si boala mandria ei...

  • BrillCK.ro, joi, 18.04.2013 14:13

    Am statie CB si am avut derector de radar. Pe mine nu ma mai afecteaza chestia cu detectorul asa ca nu ma intereseaza daca vor fi sau nu vor fi interzise. Recunosc statia CB m-a scos din mai multe "belele" ca detectorul asa ca...

  • radu, joi, 18.04.2013 14:34

    cel mai bine ar fi sa interzica mersul cu masina,s-ar rezolva toate,mai putin veniturile la stat.Asta se intampla in Romania unde suntem condusi aproape la toate nivelurile numai de ,,minti luminate,,.O autostrada nu sunt in stare sa faca,un loc de munca nu sunt in stare sa faca ,dar o lege care sa ingradeasca cetateanul si sa-i ia mai multi bani pot.Au ajuns toti papagalii sa faca legi in Romania.

  • Florin, joi, 18.04.2013 14:48

    Tipic romanesc ! Legilie sunt proaste restul sunt destepti.

  • Mecanicu', joi, 18.04.2013 15:31

    @Florin Draga Florin, Intr-o tara normala legile sunt facute sa reglementeze activitatile ce se desfasoara in tara respectiva. E vorba de o actiune REZONABILA. La noi in functie de gasca de la putere si de situatia bugetara legile sunt facute ca sa aduca mai multi bani la buget sa aiba ce fura smecherii. Exemplu: nu ai locuri de parcare dar ai amenzi mari - clar fraieru' plateste nu mai intereseaza pe nimeni ca nu ai unde parca fizic.alt exemplu statul a confiscat casele, fabricile si pamantul oamenilor iar cand e sa le restituie ar vrea sa ti le dea in rate in vreo 10 ani la maxim nu stiu ce valoare etc. E corect? Dac ai o firma si nu platesti impozitele la timp iti blocheaza toate conturile adica ai de platit 100 de lei la stat, ai 3 conturi la 3 banci statul iti ia din toate cele 3 banci cate 100 de lei adica 300 de lei. Daca statul greseste nu vezi niciun ban inapoi pana nu te judeci cu ei sa considera sume platite in avans? E normal? Cate exemple mai vrei? Mai nou platesti o viata contributie la sistemul de pensii si te trezesti la 70 de ani ca astia dau o lege prin care nu iti mai dau pensia...Legea e lege nu? Da cu o conditie sa fie ECHITABILA si REZONABILA. La noi de cele mai multe ori este ABSURDA! Iar lumea e ferm convinsa ca legea e lege nu comentam...Ciocu mic!

  • lulu, joi, 18.04.2013 15:59

    Voi inca nu v-ati prins? In timp ce scopul declarat al programului este "Strategia Naţională pentru Siguranţă Rutieră 2013-2020", scopul adevarat este "Strategia nationala pentru incasarea mai multuor fonduri la Bugetul de stat 2013-2020" si daca se poate banii sa fie incasati numai de la soferii de rand nu de beizadele si bizoni de bani gata.

  • anania, joi, 18.04.2013 18:52

    As vrea sa ii vad pe parlamentari sau pe alesii statului (trailear familile) sa mearga de la bucuresti la timisoara cu viteza legala,fara sa puna girofare in functie si cordoane de politie care sa opreasca circulatia pt ei. Ar face peste 12 ore.Oare ar sta atata in masina? IN LOC SA FACA INFRASTRUCTURA,EI BAGA AMENZI. Niste tampiti!!!

  • @ Dany, joi, 18.04.2013 18:54

    "viitoarele autostrazi cu 3 benzi pe sens sa nu aiba limita de viteza (in Germania se poate si nr de accidente raportat la parcul auto este net inferior Romaniei" Au fara limita pentru ca acolo oamenii stiu sa mearga pe autostrada.

  • sdrt, joi, 18.04.2013 22:15

    @all:din timpuri imemoriale strategia astora rosii(in speta psd) a fost "tabariti cu amenzile pe soferi sau firme"...acu voi ce vreti:amenzi mai mari(sa lasam la o parte labareala cu "protectia si grija "statului pt bla bla bla..ma apuca cufureala daca-i mai aud) sau ponta sa va confiste economiile din banci(am inteles ca staul ar avea 100miliarde datorie si valoarea depozitelor e de cam tot atita..voi ce ziceti?nu v-ar face cu ochiul?)??...mai vazui pe aci cum diversi useri cazura in capcana(din nou) si incepura sa dea sugestii ,sa ceara socoteala si sa ..si sa...bai da nu pricepeti odata ca pe statul roman(indiferent de culoare) il doare la bascula de voi? ce dracu, aveti 15 ani toti??!!!!

  • @automarket, joi, 18.04.2013 22:18

    luati naiba politistu ala din imagine ,ca fac cu nervu"

  • dodi, joi, 18.04.2013 23:28

    E foarte simplu de ce ar trebui interzise detectoarele. Par exampăl: merge smenaru cu 160 pe autostrada, ii licare veioza pe post de detector si da in frane pana la 130, el neavand nimic in fata. Poftim situatie, tu fiind in spatele lui, surpriza, coafura rezista. De-asta trebuie, pentru melteni. Vrei senzatii tari, sa mergi repede? Iti asumi. Punct. Si gata cu cocalarii cu atv care-ti zguduie geamurile de la bloc. Unde mai pui ca daca ar fi capabili sa citeasca ar intelege pentru ce e facuta masinaria. Hai ca in 10 ani, cu amenzi usturatoare bine, ne civilizam!

  • Marin, vineri, 19.04.2013 20:00

    Poate ii invatam pe cei mici la scoala unde este trotuarul ( sa-l descopere ) daca il gaseste in unele comune , circulam precum animalele .... imi cer scuze de exprimare dar ne-am saturat de legi idioate. Va multumesc pentru intelegere, si poate descoperim si autostrazile pana la sfarsitul secolului acesta , si ar mai fii multe pentru cei care fac legi in tara aceasta.

  • vali, vineri, 19.04.2013 21:13

    dupa ce au cheltuit sute de mii de euro pe faimoasele dacii MCV dotate cu RADARE SUPRPEFORMANTE care nu sunt detectate de detectoarele radar, brusc vrem sa schimbam legea si vrem sa interzicem detectoarele de radar. Oare POLITIA ROMANA ne-a mintit sau a vrut doar sa justifice banii cheltuiti ineficient ???????

  • Mircea, sâmbătă, 20.04.2013 08:58

    Daca politia ar vrea sa faca ceva, in primul rand i-ar da afara pe toti politisti corupti. A se vedea ca de curand politia Capitalei ancheteaza 9 "Garcia" care nu numai ca nu observau corect circulatia, ci mai si inventau abateri de la circulatie si primea mita in functie de cat de instarit era soferul, pentru a nu-i lua permisul. Deci in primul rand politia sa-si faca ordine in curte, sa dea afara toti retarzii care s-au vazut cu cascheta si cred ca pot face ce vor. Rusine cu politia romana. Ii amendeaza pe cei corecti si se fac ca nu-i vad pe contravenientii care dau spaga. Pai acum daca vor creste amenzile, vor creste proportional si spagile si tot nu se rezolva nimic. Unde nu-i educatie, degeaba amenzi.

  • q3r, sâmbătă, 20.04.2013 12:05

    m-am prins...amenzile vor fi aberante pt ca spaga sa fie pe masura pt ca ponta nu mai are bani ,iar politistii vor trai din spagi...ha ha si uite asa se privatizeaza MAI...FMI ar trebui sa-i dea o diploma de merit lu nea ponta

  • unul, sâmbătă, 20.04.2013 13:50

    Toata lumea stie ca politia are plan de amenzi, target, ca agentii de vanzari, dar cata lume stie ca cel putin 50% din parcul auto al politiei nu are RCA?? Stiu din surse sigure ca sunt orase in care nu mai au bani si de asigurare, plus ca cine ii opreste pe ei sa-i controleze? In caz de accident se "rezolva", nu mai zic cauciucuri de iarna, iar sunt multe masini care n-au asa ceva iarna, merg cu faruri chioare, cu becuri arse, mai ales in localitatile mici sau pe la tara.

  • Oprirea Interzisa, marţi, 23.04.2013 16:37

    Eu zic sa se interzica semnul asta. E dovada vie ca politia e impotenta in aplicarea legii

  • Mihai, luni, 22.07.2013 10:42

    Drum facut ieri, Sibiu - Bucuresti, 4,5 ore. Dupa ce am mers ca vita cu 55 km pe ora de mi-a iesit os prin os, pe o bucatica de drum cu sens unic, radar la panda. Ascuns in boscheti, a deh, facem preventie rutiera. Era anuntat pe statie, dar nu am fost atent (sau eram mort de plicitseala), iar detectorul a tipat prea tarziu. Concluzia - 82 km pe ora, 6 puncte si 540 ron amenda. Asa se face preventia in Romania. M-am scarbit maxim. Cica - unde va grabiti domnu' ? I-as fi spus ceva de mama, unde ma grabesc. RUSINE POLITIA RUTIERA ! Preventie, auzi.....